כמה זמן לוקח תהליך גירושין מהיר?

תהליך הגירושין הוא הליך בירוקרטי מורכב, שאותו מתבקשים בני זוג לעשות, תוך כדי התמודדות עם הצדדים הרגשיים והיומיומיים של הפרידה. מהסיבה הזו, רבים מבקשים לקצר עד כמה שאפשר את התהליך המשפטי והבירוקרטי, לטובת בנייה של שגרה חדשה, לבני הזוג בעצמם בנפרד ולמשפחה, במתכונתה החדשה. אז למה אתם מצפים? כמה זמן לוקח להתגרש במהירות האפשרית?

 

תהליך הגירושין

כולם רוצים להתגרש מהר – התקופה בה עסוקים בחלוקת רכוש, מכירת בתים והפרדה של כמעט כל מה שהיה משותף. סיום תהליך הגירושין מאפשר לבני הזוג להירגע, להשתקם מהתהליך הלא פשוט של הפרידה ולהתחיל באמת בדרך חדשה.

לצערנו, אין אפשרות לגירושין בין רגע בישראל ותהליך גירושין מהיר לוקח בדרך כלל בין מספר שבועות למספר חודשים. בהתחשב בחלופה, שכוללת דיונים משפטיים ארוכים, ראיות ועדים והליך שעלול להימשך אפילו שנים. אז קודם כל, חשוב להחליט ביחד שאתם מוותרים על המלחמה ובוחרים בגירושין מהירים.

תהליך גירושין

תכנון מוקדם

קשה מאוד לנבא, לקראת החתונה, שייתכן שהנישואין יגיעו אל קצם. כשהאהבה בוערת, לא תמיד כולם מסוגלים לתכנן לעתיד. אבל אלה שכן, כדאי מאוד שינסחו בעצמם או בסיוע של עורך דין, הסכם קדם נישואין שיפרט באופן ברור את ההסכמות השונות בניכם בנושאי רכוש, משמורת על ילדים, מזונות ונכסים אחרים.

במקרה שקיים הסכם כזה, תוכלו לקצר את שלב הגירושין למינימום, משום שההסכמות כבר קיימות ויש לכתוב על פיהן הסכם גירושין ולהגיש אותו לבית המשפט לאישור. גם אם לא תכננתם מראש, תוכלו להגיע להסכם כזה במהירות יחסית אם תנהלו את הדיונים בכבוד הדדי, עם יכולת להתפשר, להתגמש ולוותר לפעמים ולשמור על תקשורת פתוחה וכנה.

תהליך גירושין

עם הפנים קדימה

אצל זוגות ללא ילדים, הגירושין עשויים להיות הדבר האחרון שתעשו יחד, אז כדי לא להכתים את הזיכרונות הטובים בסיום קשה, כדאי לעשות אותם בחוכמה. אבל כאשר הגירושין אינם הפרדה מוחלטת בין בני הזוג – אם הם עדיין מטפלים בילדים משותפים צעירים, אם הם מנהלים ביחד עסק או מעוניינים לשמור על קשר חברי, הדרך המהירה והמתאימה ביותר היא גישור.

בתהליך גישור, מגיעים להסכמים בניכם, עם הנחייה וליווי של מגשר מוסמך ומיומן. בסיום הליך גירוש יהיה בידיכם הסכם גירושין שמבוסס על החלטות שמבוססות על האינטרסים של שני הצדדים, וששני בני הזוג מרוצים מהתהליך ומהתוצאה.

 

כל אחד מהצד שלו

כמו שבוערת האהבה בתחילת הקשר, כך לפעמים אנו בוערים משנאה, קנאה או זעם, בזמן הגירושין. אבל גם אם יש סיבות טובות לכעוס, עדיף עבור כל המעורבים בעניין לוותר על ניסיונות נקמה ופגיעה אישית. מלבד חוסר הנעימות והכחדת הסיכוי לשמירה על קשר. בחירות כאלה עלולות להפוך את התהליך מכזה שיארך חודשיים לכזה שייערך שנים – אם תתכוננו למלחמה, הגירושין יהפכו למלחמה ומלחמות הן עניין ארוך מאוד וכואב מאוד.

תהליך גירושין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,