האם בעת קבלת פטור ממס הכנסה ניתן לקבל החזר רטרואקטיבי?

אזרחים רבים בישראל אינם מודעים, כי למעשה הם מפרישים למס ההכנסה מידי חודש מן המשכורת שלהם, למרות שבפועל הם פטורים מתשלום המס עקב נכות או מחלה. אבל לא רק על העתיד וההווה משפיע הפטור ממס ההכנסה – אל גם על העבר. כל מה שרציתם לשאול על החזר רטרואקטיבי ממס הכנסה ולא היה לכם את מי לשאול, כעת במאמר שלפניכם.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

לפטור ממס הכנסה זכאים אזרחי ישראל רבים, אשר משלמים למס הכנסה מידי חודש בחודשו למרות שהם יכולים להיות פטורים מכך. למעשה, כל מי שסובל ממחלה קשה, כרונית או נכות זמנית או חלקית, יכול להיות זכאי לפטור ממס הכנסה, מה שמאפשר לו לחסוך אלפי עד מאות אלפי שקלים בשנה שנשמרים עבורו לדברים החשובים באמת.

מס הכנסה

מי נכלל בזכאות לפטור ממס הכנסה?

משרד מס ההכנסה מפרט מחלות רבות אשר שקלולן יכול להוביל לאחוז נכות ולפטור ממס הכנסה. למרבה הפלא, אין מדובר דווקא במחלות נדירות או מסכנות חיים, אלא גם במחלות שכיחות ונפוצות שרבים מאזרחי ישראל לוקים בהם. בין המחלות ניתן למצוא: השמנת יתר, סוכרת, פרקינסון, מחלת ריאות, בעיות אורטופדיות, אובדן שמיעה, צהבת, איבוד שיניים, כוויות קשות ועוד.

 

מי קובע את אחוזי הנכות שמשפעים על הפטור ממס הכנסה?

מי שקובע את אחוזי הנכות של משלם מס ההכנסה שמועמד לפטור, הוא לא הרופא בקופת החולים וגם לא רופא מומחה, אלא וועדת הביטוח לאומי. מה שאומר שלשם קבלת פטור ממס הכנסה, יש להתחיל בתהליך של קבלת הכרה בנכות מאת הביטוח לאומי, מה שכולל ביקור בוועדות רפואיות בהם רופאים מטעם הביטוח הלאומי יאבחנו את המצב ובהתאם לו יקבעו אחוזי נכות שישליכו על הפטור ממס הכנסה.

 

הורים לילד נכה?

הורים לילד נכה אשר סובלים גם מתופעות רפואיות, יכולים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה בשקלול סך הנתונים, במיוחד עם הילד הנכה הוא מתחת גיל שמונה עשרה או שהוא מעל גיל זה אך הוא מתגורר בביתם ונתון תחת טיפולם. חשוב לדעת שעל פי הפרמטרים השונים, ניתן להגיע לקביעת אחוז גבוה של נכות אשר מוביל לזכאות בפטור מס הכנסה.

 

אתם זכאים לפטור ממס הכנסה? ומה עם החזר על כמה שנים אחורה?

חשוב עד קריטי לדעת, שפטור ממס הכנסה מזכה לא רק להווה ולעתיד, אלא גם רטרואקטיבית במקרה בו הנכות הייתה קיימת גם בעבר. אבל, הפאנץ' הגדול הוא, שניתן לקבל החזר מס על המס ששולם למרות הפטור שקיבלתם כעת – רק עד שש שנים אחורה. מה שאומר שמומלץ להתחיל בתהליך הגשת הפטור מוקדם ככל שאפשר.

 

לסיכום

אם גם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה בעקבות שקלול של תופעות רפואיות, מומלץ לטפל בעניין מוקדם ככל האפשר, כיוון שפטור המס שמשפיע על החזר המס הוא רק עד שש שנים אחורה.

הֶחזֵר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים רבים נתקלים בבעיות משפטיות הקשורות לעולם המיסים ואובדי עצות משום

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מי לא מכיר את מס ההכנסה – סכום לא מבוטל (ואפילו מאוד משמעותי עבור רבים) שרובנו משלמים מתוך שכרנו או הכנסותינו החודשיות למדינת ישראל, במטרה

הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים