האם החזר מס שבח יכול להוות תחליף לירושה עצמית?

קשישים רבים מגיעים לגיל המבוגר ללא הכנסה מספקת. זה יכול להיות בגלל הוצאות שגברו בתקופה האחרונה או כל סיבה אחרת. כך או כך, כדי להתפרנס בכבוד בתקופת הפנסיה, ישנם לא מעט פתרונות. אחד ממקורות ההכנסה האפשריים בגיל השלישי הוא ירושה עצמית. יש כאלו שזכאים לקבלת החזר מס שבח ואז עולה השאלה, מה עדיף על מה… ריכזנו לכם כאן מידע בנושא.

 

מה זה החזר מס שבח?

כאשר מוכרים נכס שעבר השבחה, נדרשים לשלם מס על ההשבחה. אם רכשתם דירה במיליון שקלים ומכרתם אותה לאחר מכן במיליון חמש מאות אלף שקל, תצטרכו לשלם מס על חמש אלף השקלים בהם הנכס שלכם הושבח. ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן פטור מתשלום מס שבח. אחד ממקרים אלו הוא גיל 60. אם שילמתם מס שבח לאחר גיל 60, מגיע לכם החזר מס שבח בתוספת ריבית והצמדה… סכומים אלו הם גבוהים בדרך כלל והמינימום שלהם הוא עשרות אלפי שקלים… במקרה כזה כדאי שתפנו לקבל ייעוץ מקצועי להחזר מס שבח.

ירושה עצמית

מה זה ירושה עצמית?

ירושה עצמית היא מודל שפותח בשנים האחרונות והוא זוכה לתאוצה רבה תודות לפרקטיות שלו. מדובר בתוכנית המגייסת משקיעים לרכישת בתים מגורים של קשישים. כך המבוגר מוכר את הנכס שלו אך ממשיך לגור בדירתו מבלי לשלם שכירות או כל תשלום אחר. רק  לאחר פטירתו המשקיע מקבל את הנכס שרכש קודם לכן. כדי לקבל מידע נוסף על ירושה עצמית, אתם מוזמנים להיכנס לקרוא הנחייה לקבלת ירושה עצמית.

 

מה יהיה משתלם יותר?

חשוב להבין כי ירושה עצמית לא מתאימה לכל אחד וגם החזר מס שבח לא יתאים לכל אחד. לא כל אדם יהיה זכאי להחזר מס שבח. בגלל שאין מה להפסיד מבדיקה שגרתית, כדאי שתיכנסו לבדוק את הנתונים, אולי עוד תגלו שאתם זכאים. אך בכלליות, אם לא שילמתם מס שבח בשנים האחרונות, אין סיבה שתהיו זכאים לה. כך שלא לכל אחד יתאים ההחזר.

ירושה עצמית תתאים למי שיש ברשותו נכס לא ממושכן. כך המוכר מקבל את כספי מכירה, ממשיך לגור בנכס ורק לאחר פטירתו הדירה עוברת לרוכש. תוכנית זו מכונה ירושה עצמית על שם ההנאה מכספי הירושה – הרי אם אין כסף בהווה, למה לשמור את הכסף לעתיד? למה לא להנות מכספי הירושה בחיים?  וזו הסיבה בשלה מודל זה צובר תאוצה יותר ויותר.

 

לסיכום

אם נחשוב מה משתלם יותר נגלה כי אין הכרעה ברורה. גובה הסכום משתנה וההיתכנות לקבלת כל תוכנית כזו היא שונה מאחד לשני ולכן ההמלצה היא לפנות לבדוק את הזכאות לקבלת החזר מס שבח ואם הכסף לא מספיק ניתן לפנות לקבל ירושה עצמית על ידי מכירת הנכס הקיים.

החזר מס שבח

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים רבים נתקלים בבעיות משפטיות הקשורות לעולם המיסים ואובדי עצות משום

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מי לא מכיר את מס ההכנסה – סכום לא מבוטל (ואפילו מאוד משמעותי עבור רבים) שרובנו משלמים מתוך שכרנו או הכנסותינו החודשיות למדינת ישראל, במטרה

הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים