מה החשיבות של חלוקת רכוש בגירושין

חלוקת רכוש בגירושין, מהווה את הליבה של תהליך הגירושין בדרך כלל אחראית להכניס מתח רב וכעס בין הצדדים המתגרשים.

חלוקה של רכוש היא תהליך לא נעים, בו אתם עלולים לאבד חפצים או נקודות החשובות לכם בחייכם, ושליוו אתכם במשך כמה שנים.

במידה ואין הסכמה על חלוקת הרכוש מטעם הזוג, מתבצע התהליך יחד עם עורכי דין בתהליך משפטי, בו טובת בני הזוג והניסיון לחלוקה הוגנת ככל הניתן, ניצבת לנגד עיני המשפט.

התהליך הנו חשוב במיוחד, מאחר וקובע למעשה את העתיד הכלכלי שלכם ואת הנכסים והממון שהולכים להישאר עמכם לאחר הגירושין.

לפניכם עוד על מה החשיבות של חלוקת רכוש בגירושין.

 

מה היא בדיוק חלוקת רכוש בגירושין?

חלוקת רכוש בגירושין, היא אחד ההליכים המרכזיים והחשובים ביותר בתהליך של גירושין בין בני זוג, מאחר ומדובר בתהליך עם השלכות משמעותיות על העתיד הכלכלי שלכם ועל הרכוש שלכם. ההליך מתבצע כדי להסדיר את חלוקת הרכוש בין בני זוג החולקים רכוש, כמו ממון או דירה וכן חפצים שונים, וצריכים כעת לחלק את כל אלה ביניהם עם הגירושין. המשפט המטפל בהליך זה, שם לנגד עיניו את הרצון ליצור את החלוקה הוגנת ושוויונית ככל הניתן, ועדיין רבים מרגישים במתח רב, ומופסדים במהלך ובסיומו של התהליך הלא פשוט הזה.

 

כיצד מתבצע הליך של חלוקת רכוש בגירושין?

הליך חלוקת הרכוש בגירושין, מתבצע בהתאם ל'חוק יחסי ממון', לפיו מבצעים לרוב הליך של איזון משאבים. איזון משאבים הוא הליך בעזרתו יכול בית המשפט לחלק את הנכסים והממון והחפצים השונים, באופן שיותיר את המשאבים של כל צד מאוזנים ושוויוניים. החלוקה ואיזון המשאבים בין בני הזוג, נושאים עמם ערך חשוב שכן הולכים להשפיע על חייו של כל אחד מבני הזוג בצורה משמעותית. ההליך גורר דיונים וחשיבה רבה מטעם המחלקה המשפטית, שכן יש מגוון רכוש הן גשמי והן רוחני שיש לחלק בין שני בני הזוג כגון – דירה, נכסים, עסק, מוניטין עסקי, רכבים, חפצים ומתנות וכדומה.

 

מדוע מדובר בהליך מכריע וחשוב עבורכם?

קשר בין בני הזוג ותחושה אישית

חלוקת הרכוש בהסכמי הגירושין, יכולה להותיר את אחד מבני הזוג עם תחושת פספוס והפסד, תחושה שהוא יוצא מופסד לחלוטין מבחינה כלכלית ומבחינת הרכוש שאבד לו בעת ההליך. זו היא תחושה שאינה פשוטה להתמודדות, אך מאחר ומדובר בהליך משפטי, אין הרבה מה לעשות ולשנות את הפסיקה והחלוקה שנקבעה. לכן, מדובר בהליך שעומד להכריע בכל הנוגע לקשר העתידי בין בני הזוג, ולתחושות האישיות שלכם בקשר להליך.

 

השלכות כלכליות רבות

חלוקת רכוש בגירושין, משפיע באופן ישיר לחלוטין על עתידכם הכלכלי. כל הרכוש שהיה שלכם עד כה – עומד להתחלק בינכם לבין בני הזוג, ואתם עשויים לספוג מכך הפסדים כלכליים במידה ואיזון המשאבים וההליך, לא באים לשירותכם. לכן מדובר בהליך חשוב שכדאי שיעבור בדרך הנעימה והמפוקחת.

 

בית משפט

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,