באילו מקרים עורך דין מיסים יכול לעזור?

תחום המיסים הוא אחד התחומים המבוקשים ביותר בעולם המשפט, זאת משום שהוא טומן בחובו את מרבית עולם העסקים.

כל אחד שעובד בעולם העסקים יודע שחשוב מאד שיהיה לך מספר של עורך דין מיסים מקצועי.

לכן חשוב להבין במה בדיוק עורך דין מיסים יכול לעזור – באילו מקרים הוא מעניק סיוע משפטי?

 

עבירות מס הכנסה

עבירות מס הכנסה יכולות להיעשות בדרכים רבים. ניתן למשל להשתמש בחשבונות פיקטיביים, לזייף את דוחות מס ההכנסה של החברה או לנפח את ההוצאות בצורה שאינה מתארת נכונה את המציאות. בכל בעיה מסוג זה, יש להיעזר בשירותיו של עורך דין מיסים מקצועי ומוסמך.

 

הלבנת הון

הלבנת הון היא כאשר "מכשירים" כסף שהושג בצורה שאינה חוקית בהתאם לחוק איסור הלבנת הון והצווים הנובעים ממנו, הלבנת הון כיום הינה עבירה פלילית. למרות שאינטואיטיבית נשמע שזהו לא תחום בו מתמחה עורך דין מקצועי למיסים, התחום קשור אליו ולכן אם ישנה בעיה הקשורה להלבנת הון, יש לפנות לעורך דין למיסים.

 

עבירות צווארון לבן

עבירות צווארון לבן הן עבירות של נטילת כספים של מקום בו עובד הנאשם בצורה ישירה (לדוגמה מעילה מרמה וכדומה) או בצורה עקיפה (מתן טובות הנאה בתמורה לשוחד, שימוש במידע פנימי לטובת כספים). לרוב כשמדובר בעבירות אלו, הן נעשות על ידי מנהלים בכירים אולם גם עובדים יותר זוטרים יכולים להיות מואשמים בסוג עבירות זה.

עבירות צווארון לבן נחשבות כיום לעבירות פליליות עליהן ניתן גם לקבל עונש מאסר לזמן רב.

 

עבירות ניירות ערך

ישנן שתי עבירות עיקריות שניתן לעבור בניירות ערך והן מופיעות סבסעיף 54 לחוק ניירות ערך: הראשונה היא הנעה בתרמית, כלומר לגרום לאדם אחר למכור או לרכוש ניירות ערך דרך תרמית. השנייה היא השפעה דרך תרמית על התנודות של ניירות הערך בשוק. כמובן שקיימות עוד עבירות ועל על כל הנושאים של ניירות ערך אמונים עורכי הדין למיסים

 

מניעת עבירות מיסים מראש

חברות רבות מתייעצות עם עורכי דין למיסים בצורה קבועה, זאת כדי למנוע את כל העבירות שתוארו לעיל. לא כל עבירות המיסים נעשות בזדון, ולצערם של אנשים שמבצעים עבירה, אי ידיעת החוק לא פוטרת מעונש. בדיוק מסיבה זו, היעוץ המשפטי צובר תאוצה בשנים האחרונות בקרב חברות גדולות שרוצות להימנע מהגעה מיותרת לבית המשפט.

לכן, רצוי מאד להתייעץ עם עורך דין למיסים בכל פעם שאתם לא בטוחים שהדרך בה בחרתם לפעול כשרה במלוא מובן המילה, והוא ידע להכווין אתכם לפעולות הנכונות ביותר ברמה המשפטית. זכרו שהליך משפטי הוא לא דבר נעים כלל, ויכול להיגמר בצורה עגומה גם עם עורך הדין הטוב ביותר. לכן מניעה מראש היא הדרך הטובה ביותר בה מומלץ ללכת.

אנשי משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים רבים נתקלים בבעיות משפטיות הקשורות לעולם המיסים ואובדי עצות משום

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מי לא מכיר את מס ההכנסה – סכום לא מבוטל (ואפילו מאוד משמעותי עבור רבים) שרובנו משלמים מתוך שכרנו או הכנסותינו החודשיות למדינת ישראל, במטרה

הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים