האם צריך עו"ד על מנת להשיג פטור ממס הכנסה

ישנם הרבה מקרים בהם אנשים זכאים לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה, לרוב מדובר במצבי נכות רפואית שנקבעת בצורה מסודרת מול הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי. לעיתים אנשים זקוקים לעזרה וליווי בכל הסיפור של הגשת התביעה, איסוף המסמכים וקבלת הפטור הגיע להם. פה נכנס לתמונה הסיוע שיש לתת לכם עורך דין, חשוב להבין איך כל הדבר הזה עובד, כדי שגם אתם תוכלו לבדוק אם אתם זכאים ולקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

 

עורך דין פטור ממס הכנסה

ישנם משרדי עורכי דין, אשר יכולים לעזור לכם להסדיר פטור ממס הכנסה על בסיס רפואי, אדם אשר מתמודד עם בעיה רפואית ועובד או משכיר נכס, רשאי לקבל פטור ממס הכנסה בשל מצבו הרפואי במקרים רבים. הפטור מתשלומי מס הכנסה על רקע רפואי, מצריך התעסקות עם תהליכים בירוקרטיים רבים והמון מסמכים, לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום לענייני מס הכנסה בראשית התהליך ובמהלכו.

 

לא מספיק ידוע

המון אנשים אשר סובלים מבעיה רפואית או נכות כלשהי, בכל זאת רוצים להמשיך לעבוד, הרבה אנשים אינם מודעים לכך שבמקרים האלו יכול להיות שהם יהיו זכאים לקבלת פטור מתשלומי מס הכנסה, וכך להרוויח יותר כסף בכל חודש מה שיכול להיות בעל ערך עצום בייחוד עבור אותם אנשים. בכדי להשיג פטור ממס הכנסה, הדרך בה תעזרו עם עורך דין יכולה להיות הדרך הבטוחה, בעזרתו תוכלו למצות את הזכויות שלכם על פי החוק.

 

מי זכאי לקבלת הפטור

כל אדם בעל נכות, עובד, גם אדם בפנסיה שמפריד מיסים מקצבתו, זכאי להגיש בקשה לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה. זה יכול להיות רלוונטי גם עבור שכירים וגם עבור עצמאיים. ניצול הזכויות שלכם צריך להיות מוקד חשוב של תשומת הלב שלכם, הזכאות קיימת עבור המון אנשים שלא עושים דבר בעניין בגלל שאינם יודעים שהם עשויים להיות זכאים, לכן חשוב לבדוק את העניין גם אתם לא בטוחים שתהיו זכאים.

 

פטור רטרואקטיבי

במידה ולא הגשתם את הבקשה בזמן בו התחיל המצב הרפואי המדובר, תוכלו להגיש את הבקשה גם במועד מאוחר יותר. ניתן לקבל החזרים על המס ששילמתם, ובעצם לקבל פטור מתשלומי מס הכנסה באופן רטרואקטיבי לעד כשש שנים אחורה. במקרים רבים, אנשים כל כך עסוקים ודואגים בצד לעניינים הדחופים הרפואיים, שהם שוכחים לבדוק ולקדם מימוש זכויות אחרות ונוספות, לכן חשוב לדעת שקיימת האפשרות הזאת.

 

לסיכום

בכדי לקבל פטור ממס הכנסה אתם לא חייבים להשתמש בשירותים של עורך דין, אך בגלל שיש כל כך הרבה בירוקרטיה ודקויות, יכול להיות שזה יבוא לטובתכם. תמיד טוב לקבל סיוע, תמיכה וליווי במקומות המורכבים האלו. אולי תופתעו לדעת כמה מקומות ואנשים יש היום שמקדישים את חייהם עבור אותם אנשים שזקוקים למענה הזה, הדרכה וליווי בכל הנוגע למימוש הזכויות שלהם.

עורכת דין

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים רבים נתקלים בבעיות משפטיות הקשורות לעולם המיסים ואובדי עצות משום

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מי לא מכיר את מס ההכנסה – סכום לא מבוטל (ואפילו מאוד משמעותי עבור רבים) שרובנו משלמים מתוך שכרנו או הכנסותינו החודשיות למדינת ישראל, במטרה

הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים