8 שיקולים מרכזיים לפני קניית דירה מקבלן

לא מעט מעסקאות רכישת הדירה בישראל מתבצעות בין הרוכשים לבין קבלן. קבלן שיוזם פרויקט בנייה, ישאף למכור את הדירות השונות בפרויקט במהלך השלבים השונים שלו – החל משלב התכנון (מכירת דירה על הנייר) ועד לשלבים הסופיים של הפרויקט, במידה ולא נמכרו בו כל הדירות. ומה עם הקונים? לפניכם 8 שיקולים מרכזיים לפני שאתם קונים דירה מקבלן.

 

מי הקבלן המבצע?

אחד השיקולים המרכזיים עבורכם צריך להיות הזהות של הקבלן המבצע. ברוב המכרים של רכישת דירה מקבלן, הקבלן הוא גם היזם של הפרויקט. בירור זהות הקבלן המבצע תאפשר לכם לדעת האם הפרויקט שבו אתם מתכננים לקנות את הדירה שלכם נמצא בידיים בטוחות, והאם המוכר שלכם הוא אדם נקי ואמין. קראו על כך עוד באתר https://myglaw.co.il.

 

אילו אישורים ניתנו עד כה?

במידה ואתם רוכשים את הדירה שלכם שהיא "על הנייר", כלומר בשלב התכנון כשהפרויקט עצמו עוד לא בנוי, חשוב שתבררו לפני הרכישה איזה אישורים ניתנו עד כה לקבלן. בקשו מהקבלן להציג לכם את היתר הבניה, ובמידה ועוד לא התקבל כזה, הכניסו אפשרות לביטול הסכם הרכישה במידה ולא מתקבל היתר כזה עד זמן מסוים.

 

אזור מגורים

דירה מקבלן עשויה להשתלם מאוד ברוב המקרים. הדירה עשויה להיות זולה יותר בשלב התכנון, ומדובר בדירה חדשה ואטרקטיבית יותר. זה לא אומר שאתם לא צריכים לשים לב לאזור המגורים בו נבנה הפרויקט, והאם הוא מתאים לכם.

 

מה אתם מקבלים בנוסף לדירה?

כשאתם רוכשים דירה מהקבלן, אתם יכולים לקבל יותר מרק דירה. שימו לב האם הקבלן יכול להציע לכם גם חניה אחת או שתי חניות, והאם אתם מקבלים במחיר שאתם משלמים גם מחסן.

 

הבניין בו תרכשו את הדירה

הדירה שאתם רוכשים מהקבלן היא חלק מפרויקט הכולל דירות נוספות. אם הבניין עדיין בשלבי תכנון, בקשו לראות את התוכניות שלו ולקבל פירוט על מה שהוא כולל. אם הבניין כבר בנוי כמעט לגמרי, ערכו בו סיור.

 

הגנה על הכספים שלכם

כשאתם רוכשים דירה מקבלן, החשש הגדול ביותר הוא שעשוי להיווצר מצב בו הפרויקט יוקפא והכספים שלכם יאבדו. בררו לפני רכישת הדירה כיצד הכספים שלכם מוגנים, האם זה בערבות בנקאית או בחשבון מוקפא וייעודי.

 

טווחי זמנים

לכם אחד יש את הצרכים השונים שלו בחיים. אם אתם לא יכולים לסבול דיחוי בלוחות הזמנים, הכניסו להסכם הרכישה סעיף הקובע את מועד הגג לקבלת המפתחות לדירה החדשה שלכם.

 

סביבת הנכס

אל תשכחו שכשאתם רוכשים דירה מקבלן לצורך מגורים, אתם צפויים להתגורר בה לפחות כמה שנים, אם לא יותר מכך. בררו על סביבת הדירה שאתם רוכשים – מוסדות חינוך שנמצאים בקרבת הנכס, מרכזי קניות, מרכזי בילוי ותשתיות נוספות.

דיני מקרקעין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת