הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים.

אנשים רבים נתקלים בבעיות משפטיות הקשורות לעולם המיסים ואובדי עצות משום שאין בידיהם את הידע והיכולת להתמודד עם שאלות, תהיות ודילמות הקשורות לעולם המיסים.

אם גם אתם נתקלים בבעיה הקשורה לתחום המיסים, עורך דין מאיר בקרמן הוא האדם בשבילכם.

בהמשך המאמר יפורט מי הוא מאיר בקרמן ומדוע כדאי לכם להשתמש בשירותיו.

 

להיות עורך דין: לא בשביל כל אחד

כחלק מהעיסוק היומיומי שלנו מצויים חוקי המשפט הישראליים במגוון תחומים. החל מהעולם הפלילי ודרך גירושין ותביעות שונות, עולם המשפט הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. לא כל אחד יכול להתמחות בתחומים משפטיים ואף להתמקצע בתחום ספציפי בעולם המשפט: תחום המיסים והמיסוי. בשביל להתמחות ולהתמקצע בתחום זה צריך ללמוד משפטים ולעבור מבחן על מנת להיות עורך דין מן המניין. מאיר בקרמן הינו עורך דין מקצועי המתמחה בתחום המיסוי, ואם גם אתם מרגישים אבודים וחסרי ידע מול עולם המשפט, דעו כי אם תבחרו להשתמש בשירותיו של מאיר בקרמן תוכלו להרגיש בידיים טובות.

 

עורך דין המתמחה בתחום המיסוי: מה זה אומר?

עולם המשפט סבוך ומסועף ועל מנת להתמקצע בו יש ללמוד תואר במשפטים. כחלק מלימודי משפטים ניתן להתמקצע בדיני מיסים על מנת להיות עורך דין מומחה לתחום המיסים, המיסוי והחזרי המס, כמו מאיר בקרמן. כדי להיות מומחה לענייני מיסים יש ללמוד את רזי המקצוע, דהיינו להבין מה זה בכלל אומר דיני מיסים. בקצרה, דיני מיסים הינם מערכת חוקים שכחלק מהגדרתם מוטלים מיסים על כל פעילות כלכלית שהיא, מטעם השלטונות של המדינה. חוקי המיסים מעוגנים תחת חוקי המדינה והם כוללים הוראות מפורטות לגבי האוכלוסייה שעליה מוטל המס, הפעילות שעליה מוטל מס וכיצד מחשבים מס באופן שונה לפי מאפיינים שונים לכל אדם ואדם.

 

למה בכלל יש מיסים במדינת ישראל?

שאלה זו חשובה והתשובה אליה פשוטה. יש מספר מטרות לדיני המיסים במדינת ישראל:

  1. העברת משאבים מהציבור אל המדינה
  2. חלוקת העושר מחדש
  3. רגולציה

מובן שיש מטרות נוספות לדיני המיסים ולעיגונם בחוק הישראלי, אך נתמקד כעת ב- 3 מטרות אלו כדי להבין מדוע בכלל אנו משלמים מיסים ולמה אנו צריכים לעסוק בעניין זה כל כך הרבה כחלק מהיומיום שלנו.

 

העברת משאבים מהציבור אל המדינה

המדינה הינו גוף שמתפקד בצורה עצמאית, אך אף גוף לא יכול לתפקד בלי משאבים. אם המדינה מדומה לתאגיד מסוים, והאזרחים של המדינה הינם החברים בתאגיד הזה, מן הסתם כי האינטרס של האזרחים הוא שהמדינה תמשיך לעבוד ולפעול. כדי לאפשר פעולה ועבודה של מדינה יש צורך לממן אותה, ועל כן כל אזרח צריך לשלם מיסים, על מנת לממן את המדינה ואת שירותיה – שבסופו של דבר הם שירותיו של האזרח. ללא מיסים לא היו יכולות לפעול מערכות גדולות כגון מערכת הביטחון, הצבא, תשתיות, משטרה, מערכת המשפט, מערכת החינוך ועוד.

 

חלוקת העושר מחדש

פערים כלכליים-חברתיים יוצרים מצב בו למיעוט עשיר יש משאבים רבים תחת אמתחתו, ולרוב הממוצע יש מעט משאבים. כך יש פערים חברתים כלכליים גדולים אשר נשמרים לאורך זמן. המיסים יכולים לגשר על פערים אלו, משום שהרעיון הוא שככל שאתה עשיר יותר – כך תשלם יותר, ולהפך. זה הופך את החיים להרבה יותר הוגנים, כאשר העשירים משלמים יותר והעניים משלמים פחות. כך העושר מתחלק מחדש בין פלחי האוכלוסייה.

 

רגולציה

מערכת המיסים הינה סוג של רגולציה שהמדינה מתפעלת על האזרחים כדי לבסס סוג של שליטה בהם. אם האזרחים חייבים לשלם מיסים למדינה נוצר מצב שהמדינה שולטת בהתנהגות מסוימת של האזרחים, והדבר גם פועל הפוך – לדוגמה במצב בו המדינה מחלקת מענקים.

 

המיסים בישראל דורשים חוקים מוגדרים היטב

משום שיש חשיבות גדולה לאופן חלוקת המיסים בישראל יש צורך בהגדרת מערכת חוקים פרטנית העוסקת בתחום המיסים. חוקים אלו אמורים להיות גלויים וברורים לציבור כך שכל אחד יוכל להבין אותם, אך לא תמיד זה כך. בהמשך המאמר נפרט לגבי חוקי מס בישראל ומדוע לא תמיד הם ברורים כמו שהם אמורים להיות.

 

אלו חוקי מס יש בישראל בשנת 2021

לאחר שפירטנו מה הם דיני מיסים ומה המטרות של דיני מיסים, נעבור להסביר לגבי חוקי מס הרלוונטיים אל כל אזרח במדינת ישראל בשנת 2021. בין היתר חוקי המס הקיימים הם פקודת מס הכנסה, חוק מס ערך מוסף, חוק מיסוי מקרקעין ועוד. בהמשך המאמר נפרט לגבי שני חוקי המס המרכזיים שחשוב להכיר: פקודת מס הכנסה, וחוק מס ערך מוסף.

 

פקודת מס הכנסה

פקודת מס הכנסה הינה פקודה המעוגנת בחוק הישראלי עוד מימי המנדט הבריטי, ולפיה כל הכנסה של אדם מחייבת מס. הפקודה מפרטת לפרטים אלו סוגי הכנסה יש, מה מגדיר כל סוג ומה מאפייניו, ובנוסף הפקודה מגדירה דרגות מס לפיהן נקבע אחוז המס שיש להפריש מתוך ההכנסה כולה.

 

חוק מס ערך מוסף

חוק מס ערך מוסף, או לפי ראשי התיבות הנפוצות שלו: מע"מ, נקבע בישראל לפני מספר עשורים. לפי חוק המע"מ על כל מוצר שצורכים באופן פרטי או ציבורי יש מע"מ בשיעור אחיד (אשר משתנה עם השנים). פעילויות בישראל עליהם חל פטור ממע"מ, כגון קניית מוצרים באזור אילת, השכרת נכס מגורים לתקופה קצרה, ועוד.

 

בעיות מס למיניהן – כאב ראש שאתם לא רוצים להיכנס אליו

צרות הקשורות לבעיות מס מתחילות כאשר לא בקיאים מספיק בפרטים הקשורים למיסוי ולמיסים. אם הצהרתם דברים לא נכונים בטפסים לגבי הכנסותיכם והוצאותיכם אתם עלולים להפריש מס באחוזים לא נכונים. ייתכן וכי גובים מכם יותר מס ממה שאתם אמורים להפריש, ובמקרה זה מומלץ להיעזר בבעל מקצוע כמו עורך דין מאיר בקרמן, שיוכל לחלץ אתכם מהבוץ.

 

איך עורך דין מאיר בקרמן יכול לעזור לכם

כאשר ניגשים לפתור בעיות הקשורות לדיני מיסים חשוב להיעזר באיש מקצוע היוכל לייעץ לכם, לתמוך בכם וליידע אותם בכל האינפורמציה הדרושה, אשר קשורה לדיני מיסים והחזרי מס. בסופו של דבר, עבדתם קשה בשביל הכסף שלכם, ואתם רוצים להימנע מהוצאות מיותרות ומטעויות הקשורות להפרשי מס בסכומים לא נכונים. בכל הקשור לדיני מיסים, עורך דין מאיר בקרמן הינו מומחה בתחום, בעל ניסיון וותק ויוכל לייעץ לכם לגבי החזרי מס ובעיות מס שונות.

 

לסיכום

כדי להתמחות בענייני מיסים יש צורך ללמוד משפטים ולעבור הסמכה כעורך דין המומחה לענייני מיסים והחזרי מס. לא כל אחד יכול לעשות זאת, ומבין אנשי המקצוע כדאי לבחור אדם אמין, מקצועי, ישר ובעל וותק וניסיון, שיוכל לעזור לכם במקרה וישנן בעיות הקשורות לענייני מיסים, החזרי מס ועוד. כדאי להתמצא גם בעצמכם בסיבות השונות בגינן לוקחים מיסים מהאזרחים בישראל בשנת 2021, בסוגי המיסים השונים שיש ובסיבה שצריך בכלל מיסים בישראל. טעויות מס הינן נפוצות למדי ואם נכנסתם אליהן, תוכלו לצאת מהן בקלות, על ידי שימוש בשירותיו של עורך דין מאיר בקרמן. לעוד מידע.

 

חוק ומשפט

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מי לא מכיר את מס ההכנסה – סכום לא מבוטל (ואפילו מאוד משמעותי עבור רבים) שרובנו משלמים מתוך שכרנו או הכנסותינו החודשיות למדינת ישראל, במטרה