מה צריך להופיע בהסכם גירושין טוב?

הסכם גירושין טוב לשני הצדדים צריך להכיל לא מעט סעיפים. במאמר זה תקבלו את כל המידע החשוב ביותר בעבור חתימה על הסכם גירושין, כל זאת במסגרת של גישור גירושין.

 

הסכם גירושין: מהם הסעיפים עליהם חשוב להתעכב לפני החתימה?

הסכם גירושין הוא השלב האחרון בתהליך הפרידה, והוא חייב להיות מלווה ע"י עורך דין גירושין אשר לו ניסיון בתחום. למעשה, מדובר בפרמטר משמעותי וחשוב מאוד לצורך ההבנה להסכמות, וזאת בשל העובדה כי מדובר בהסכם משפטי לכל דבר ועניין אשר לו השלכות על עתיד היחסים המשותפים של בני הזוג, בעיקר כאשר ישנם ילדים משותפים. ישנם לא מעט סעיפים אשר אליהם יש לשים את הדגש, ולכן ייעוץ מקצועי מעורך דין אשר אליו פונים ידע להפנות את הזרקור לעבר תחומים בהם יש להגיע להסכמות. עם זאת, ניתן לומר באופן כללי כי הסעיפים אשר חייבים להופיע בהסכם גירושין טוב לשני הצדדים כוללים מספר נדבכים:

  • חלוקת רכוש – במידה ולשני בני הזוג רכוש משותף, יש לחלק אותו בהתאם לרצון שני הצדדים. עם זאת, כאשר ישנם עסקים משותפים מדובר באופרציה שונה אשר מחייבת קבלת חוות דעת מעורך הדין, וזאת בכדי לבחון כיצד ניתן לחלק את הנכסים מבלי לפגוע בהכנסה של כל אחד מבני הזוג. חלוקת רכוש נחשבת לאחד הנושאים המורכבים ביותר בעת חתימה על הסכם גירושין, ולכן חשוב מאוד לבדוק כי במסגרת ההסכם החלוקה מתבצעת באופן כזה אשר שומר מחד על האינטרסים המשותפים של בני הזוג אך גם על האינטרס האישי של כל אחד מבני הזוג. במידה ומדובר בהסכם אשר נעשה בעבור שכירים, החלוקה מתבצעת בהתאם לשווי הזכויות אותו צבר אחד הצדדים, ולכן יש להקפיד ולבחון את ההסכם מבחינת ההיבט של חלוקת הרכוש כמו גם הכספים.
  • הסדרי ראיה ומשמורת – במידה ולבני הזוג ישנם ילדים משתופים, הסכם טוב חייב לכלול סעיפים הנוגעים להסדרי ראייה, כאשר ההסדר חייב להיות מוסכם מצד שני הצדדים. עם זאת, מדובר בנושא רגיש אשר צריך להתבצע ברגישות ובהבנה כלפי כל צד, וזאת משום שמדובר בהסדר אשר איננו נוגע רק להסדר הראייה אלא גם להשקפות חינוכיות, ולכן מומלץ להתעכב על הנושא בכללותו.
  • מזונות – מדובר בסעיף אשר קובע את גובה המזונות אותה תוכל האישה, כמו גם סעיפים הנוגעים לתשלומים מבחינת בתי ספר, גנים, חוגים ושיעורים. בסעיף יש לציין את מועד תשלום המזונות וכיצד תתבצע החלוקה מבחינת תשלומים נוספים אותם ציינו.

בית משפט

 

חתימה על הסכם גירושין באופן המקצועי והטוב ביותר

עו"ד דגנית אלישיב הינה מגשרת בעלת ניסיון של שנים רבות בתחום הגישור וחתימה על הסכמי גירושין, בהסכמת שני הצדדים. לקבלת מידע נוסף אודות הסכם גירושין, היכנסו לאתר הרשמי לצורך יצירת קשר.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,