4  טיפים למגישי בקשה לקבלת החזרי מס

בישראל קיימים הרבה מאוד עובדים שכירים שכלל לא יודעים שמגיע להם החזרי מס. חלק מאלו שכן יודעים שהם זכאים להחזר מס כלל לא טורחים לקבל את המגיע להם. הסיבה העיקרית לכך היא שאנשים לא רוצים להסתבך עם הבירוקרטיה והטפסים הבלתי נגמרים הקיימים במס הכנסה.

אם אתם חושבים שייתכן כי אתם זכאים להחזרי מס כדאי לכם לנסות ולהגיש בקשה לקבלת החזרי מס. היום ליותר מ-50% מהעובדים השכירים מגיע החזרי מס ויש סיכוי גבוה שאתם יכולים להיות ביניהם. הכסף שנמצא במס הכנסה הוא כסף שבעצם ממתין לכם מתוקף החוק.

החזרי מס לשכירים לא חייבים להיות מטרה בלתי מושגת. עם מעט בקיאות בתחום ומספר טיפים תוכלו להחזיר לעצמכם סכומים גבוהים של כסף שנגבה מכם. היום הגשת בקשה להחזר מס היא הרבה יותר פשוטה וכוללת מספר צעדים קלים שאפשר לעשות מהבית.

 

טיפ 1- אל תוותרו

למס הכנסה אין שום אינטרס להחזיר לכם את הכסף ולכן הם לא תמיד יעשו לכם חיים קלים. הם ירצו מסמכים ואישורים וטפסים והתהליך יכול לקחת זמן מה. אבל בסוף ההשקעה שלכם תשתלם. אתם יכולים לקבל החזר בסכום של אלפי שקלים.

אם אתם מתקשים לספק את כל הטפסים והקבלות הנדרשים מומלץ להיעזר בבעל מקצוע שמתמחה בקבלת החזרי מס לשכירים שיוכל לעזור לכם לקבל את המגיע לכם. רואי חשבון ועורכי דין יכולים לעזור לכם להגיש את הבקשה בצורה יעילה ומסודרת.

 

טיפ 2- בדקו זכאות גם על שנים קודמות

לפי החוק, יש אפשרות היום להגיש בקשה להחזרי מס עד 6 שנים אחורה. כלומר, גם אם בדקתם וגיליתם שהשנה אתם לא זכאים להחזר מס, אם המצב הכלכלי שלכם היה שונה בשנים עברו כדאי לבדוק אם גבו ממכם סכום גבוה מדי גם בשנים אלו.

מס הכנסה יכול לתת החזרי מס עד 6 שנים אחורה לא כולל השנה הנוכחית.

 

טיפ 3- נקודות זכות

הרבה מהעובדים כלל לא יודעים שייתכן ומגיעות להם נקודות זכות. יש הרבה מאוד סעיפים שונים בחוק המגדירים מצבים שונים בהם לעובד מגיע נקודות זכות במס הכנסה, שמשמעותן היא תשלום מופחת. הסיבות הנפוצות לזכאות להחזרי מס הן: פיטורין, שנת שבתון, חופשת לידה, מילואים, מוגבלויות רפואיות וכו'.

כמו כן, שכירים יכולים לקבל החזר מס לפי מספר סעיפים במקביל. לדוגמה מגורים באזור מסוים, רמת השכלה, הוצאות רפואיות ועוד. על כל אחד מהם ניתן לקבל נקודות זכות.

לכן, כדאי לבדוק אם אתם עומדים באחד מהתנאים הרבים שיש לקבלת החזרי מס.

 

טיפ 4- שמרו את תלושי המשכורת, חשבוניות וקבלות רלוונטיות

החזרי מס לשכירים לרוב נובעים גם מחישוב לא נכון של סכום הגבייה וחוסר התחשבות בנקודות הזכות המגיעים לעובד. לכן, חשוב לשמור על כל תלושי המשכורת שלכם בצורה מסודרת על מנת להוכיח במקרה הצורך שאכן גבו ממכם יותר מדי כסף ולבקש החזר מס.

למידע נוסף היכנסו לאתר: https://taxes-refund.co.il.

 

מחשבון עט ומסמך

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים רבים נתקלים בבעיות משפטיות הקשורות לעולם המיסים ואובדי עצות משום

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מי לא מכיר את מס ההכנסה – סכום לא מבוטל (ואפילו מאוד משמעותי עבור רבים) שרובנו משלמים מתוך שכרנו או הכנסותינו החודשיות למדינת ישראל, במטרה