בואי ניפרד – כל מה שתצטרכו לדעת לפני הגירושין

במדינות המתקדמות, ובישראל בפרט, זוגות רבים מגיעים למסקנה המורכבת – צריכים להתגרש. לרוב לא מדובר בהחלטה אימפולסיבית שבאה בלהט הרגע עקב ריב, אלא החלטה מושכלת שבה הזוג מבין שההשלכות עלולות להיות קשות. גט, ילדים משותפים, מזונות, רכוש משותף, נכסים, כל אלו ועוד רבים אחרים מהווים גורמים חשובים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתגרשים. בואו לגלות מה חשוב לדעת ואיך כדאי לפעול לפני הגירושין.

 

קיימת דרך להתרגש בצורה קלה?

התשובה הקצרה והמעודדת לשאלה הזאת היא בהחלט כן. לשמחתנו, ישנם מקרים רבים בהם הזוגות מצליחים לשים את המשקעים ואת הסיבות שהובילו לגירושין בצד ולגשת להליך הגירושין באופן פרקטי, ענייני וכזה שמכבד את כל הצדדים בו. בתרחיש כזה, דני הצדדים יחתמו על הסכם שבו מגולמים ענייני המזונות, גירושין, משמורת, ענייני רכוש וכדומה.

כאשר מגיעים לסכם שמקובל על שני הצדדים, ניתן לאשרו בבית המשפט ולבצע את הליך הגירושין עצמו דרך בית הדין הרבני, כפי שנהוג במדינת ישראל. לפרטים על הסכם מסוג זה, כמו גם פרטים על הסכמים משפטים אחרים מתחום הגירושין, מומלץ לעיין באתר https://fainberg-law.co.il שם תוכלו להבין איך מתגרשים באופן הקל ביותר בהתחשב במצב הנתון.

 

בית דין רבני או בית דין לענייני משפחה – איפה מתגרשים?

ובכן, במדינת ישראל את הליך הגירושין עצמו ניתן לבצע אך ורק בבית דין רבני. בבית לענייני משפחה ניתן לבצע את כל ההליכים הנוגעים להשלכות של הגירושין כמו כן הגורמים הנלווים לגירושין: ילדים, הסכמי ממון, זמני שהות הילדים אצל כל אח מההורים, מי יקבל משמורת או לחלופין משמורת משותפת.

כל אלו ועוד רבים הם נושאים בהן ניתן לדון בבית דין לענייני משפחה, אך כאמור את הגירושין עצמם, לרבות ענייני גט, ניתן לקיים רק בבית דין רבני. כמו כן, ניתן לקיים שני הליכים משפטיים מקבילים, אחד בבית דין רבני ואחר בבית דין לענייני משפחה כאשר כל הליך נוגע בעניינים הרלוונטיים אליו.

 

מה קורה במצב שלא מצליחים להגיע להסכמות לפני הגירושין?

במצב בו אין הסכמה משותפת על כל הנושאים הרלוונטיים לגירושין, הסיטואציה עלולה להיות קצת יותר מורכבת. המיקום בו נקבע, בית הדין הרבני אשר רשאי לעסוק גם בגירושין עצמם וגם בעניינים הנלווים לו, או לחלופין בית הדין לענייני משפחה, ישפיע רבות על הליך הגירושין. במדינת ישראל, הגוף המשפטי מבין השניים אליו פונים ראשון יהיה זה שבו ההליך יתקיים, כך שיש משמעות רבה לעניין זה.

למעשה, נוצר מצב קצת אבסורדי שבו לעיתים עדיף לאחד הצדדים להסתיר את כוונתו להתגרש, לפנות להליך משפטי עוד לפניי שהודיע על כך לצד השני, וכך בעצם "לבחור" את בית הדין בו יתנהל ההליך המשפטי. מסיבות אלו, כדאי לפנות לגורם משפטי מוסמך בתחום המשפחה וכך למקסם את סיכויי ההצלחה בתהליך המורכב.

כל מה שצריך לדעת לפני הגירושין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,