המדריך המלא להתמודדות עם דייר שפתח עסק בנכס שלכם

השקעתם מאמץ במציאת דייר, סמכתם עליו בעיניים עצומות, וגיליתם כי הוא פתח עסק בנכס שלכם? כעת אתם לא יודעים מה לעשות בנידון? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

נפרט במאמר הבא בדיוק מה צריך לעשות בסיטואציה.

מניעת פתיחת העסק

ייתכן שכעת זה כבר לא עוזר, אך יש לבצע פעולה מניעתית מראש, על מנת שסיטואציה כזו לא תתרחש. עליכם להגן בחוזה במפורש כי אין על השוכר לפתוח עסק מכל סוג בשטח הדירה או הנכס. עסק עלול להיות קליניקה בה הדייר מטפל, שימוש בדירה כ- Airbnb, פתיחת גן ילדים וכו'. כדאי להגדיר את כל אלו כעסקים בחוזה.

חשוב להגיע מפעם לפעם לביקור בנכס כדי לדעת כי השוכר לא מפר את התנאים הללו, וכי לא נפתח אף עסק בשטח הנכס. אך יש לעשות זאת בהודעה מראש, ולא פשוט להופיע בפתח הדירה, כיוון שזה דבר שעלול לערער את היחסים ביניכם לבין השוכר.

מה לעשות לאחר גילוי העסק של הדייר?

הדרך הנכונה לפעול במקרה הזה היא קודם כל להתעמת עם הדייר. יש להבהיר לדייר כי הוא הפר את תנאי החוזה, ולכן במקרה כזה אתם רשאים לפדות את צ'ק הביטחון שלו. אך לא כדאי לפעול בדרך של איומים, אלא לנסות להגיע להסדר באמצעות השיחה עם הדייר. אפשר להציע לדייר כי במידה ויפסיק באותו רגע את הפעלת העסק בתוך הנכס, לא תפדו את צ'ק הביטחון, אך יהיה עליו להעניק לכם פיצוי כספי כלשהו שייקבע ביניכם.

במידה ואתם לא מצליחים להגיע להסדר בצורה נעימה וקלה עם הדייר, ייתכן שתיאלצו לפנות להליכים משפטיים. כמובן שבמקרה והאיסור על פתיחת העסק מעוגן בחוזה, אתם תהיו אלו שיזכו בסיום הדיונים המשפטיים, אך זה דבר שמומלץ להימנע ממנו. פנייה לבית משפט היא הליך ארוך ומסובך, שגורר תשלומים רבים לעורכי דין, שאף אחד לא מעוניין להיקלע אליו. לכן, הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע לסידור ביחד עם הדייר, ובמקרה שלא, לפעול על מנת לפנות אותו מהדירה.

אפשרות נוספת – היעזרות בחברת שכירות בטוחה

ישנן חברות, כמו חברת דיפרנט, שמספקות שירותי הגנה על בעלי הדירה. אחד השירותים שמציעה החברה היא הגנה מפני דייר שפתח עסק בנכס. החברה דואגת לפינוי הדייר בעייתי, ולמציאת דייר טוב ואמין יותר במקומכם. החברה גם דואגת לשלם לכם את שכר הדירה עבור הזמן שבו אף אחד לא שילם, כך שלא תצאו מופסדים כספית בגלל העוול שגרם לכם הדייר.

החברה מציעה שירותים נוספים כמו הגנה מפני דייר שעזב פתאומית את הנכס או דייר שמסרב להתפנות בסיום החוזה. גם במקרים הללו החברה דואגת למציאת דיירים חלופיים ולתשלום עבור שכר הדירה שהופסד בגללם.

חברת דיפרנט – לפרטים לחצו כאן

 

כלי משפטי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת