פתיחת תיק גירושין ברבנות – שלב אחר שלב

בני זוג שמחליטים להתגרש לא תמיד יודעים מה עליהם לעשות כדי להתחיל בהליך. זו בדיוק הסיבה שלשמה המדריך הנוכחי נכתב. אם הגעתם לכאן כדי לקבל מידע אודות אופן פתיחת תיק גירושין ברבנות, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותקבלו את כל המידע שאתם זקוקים לו. כך שתדעו מהם השלבים שצפויים לכם מעתה ועד קבלת הגט המיוחל.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך סיוע מטעם גורמים שבקיאים בהליך פתיחת תיק הגירושין ברבנות. חלק מהגורמים הם אנשי מקצוע שעוסקים בתחום הגירושין מזה שנים רבות. אנשים נוספים שסייעו בכתיבת מדריך זה הם מי שחוו את ההליך בעצמם בשנים האחרונות. מדובר בבני ובנות זוג פרודים שלקחו חלק בהליך זה ונרתמו לסייע לנו באיסוף המידע בנושא, כדי שמי שלא בקיאים בו, יוכלו לדעת במה מדובר.

 

השלב הראשון בפתיחת תיק גירושין ברבנות – הגשת כתב תביעה עבור בית הדין הרבני

כדי שתוכלו בכלל לפתוח תיק גירושין ברבנות, אתם צריכים לגשת יחד, שני בני הזוג אל בית הדין הרבני ולהגיש כתב תביעה. בכתב זה, אתם צריכים לציין את כל הפרטים הדרושים, לרבות הפרטים הבאים:

  • השמות המלאים של שני בני הזוג
  • פרטי התקשרות עם עורכי דין נבחרים שייצגו אתכם בהליך
  • פירוט נסיבות הדרישה לגירושין ועוד

את הטופס המלא עליכם למסור אל מזכירות בית הדין. ראוי לציין כי אם הגשתם בעבר תביעה אזרחית רגילה, אתם צפויים לגלות ששלב זה בהליך דומה מאוד לתחילת הליך של פתיחת תיק גירושין ברבנות.

 

השלב השני בפתיחת תיק גירושין ברבנות –  שלב תשלום האגרה

בדומה להגשת תביעה אזרחית רגילה, גם כאן, אתם תידרשו לשלם למזכירות בית המשפט אגרה בגובה הקבוע בחוק. ללא תשלום אגרה זו, לא תוכלו לפתוח את תיק הגירושין שלכם ברבנות. מדובר בפרט שחשוב להיערך אליו מראש, מכיוון שלא פעם, ישנם ריבים בין בני הזוג אודות מי ישלם את האגרה המבוקשת.

 

מה חשוב לדעת על הליך פתיחת תיק גירושין ברבנות?

חשוב שתדעו שאתם, בני הזוג שמתכננים לעבור הליך של גירושין, יכולים לבחור באיזה בית משפט מהשניים אתם מעוניינים להתדיין בנושא:

  1. בית המשפט לענייני משפחה
  2. בית דין רבני

בסופו של דבר, אתם תקבלו את הגט רק במסגרת הרבנות. ראוי לציין כי יש הבדל בין פתיחה של תיק גירושין בכל אחד מהמקומות הנבחרים ולכל אחד יש יתרונות וחסרונות משלו. כך שההמלצה שלנו היא לבחון מהי הדרך המתאימה לכם ביותר והמהירה ביותר שתשרת את האינטרסים שלכם. ההמלצה שלנו היא לבחור בבית הדין לענייני משפחה, מכיוון שבית הדין הרבני נחשב למיושן יותר.

 

לסיכום

עד כאן כל המידע שאתם צריכים לדעת אודות פתיחת תיק גירושין ברבנות. מאחלים שתעברו את ההליך על הצד הטוב ביותר.

תיק גירושין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,