כמה זמן לוקח הליך גישור לפני גירושין?

לצערנו לא מעט זוגות בוחרים להתגרש ולעיתים מעורב בהליך סכסוך כלשהו.

מקור הסכסוכים יכול להיות מגוון, החל ממזונות ורווחת הילד ועד חלוקת הרכוש המשותף.

בעבר, במקרים כאלו הייתה מוגשת תביעה מצד אחד מבני הזוג על מנת להסדיר את הסכסוך.

כיום, בתי המשפט העמוסים מציעים אלטרנטיבה פשוטה יותר, ללא הגעה לבית המשפט או בית דין רבני, והוא הליך גישור.

בתי משפט נמצאים באופן מתמיד בעומס גדול ולכן נוטים הם להפנות בעיות הקשורות לסכסוכים משפחתיים, וביניהם סכסוכי גירושין, לתהליך גישור. במידה וניגש להליך גישור יהיו מספר מגבלות אשר לא יאפשרו לנו לגשת במקביל לבית משפט או בית דין. חייב לזכור כי אם נכנסים לגישור, יש לגשת בראש פתוח ומרצון אמתי להגיע להסכמה לטובת המשפחה. אז מהו הליך גישור?

 

מהו הליך גישור?

גישור גירושין הוא הליך המתקיים כאמור מחוץ לכותלי בית המשפט או בית הדין. מטרתו היא לגשר בין בני הזוג הנפרדים, ללא תביעות. ההליך מנוהל על ידי יחידות סיוע ברחבי הארץ והדיונים עצמם מגושרים באמצעות עובדים סוציאליים.

 

כיצד הוא מתקיים?

פעמים רבות במידה ונרצה להתגרש, לפי החוק נהיה מחויבים קודם ללכת לגישור, במידה ויש מחלוקות, טרם הגשת תביעת גירושין. כאמור, מטרת המערכת המשפטית היא להקל על העומס הנוכחי ובעצם לפתור מחלוקות רבות מחוץ לערכאות. הגישור מתבצע על ידי קיום פגישות, לעיתים רק עם המגשר ולעיתים עם בני הזוג יחד.

 

כמה זמן הוא לוקח?

לרוב גישור אורך כשעתיים שבועיות, ועד כ-8 מפגשים סה"כ. משמע, כמות הזמן שיארך הגישור כולו תלוי בכם בעצם. זה יכול להסתכם בחודשים ספורים, או יותר במידת הצורך.

 

האם זה תמיד עובד?

ובכן, לצערנו לא תמיד אפשר להגיע להסכמות במסגרת הגישור וכמובן שהדבר תלוי רבות במהות הסכסוך. אי הסכמות יכולות להיות קשורות למגוון נושאים כגון דמי מזונות, משמורת, או חלוקת רכוש משותף.

רק במידה והגישור לא צלח, ניתן יהיה להגיש תביעת גירושין בערכאות.

 

חשוב לזכור!

כפי שציינו הליך הגישור מנוהל על ידי עובד סוציאלי. יחד עם זאת, על מנת לוודא שההליך אכן תקין ויהיה מוצלח, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בנושאי גירושין ואף לבקש כי הוא זה שינהל את הגישור. במידה ובקשה זו לא תאושר, עדיין ניתן לקבל סיוע וייעוץ מעורך דין עליו אתם סומכים לאורך כל התהליך, גם אם הוא לא יכול להיות עמכם במהלך הפגישות עצמן.

 

לסיכום

במידה ואתם מבקשים להתגרש ואם ישנו סכסוך קיים, דעו כי גישור מחוץ לכותלי בית המשפט הוא הליך מומלץ שיכול להקל רבות על קושי הכרוך בגירושין ואף לחסוך לכם כסף על הוצאות משפטיות. מומלץ מאד להיעזר בשירותיו של עורך דין לאורך הגישור.

 

בית משפט

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,