כיצד עורך דין מקרקעין יעזור לך ברכישת נכס נדלני

רכישת נכס נדל"ני היא עסקה שאנשים מבצעים בישראל מאז ומתמיד. בין אם המטרה של הנכס היא לצורך מגורים, השבחה או השכרה,  עדיין מדובר על אותה פעולת רכישה, שמצריכה סיוע מקצועי. במאמר הבא נסביר כיצד עורך דין מקרקעין יכול לעזור ברכישת נכס נדלני. 

 

רכישת נכס נדלני

הנכס הנדלני הנפוץ ביותר שאנשים מעוניינים לרכוש, היא דירה או בית כלשהו. רכישת נכס היא רכישה שונה, בהשוואה לרכישות אחרות שאתם עשויים לבצע במהלך החיים שלכם. מדובר על רכישה יקרה במיוחד, שברוב המוחלט של המקרים מצריכה לקיחת הלוואה.

בנוסף, נכס מתחום הנדל"ן מחייב את הרוכש לעמוד בחוקים שונים ובמיסוי שנקבע על ידי המדינה. המדינה מבינה שמדובר על ענף הכולל עסקאות בסכומים גבוהים, ולכן היא מטילה מגבלות בדמות חקיקה ורגולציה על רוכשי הדירות והבתים.

 

השלב הראשון – פנייה אל עורך דין

כדי לקבל סיוע מקצועי מעורך דין מקרקעין, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות מן הסתם הוא לפנות אל עורך דין כזה. אתם תרצו לקבל ליווי מקצועי מעורך דין כזה, מכיוון שאין עורך דין שמתמחה בצורה טובה יותר בחוקי המקרקעין מאשר עורך דין מקרקעין. אם תוסיפו לכך את הניסיון הרלוונטי, ברכישת דירות ובפעולות נוספות בתחום הנדל"ן, תקבלו איש מקצוע אידיאלי.

 

ייצוג מול בעל הנכס או עורך דינו

עורך דין מקרקעין ייתן לכם ייצוג מול בעל הכנס או מול עורך הדין של בעל הכנס. אתם יכולים לרכוש את הדירה מקבלן או מאדם פרטי, אך בשני המקרים תצטרכו ייצוג שיעמוד על האינטרס שלכם מול הרוכש או מול המייצג שלו.

 

ביצוע בדיקות מקיפות

מכיוון שהעלויות של נכס מתחום הנדל"ן הן גבוהות במיוחד, אי אפשר סתם ככה לרכוש נכס שנראה לכם טוב מספיק. עורך דין מסוגל לבצע בדיקות מקיפות על הנכס שלכם. בין היתר, הוא יברר את התוכניות של הנכס וישווה אותן לנכס עצמו, על מנת לראות שלא נעשתה בו בנייה בלתי חוקית שתפגע בכם בעתיד.

 

בחינת הסכם המכירה וניהול משא ומתן

עורך הדין של מוכר הדירה יערוך הסכם, על מנת שרכישת הדירה תיכנס לפועל לאחר חתימת שני הצדדים עליה. עורך דין מקרקעין יבחן את ההסכם ויברר שאין סעיפים שיכולים לפעול לרעתכם.

 

מיסוי מקרקעין

המדינה קובעת שרוכשי דירות מסוימים צריכים לשלם מס רכישה. זהו אחד מהמיסים שקיימים בתחום המקרקעין. עורך דין מקרקעין יברר אם אתם צריכים לשלם את המס הזה, ואם כן אז כמה.

 

הימנעות מטעויות

רכישת נכס נדלני אף פעם לא הייתה דבר פשוט, בגלל כל הסיבות שציינו כאן. קבלת עזרה מאיש מקצוע מיומן, מנוסה ורלוונטי לתחום רכישת הדירות, כמו עורך דין מקרקעין, יכולה לסייע לכם להימנע מטעויות עם השלכות רבות בעת הליך רכישת הדירה.

נכס נדל"ן

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת