עורכי דין נדל"ן לעומת סוכני נדל"ן: הבנת ההבדל בתפקידים ובאחריות

עולם הנדל"ן הוא תחום משמעותי ומסובך אשר מעורבים בו אינספור בעלי תפקידים ויזמים, החל ממתכנני פרויקטים ועד למשקיעים ובעלי חברות. עורכי דין וסוכני נדל"ן הם בעלי תפקידים שבלעדיהם תחום הנדל"ן לא יכול היה להתקדם ולהפוך למעצמה שהוא היום. אז מה בעצם תפקידם ומה ההבדל ביניהם?

 

עורכי דין נדל"ן

עורכי דין שמתמחים בתחום הנדל"ן הם בראש ובראשונה אנשי משפטים הבקיאים בהליכי משפט ובדרכי ההתנהלות של בתי הדין השונים. כל עורך דין בוחר לעצמו תחום התמחות מסוים בו הוא יעסוק כמו נושאים פליליים, זכויות אדם, הגנת הסביבה ועוד.

עורך דין המתמחה בנדל"ן מלווה ומייצג את לקוחותיו במהלך עסקאות, ויודע לספק שירות בפן המשפטי של עסקאות אלו כמו רישום בטאבו, אישור פרטי חוזים, התנהלות מול הרשויות ועוד. בנוסף לעורך דין נדל"ן, קיים תחום התמחות נוסף בנושא מקרקעין. עו"ד מקרקעין מעניק ייעוץ וליווי משפטי בתחום הקרקעות ועיסוקיו נוגעים לנושאים כמו העברת בעלות על קרקעות, כתיבת חוזים של סחר בקרקעות, שליטה בקרקע ועוד.

 

סוכני נדל"ן

במקרים רבים, אנשים וגופים אשר נתקלים בבעיה או זקוקים לייעוץ בתחום הנדל"ן אינם בטוחים לאיזה איש מקצוע לפנות – סוכן נדל"ן או עורך דין נדל"ן. על אף הדמיון הברור בין השניים, אופי העבודה של סוכן נדל"ן שונה לחלוטין. סוכן נדל"ן עוסק בניהול עסקאות נדל"ן כמו מכירת בתים, שכירת דירות, קניית קרקעות ועוד. מדובר בתפקיד שהשגרה בו משתנה מיום ליום, היות והסוכן הוא הצד היוזם בעסקאות אלו ולרוב סוכני נדל"ן עוסקים בחלק גדול מהזמן בחיפוש אחר הלקוח הבא. על סוכן נדל"ן להיות מעודכן בעסקאות חדשות ובשינויים שמתרחשים בשוק הנדל"ן, ולמצוא את הדרך החכמה והרווחית ביותר להגיב אליהם.

 

הקשר בין התפקידים

על אף שלכל בעל תפקיד נדרשות יכולות שונות, בין אם עסקיות ובין אם משפטיות, עורכי דין וסוכני נדל"ן מנהלים קשר רציף התורם רבות לניהול שגרת עסקים תקינה. ברוב המקרים, סוכן נדל"ן יהיה בקשר עבודה עקבי עם עורך דין נדל"ן שמסייע לו לסגור עסקאות בצורה המהירה ביותר, וכך הסוכן יימנע מבריחת לקוחות וחוסר ניצול הזדמנויות. שיתוף פעולה זה מאפשר לכל קונה פוטנציאלי לבצע עסקאות בצורה פשוטה יותר, היות והוא מקבל את כל צרכיו מגורמים שכבר עובדים זה עם זה בצורה שוטפת.

 

כיצד ניתן למצוא סוכן נדל"ן?

קיימים משרדי סוכנויות נדל"ן רבים בארץ וניתן לאתרם במספר דרכים. ראשית, ברוב הערים בארץ קיימים משרדים פיזיים וניתן להגיע אליהם במהלך רוב שעות היום. בנוסף ניתן לחפש כל איש מקצוע בתחום, בין אם סוכן ובין אם עורך דין בחיפוש מהיר באינטרנט. על מנת לוודא בחירה מיטבית, מומלץ גם לפנות למכרים וקרובים לצורך קבלת חוות דעת על סוכנים שונים.

 

סיכום

שוק הנדל"ן הולך וגדל בקצב מסחרר. ישראלים רבים כבר זיהו את הפוטנציאל הכלכלי העצום הטמון בתחום. על מנת לא להישכח מאחור פנו בהקדם אפשרי לעורך דין נדל"ן ולסוכן נדל"ן והשיגו מידע נוסף בתחום.

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת