מיהו טוען רבני וכיצד הוא יעזור לכם?

לאחרונה אנו שומעים על טוען רבני שליווה בני זוג ממרכז הארץ שהחליטו להתגרש. מקרה זה עבר מפה לאוזן והוביל להתעניינות רבה בנוגע לתפקידו של בעל מקצוע זה. החלטנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי להציג את הפרטים העדכניים בפני מי שמתעניינים בנושא. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בטוען הרבני ותבינו שיכול לעזור לכם לאורך הליך הגירושין.

 

תכירו בהגדרה של טוען רבני

טוען רבני הוא בעל מקצוע שעבר הסכמה על ידי בין הדין הרבני הגדול שנמצא בירושלים. לאחר ההסמכה הוא יכול לייצג בני זוג שנמצאים בהליכי גירושין במסגרת בתי הדין הרבניים ברחבי הארץ. חשוב לציין שטוען רבני עוסק בכל מיני תחומים, למשל:

  • חלוקת רכוש
  • גישור
  • מזונות
  • משמורת ילדים ועוד

בשלב זה אתם וודאי מבינים שהטוען הרבני יוכל לסייע בייצוג בבית המשפט הרבני בכל הנוגע לתחומים אלה.

עורך דין גירושין

לא כל אחד יכול להיות טוען רבני

אם אתם מחפשים אחר ייצוג משפטי בבית הדין הרבני, עליכם לדעת שתצטרכו לברר פרטים אודות הטוען הרבני שיסייע לכם בהליך. שכן, זה צריך להחזיק ברישיון מוסדר שמאפשר לדעת שמדובר במי שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • תושב ישראל
  • למד במשך 4 שנים בישיבה גבוהה (או שלמד 3 שנים במוסד חינוכי כלשהו שהעניק לו הסמכה ותעודת גמר)
  • עמד בהצלחה בבחינות שנערכו בתחום המעשי, כך שהוא מתאים מבחינת אורח חייו והאופי שלו

 

נדגיש שיש היצע רחב של טוענים רבניים ואתם צריכים למצוא את בעל המקצוע שמתאים לכם ביותר.

 

כך תגיעו לטוען רבני מוסמך ומומלץ

הדרך לטוען רבני שיסייע לכם לאורך הדרך על הצד הטוב ביותר מצריכה יישום של כמה שלבים. קודם כל, עליכם להכיר באופן ההסמכה שלו. סביר להניח שכעת אתם כבר לא תוהים איך להיות טוען רבני מכיוון שהצגנו את התשובה לשאלה זו לעיל (יש צורך בהסמכה ספציפית). כך שתצטרכו לפנות לטוען רבני שיציג בפניכם את תעודת ההסמכה. לאחר מכן, תצטרכו לקרוא חוות דעת שנכתבו על ידי גולשים בפורומים ברחבי הרשת. כך תוכלו לדעת להכיר בעניין אחר שחשוב לא פחות – יחסי האנוש שלו.

 

חשיבות הפנייה לטוען רבני לאחר בירור

המטרה של פסקה זו היא לדרבן אתכם להקדיש כמה רגעים להיכרות עם הטוען הרבני הנבחר, רגע לפני שתשכרו את שירותיו. נסביר שעליכם להסתייע במי שנחשב לשם דבר בתחום, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שהוא עונה על הקריטריונים הבאים:

  • מכיר בניואנסים התרבותיים והדתיים
  • יש לו קשרים חזקים בקהילה היהודית
  • יכבד את הרקע התרבותי והדתי שלכם

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שהציג את כל הפרטים הרלוונטיים אודות הטוען הרבני. כעת אתם יודעים מה תפקידו בפועל ואיך תוכלו להגיע למי שנחשב לשם דבר בתחום, כדי לעבור את ההליך המשפטי בראש שקט.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,