המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו בחיים, היא מלאת אתגרים אותם אתם צריכים לעבור בצורה חלקה.

לעולם הנדל"ן המסובך יש כל כך הרבה פרטים, שאתם חייבים לצאת לדרך לאחר שעשיתם מחקר קצר ולמדתם להכיר את כל האספקטים הכי חשובים של התחום. כתוצאה מכך, תוכלו לנהל משא ומתן הוגן ונכון לצרכים שלכם, ובהתאמה לרכוש את הנכס שתרצו להשקעה או למגורים שיעניק לכם את איכות החיים אליה אתם שואפים. לשם כך, יצרנו לכם מדריך קצר בנוגע לכמה מושגי ייסוד מעולם הנדל"ן.

שכונת מגורים

 

מה חשוב לדעת לפני רכישה של דירה חדשה?

רגע לפני שאתם קונים בית חדש, אתם רוצים להכיר מושגי יסוד כמו:

  • אחוזי בניה – בכדי לקבל היתר בנייה מהרשות המקומית, אתם נדרשים להציג תוכניות בניה מפורטות. בתוכניות אלו יש צורך להציג את היקפי הבנייה ביחס לשטח המגרש עליו עתיד המבנה לקום. למשל אם אתם מקבלים היתר בניה של -50% למגרש של 1000 מטרים מרובעים, ניתן לבנות עליו בית חד קומתי בגודל מחצית מהשטח.
  • בית חכם – מערכות חכמות לניהול ושליטה על בתים הן אחד מהאפקטים המוצלחים ביותר שיש לטכנולוגיה להציע כיום. אם אתם רוצים לרכוש בית חכם חדש, מומלץ לבחון מה הם השדרוגים שאתם יכולים לאפשר בבית. למשל הפעלה קולית של מערכות שונות כמו תאורה או מיזוג אוויר. זאת לצד הפעלה ממוחשבת, דרך הנייד או המחשב. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגדיר את סדר הפעולות והבית החכם יבצע אותן בשבילכן ללא כל בעיה, גם אם אתם לא נמצאים פיזית בבית.
  • גוש וחלקה – כל מבנה בישראל רשום בצורה מסודרת בפנקס הזכויות. הרישום מתבצע על פי חלקה, שהיא יחידה רציפה של מקרקעין. החלקות ממוקמות בתוך גושים אשר מהווים קיבוץ של כמה נכסים יחדו. על פי רוב הזכאות לחלקה היא זכאות של נרשם אחד, אל מול כמה רשומים בתוך חלקות. 
  • הון עצמי – זה הוא סכום הכסף הראשוני אותו אתם צריכים לאסוף על מנת לאפשר תהליך קבלת משכנתא תקין לבית שלכם. מקורות ההון הם אישיים, ויכולים לבוא מתוך חסכונות, פיקדונות או יתרונות שיש לכם בבנק. על פי רוב, ככל שיש לכם יותר הון עצמי, כך תוכלו לקחת משכנתא קטנה יותר ולפרוס את ההחזר לתקופה קצרה יותר.
  • חוזה מכר – זה הוא חוזה משפטי שמעגן את כל הפרטים הרלוונטיים בנוגע לעסקת נדל"ן. החוזה מפרט את כל ההסכמות בין המוכר לקונה, כולל עלויות, מועדי מסירה, תיעוד הנכס, צורת התשלום ותקופת התשלום. כך אתם יכולים להבטיח שהרכישה תתבצע ללא תקלות משני הצדדים, ובמידת הצורך יש לכם מסמך משפטי איתו ניתן לפנות להליך בוררות.

 

קונים בחכמה את הבית הראשון שלכם

את הבית הראשון שלכם, אתם קונים מתוך חוסר ניסיון משמעותי בתחום הנדל"ן. על כן אתם חשופים יתר על המידה למקרים בהם חוסר ההבנה שלכם יהפוך את התמונה למסוכנת. בשל העובדה שזו היא הרכישה הכי משמעותית שאתם מבצעים בתור זוג צעיר, חשוב מאוד לבצע את כל המחקר הדרוש על מנת להבין את המונחים המקצועיים לעומקם ולאפשר לכם לקבל את התמורה הרצויה לכם.

תמיד טוב לפנות לחברת שיווק נדל"ן למגורים על מנת לקבל מידע, ייעוץ ולבצע תהליך רכישה נכון. רק כך תוכלו לקבל את המפתח לבית החדש, ללא עיכובים, תוך עמידה בתנאי החוזה המלאים ולאפשר לעצמכם לצאת לחיים החדשים שלכם ברגל ימין. אז קדימה, לעבודה, ושיהיה המון מזל טוב ובהצלחה!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת