איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו, לו עלולים להיות השלכות מרחיקות לכת על עתידכם. לפיכך, כאשר התקבלה ההחלטה על הגירושין, חשוב יהיה לדעת כיצד ואיך מתגרשים נכון ויוצאים לדרך חדשה בצורה הטובה ביותר

 

תהליך הגירושין ומשמעויותיו

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט עבור כלל הזוגות ובמיוחד, כשמעורבים בתמונה ילדים קטנים. מעבר לפן הרגשי, בתהליך הגירושין יש להתייחס לשלושה נושאים עיקריים, להם יכולה להיות השפעה מהותית על עתידכם: חלוקת הרכוש, קביעת הסדרי משמורת על הילדים ומתן גט הגירושין.

החשיבות של שלושת הפרמטרים הללו, מחייבת אותנו להיערך בצורה מיטבית אל תהליך הגירושין ולפיכך, עם קבלת ההחלטה על הגירושין, חשוב יהיה להיערך בהתאם ולפנות אל גורם מקצועי בתחום – עו"ד אביב הראל שיבטיח כי האינטרסים שלכם יישמרו ויגיע להסדרים הטובים ביותר עבורכם.

 

הגעה להבנות והסכמות בין בני הזוג

עוד לפני שנעסוק בפן המשפטי ובדרך הטובה ביותר להיערך אל תהליך הגירושין, כדי לעבור את תהליך הגירושין בצורה האופטימלית ביותר ולפתוח דף חדש בחייכם, מומלץ יהיה לנסות ולדבר עם בן הזוג השני ולהגיע להבנות והסכמים, שייקלו הן על התהליך עצמו והן על הרגשתם של בני הזוג.

פעמים רבות, ניתן יהיה להיעזר בחברים ובמכרים, כמו גם באנשי מקצוע מומחים, שיביאו להסכמים והשגת הבנות משותפות, בתהליך המוכר כגירושין בהסכמה. חברים ומכרים יכולים בהחלט לנחם אותנו ולתמוך בנו בתהליך הגירושין, אך בכדי להימנע ממצבים בהם הנזק גובר על התועלת, יש לקחת את עצותיהם המקצועיות בעירבון מוגבל.

 

איך להתגרש נכון? – ההיבט המשפטי

כפי שהזכרנו, תהליך הגירושין כולל בעיקרו היבטים משפטיים רבים ובכדי לוודא כי האינטרסים שלכם נשמרים היטב, חשוב לפנות אל עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום. היערכות משפטית מיטבית אל תהליך הגירושין כוללת:

 

איסוף מסמכים

על מנת להגיע להסדר מיטבי, יש להציג בפני עורך הדין את כלל המסמכים הרלוונטיים הנוגעים לכספים, נכסים וזכויות, כמו גם אסמכתאות המעידות על סגנון רמת החיים וההוצאות השוטפות.

 

בחירת הערכאה בה יתנהל הדיון

תהליך הגירושין יכול להתנהל תחת בית המשפט או תחת בית הדין הרבני ולבחירה נכונה ומתאימה אישית לצרכים והמטרות שלכם, קיימת חשיבות מכרעת בהליך כולו.

 

הסכם גירושין

ניסוח הסכם גירושין שיהיה מקובל על שני הצדדים, יוכל לחסוך לבני הזוג הוצאות מיותרות, כמו גם זמן יקר בהגשת תביעות לערכאות משפטיות.

 

על מה חשוב להקפיד כאשר בוחרים עו"ד לענייני גירושין?

בחירה נכונה של עורך דין לענייני גירושין, היא המפתח להצלחה בתהליך הגירושין ובשמירה על האינטרסים שלכם ולפיכך, בחירת עורך דין מתאים צריכה להתחשב במספר פרמטרים עיקריים, כמו ניסיון ורקורד מרשים, כמו גם המלצות ויחס אישי.

 

לסיכום

הכנה מקדימה ובחירת עו"ד מתאים לענייני גירושין, תסייע לכם לעבור בהצלחה את תהליך הגירושין ולהבטיח את שמירת האינטרסים שלכם, כאשר מבחינת ההיבט המשפטי, הפעולות החשובות והמומלצות יהיו איסוף כלל המסמכים הרלוונטיים, בחירת הערכאה בה יתנהל התהליך וניסוח הסכם גירושין מוסכם על שני הצדדים.

גרושה זכות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא