טיפים משפטיים לפיצול ובניה על נחלה במושב

בשנים האחרונות אנחנו רואים שלא מעט בעלי נחלות במושבים חושבים על האפשרות של פיצול הנחלה, ויש לכך סיבות טובות. מתלבטים אם זה כדאי לכם? תוהים איך לעשות את זה בפועל? על כך במאמר שהבאנו כאן לפניכם.

פיצול נחלה – אל תתעלמו מהחוק

למרות הגישה הישראלים שרבים מאיתנו חוטאים בה של ״יהיה בסדר״, חשוב להבין שכאשר מדברים על פיצול נחלה זה לא המצב. ישנם חוקים מאוד ברורים שעליהם החליט מנהל מקרקעי ישראל ואם לא תעמדו בהם, עלול להיות שלא תקבלו את האישור הנדרש לפיצול הנחלה. יתרה מכך, אם חשבתם לרגע שכדאי יהיה לעשות את הפיצול ללא אישור, חשוב שתדעו שאתם טועים. במצב כזה אתם צפויים לעונש חמור ולכן, אם אתם יכולים ללכת בצינורות המקובלים ולעשות את הדברים בהתאם ללשון החוק, למה לא?

שדה

איזה מסמכים צריך להגיש?

כמו שקורה תמיד כאשר רוצים להתעסק במשהו שקשור לנדל״ן, ובמיוחד אם ההתנהלות היא מול מנהל מקרקעי ישראל, צריך גם למלא לא מעט טפסים. לכן אחד מהטיפים המשפטיים החשובים ביותר שנוכל לתת לכם בנושא, הוא לעשות את הדברים בהתאם לחוקים הברורים והקבועים. זה אומר שצריך להגיע עם טפסים ומלאים וחתומים, כמו לדוגמא:

  • נסח רישום זכויות שניתן על ידי לשכת רישום המקרקעין
  • טופס בקשה
  • תשלום אגרות שונות ועוד

מבחינת השאלה כמה פיצולים ניתן לעשות לנחלה אחת, אנחנו רואים שכמעט תמיד מנהל מקרקעי ישראל יאשר, במידה והוא באמת יאשר, רק פיצול אחד מתוך חלקת המגורים. עוד נקודה חשובה שכדאי להיות מודעים לה בכל מה שקשור לפיצול של נחלות, זה שקיימים גם לא מעט תשלומים שיהיה עליכם לשלם למנהל, כמו לדוגמא: מס רכישה, היטל השבחה ועוד. לכן זה בהחלט נכון לומר שלא מדובר על עניין של מה בכך, אך מצד שני, במקומות שבהם זה אפשרי וכדאי, לא מומלץ לוותר על כך שכן זה יכול להיות צעד נכון מבחינה כלכלית.

מדוע כדאי לקבל עזרה?

בין אם אתם חושבים על פיצול של נחלה במושב ובין אם אתם רוצים לבצע כל פעולה אחרת שקשור לנדל״ן ודורשת מסמכים ותשלומים, כדאי לדעת שאתם לא חייבים לעשות את זה לבד. אם אתם יכולים לפנות לקבלת עזרה ושירות של חברת נדלן, מה פתאום שתוותרו על כך? חברות נדל״ן, במיוחד אם הן באמת רציניות ומקצועיות, יכולות לסייע לכם לבצע את כל התהליך הזה בצורה הרבה יותר מהירה ויעילה. הן יכולות לעזור לכם לבחור את הדרך הנכונה, להבין איזה טפסים אתם צריכים ולדעת מהם הנהלים של מנהל מקרקעי ישראל. כדאי לזכור שאפילו לעשות שינוי ייעוד של קרקע זה לא משהו שניתן לבצע ללא אישור המנהל ולכן, לפני הכול, צריך להבין מה המנהל דורש כדי לתת לכם את האישורים שתרצו להמשך התהליך.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת