מה הם התנאים לקבלת פטור קבוע ממס הכנסה?

כאזרחים במדינת ישראל, כולנו מכירים היטב את חובת התשלומים הקבועה למס הכנסה. מאידך, לא רבים מכירים את האפשרות לקבל פטור קבוע ממס הכנסה, באופן שיכול לחסוך להם כסף רב. אז מהם התנאים לקבלת פטור קבוע ממס הכנסה? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם

 

פטור ממס הכנסה – על מה ולמה?

חובת התשלומים למס הכנסה מוכרת לכל אזרח ישראלי מעל גיל 18 ובעל סף הכנסה הקבועה בחוק. לצד חובת התשלומים למס הכנסה, קיימים לא מעט מקרים, פחות מוכרים, בהם מגיע לעומדים בקריטריונים מסוימים פטור מלא ממס הכנסה. אך עוד לפני שנעסוק בקריטריונים ובתנאים לקבלת פטור ממס הכנסה כדאי שנבין מה הרעיון העומד מאחורי זכאות זו.

בין תשלומי המיסים השונים שכולנו משלמים, נמצאים התשלומים הקבועים לביטוח לאומי, שנועדו לתת לנו מענה ביום שבו חלילה ניפגע ממקרים כמו תאונה או מחלה, באופן שיפגע בכושר ההשתכרות שלנו. מדיניות סוציאלית זו עומדת מאחורי מגוון הטבות שביטוח לאומי מעניק לזכאים וביניהן, הטבת פטור קבוע מתשלום מס הכנסה.

מַס

מה הם התנאים לקבלת פטור קבוע ממס הכנסה?

בכדי לקבל פטור מלא ממס הכנסה, יש לעבור דרך הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי ולקבל לפחות 90% נכות רפואית (גם בצורה משוקללת, כלומר בגין מספר מחלות / בעיות רפואיות) לתקופה קבועה או לכל הפחות לתקופה של 185 ימים. ככל ואחוזי הנכות נקבעו לכם לתקופה זמנית, הרי שתוכלו לקבל פטור זמני ממס הכנסה.

 

הסיבות העיקריות בגינן ניתן לקבל פטור קבוע ממס הכנסה

פטור קבוע ממס הכנסה ניתן בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו בוועדה הרפואית כאמור ובהתאם לכך, קיימים מספר רב של מקרים ומחלות המזכים בפטור ממס הכנסה. ככלל, בין הסיבות העיקריות בגינן ניתן לקבל פטור קבוע ממס הכנסה נמצאים:

 

סיבות רפואיות

מחלות סופניות, מחלות כרוניות, אי ספיקת כליות, טרשת נפוצה ומחלת הפרקינסון, הם רק חלק קטן מהמחלות והסיבות הרפואיות בגינן ניתן לקבל פטור מלא ממס הכנסה.

סיבות

תאונה

תאונה היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי, העלול להתרחש בכל רגע נתון במהלך שגרת חיינו. כך, תאונות עבודה, תאונות דרכים, נפילות ופציעות שונות, בהחלט יכולים לזכות את הנפגע באחוזי נכות גבוהים.

 

ליקויים גופניים מולדים

אדם שנולד עם ליקויים שונים הפוגעים בתפקודו ובשגרת חייו, זכאי לקבל אחוזי נכות בשיעורים גבוהים במיוחד.

 

כיצד ניתן לדעת האם מגיע לנו פטור ממס הכנסה?

על מנת לוודא כי אתם אכן עומדים בקריטריונים המזכים בפטור קבוע ממס הכנסה, ניתן יהיה להיעזר במחשבונים וסימולטורים מקוונים שונים של ביטוח לאומי וכן להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתלווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

לצד חובת התשלום הקבועה למס הכנסה, קיימים גם לא מעט מקרים בהם ניתן לקבל פטור קבוע ממס הכנסה, כאשר התנאים העיקריים הם בעיה רפואית קבועה ושיעורי נכות בשיעור העולה על 90%, כאשר בין הסיבות העיקריות המזכות בפטור ממס הכנסה נמצאים: סיבות רפואיות, תאונות וליקויים גופניים מולדים.

מס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים רבים נתקלים בבעיות משפטיות הקשורות לעולם המיסים ואובדי עצות משום

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מי לא מכיר את מס ההכנסה – סכום לא מבוטל (ואפילו מאוד משמעותי עבור רבים) שרובנו משלמים מתוך שכרנו או הכנסותינו החודשיות למדינת ישראל, במטרה

הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים