איך עו"ד יכול לעזור לך להוציא פטור ממס הכנסה?

ישנם מצבים בחיים הפרטיים או המקצועיים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. במקרה של מחלה בין אם מדובר בהפסקת עבודה זמנית או קבועה, הוצאות רפואיות גבוהות או צורך בטיפולים יקרים, המצב עלול להכביד על המשפחה ועל המשאבים הכלכליים שלה. במצבים קשים אלו, חשוב לנצל את כל הכלים וההטבות הזמינים לסיוע ולהקלה על הנטל הכלכלי. אחת ההטבות החשובות שניתן לקבל במקרים של מחלה היא פטור ממס הכנסה. העסקת עורך דין מומחה בתחום עשויה להיות קריטית לשם השגת פטור זה.

 

מהו פטור ממס הכנסה עקב מחלה?

פטור ממס הכנסה עקב מחלה או נכות, מאפשר לחולה או לנכה לקבל את הכנסתם, או חלק ממנה, ללא חיוב במס הכנסה. קיימים מספר מצבים ונסיבות בהם ניתן להגיש בקשה לפטור כזה, למשל עקב אובדן כושר עבודה זמני או קבוע, מחלות קשות או ממאירות, נכויות המגבילות את כושר העבודה וההכנסה, ועוד.

עורך דין מס

התמחותו של עורך דין בתחום המחלות והפטור ממס

עורכי דין הפועלים בתחום המיסוי ודואגים לפטורים והטבות לרבות  פטור ממס הכנסה עקב מחלה, נחשפים באופן תדיר לחוקים, תקנות, פסיקות והוראות פרשניות בנושא זה. צבר הידע המשפטי והניסיון שלהם בטיפול במגוון מקרים של מחלות ונכויות, מעניק להם מומחיות ייחודית לזהות את המקרים המזכים בפטור, ולהכיר היטב את כל ההליכים והדרישות הספציפיות של רשויות השונות כמו רשות המיסים, המוסד לביטוח לאומי וגופים אחרים.

 

התהליך לקבלת הפטור באמצעות עורך דין

  • עורך הדין יבקש מהלקוח להעביר את כל המסמכים הרלוונטיים כמו אישורים רפואיים, מידע על הכנסות, הוצאות רפואיות ופרטים נוספים על מצבו הבריאותי והכלכלי.
  • לאחר איסוף הנתונים והמידע הדרוש, עורך הדין ינתח את המקרה ויבחן האם הלקוח עומד בקריטריונים לפטור ממס הכנסה עקב המחלה או הנכות.
  • עורך הדין ינסח את הבקשה לפטור באופן מדויק, כולל פירוט מלא של הנתונים הרלוונטיים, הצגת המסמכים והאסמכתאות הדרושות, והגשת הבקשה לרשות המיסים.
  • מרגע זה ואילך, עורך הדין ילווה ויתעד את התהליך מול רשות המיסים, יתריע על דרישות וצרכים נוספים, וישמש כנציג הלקוח בכל ההליכים עד להשגת הפטור הנדרש.

 

יתרונות נוספים בשירותי עורך הדין

מעבר ליתרון המרכזי של הידע וההתמחות המשפטית בקבלת פטור ממס הכנסה עקב מחלה, שכירת שירותיו של עורך דין בתחום זה כרוכה ביתרונות משמעותיים נוספים:

  • הטיפול על ידי עורך דין מנוסה עשוי לחסוך עלויות וטרחה רבה, שהלקוח היה נאלץ לחוות ללא סיועו.
  • המומחיות והניסיון של עורך הדין מבטיחים שכל ההטבות וההקלות הרלוונטיות יזוהו ויתבקשו עבור הלקוח, כך שהוא יוכל למצות את מלוא זכויותיו.
  • ההליך המורכב והארוך הכרוך בהגשת בקשות לפטור ממס, ובמיוחד בנסיבות של מחלה, עשוי להיות טעון וקשה מבחינה נפשית. העסקת עורך דין שייקח על עצמו את העול, תזמן רוגע נפשי ותמיכה לאורך כל הדרך.

מַס

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים רבים נתקלים בבעיות משפטיות הקשורות לעולם המיסים ואובדי עצות משום

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מי לא מכיר את מס ההכנסה – סכום לא מבוטל (ואפילו מאוד משמעותי עבור רבים) שרובנו משלמים מתוך שכרנו או הכנסותינו החודשיות למדינת ישראל, במטרה

הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים