מה חובה לדעת לפני שיוצאים לתהליך חדלות פירעון

בעידן של ימינו, המלווה בלקיחת סיכונים, פתיחת עסקים, קידמה ואי וודאות, לא מן הנמנע שאדם או חברה יכנסו למצב של חדלות פירעון. בהגיעם למצב זה, ישנם דברים שחשוב להבין טרם היציאה לתהליך חדלות פירעון. במאמר זה נסקור את ההליך, את הפרטים שחשוב לדעת לפני היציאה, ואת החלופות הקיימות.

 

מהי חדלות פרעון

מצב של חדלות פרעון הוא כאשר החייב – בין אם מדובר באדם פרטי או בחברה גדולה, נתונים תחת חוב הגדול מהכנסותיהם או נכסיהם. זה יכול להיות גם מצב בו החייב אינו יכול לשלם את חובותיו, עתידיים או נוכחיים. להגעה למצב בוא חייב אינו יכול לפדות את חובותיו, עשויים להיות גורמים רבים.

מצב זה עלול להיגרם מאובדן נכסים בלתי צפוי, פגיעה בענף הספציפי בו עוסק העסק,  הידרדרות פתאומית במצב הרפואי, או שינוי דרסטי בכלכלה העולמית. לעיתים, הגורמים עלולים להיות הדרגתיים שנצברו עם הזמן, כמו הלוואות רבות או אובדן שליטה כללי על העסק.

 

כיצד נמנע מהגעה למצב זה

ראשית, לפני שנסביר כיצד מבצעים חדלת פרעון, חשוב לנסות ולהימנע ממצב המצריך זאת. לשם כך, נהלו היטב את הכנסותיכם והוצאותיכם, בצעו מעקב חודשי ומסודר אחר המאזן הכספי שלכם לאותו חודש והעריכו היטב סיכונים. חשוב לשמור בצד כספים אשר ישמשו אתכם בעת צרה ואשר ימנעו מכם מלהגיע למצב בו אינכם מסוגלים לפרוע את חובכם.

 

חוק חדלות פרעון

החוק מציע לחייבים בחובות שאינם יכולים לפרוע הזדמנות לשיקום כלכלי. מדובר בחוק חדש, שלא כקודמו, מסייע ביצירת הליך קצר יותר ומסורבל פחות. מטרת החוק הינה להביא לשיקומו הכלכלי של החייב ולהחזרת החוב לנושים.

לפי חוק זה, יתקיים הסדר המסייע לנושים לקבל את הסכום המגיע להם בהדרגתיות לפי סכום המשולם בכל חודש. בסופו של ההליך, החייב זוכה למעין התחלה חדשה בחייו הכלכליים, וחזרה למסלול תקין.

 

חשוב לזכור

אף שחוק חדלות הפרעון נועד לסייע לחייבים לפדות את החוב ולסייע בשיקום כלכלי, מדובר בהליך בירוקרטי מורכב. יש לעמוד בתנאים מסוימים  לפי נקיטה בו, ולהבין בדיוק את הזכויות והחובות הקיימות. כמו כן, חשוב לשים לב שבמצבים מסוימים קיימות חלופות להליך, כדוגמת הסדר חוב.

על מנת להתנהל בצורה הנבונה והיעילה ביותר, ניתן להתייעץ בעורך דין. משרד עו"ד עדי עקראוי ושות' למשל, משרד מקצועי ומיומן בנושא זה, עתיד לסייע במקרה זה. עורך דין מנוסה יסייע בשקלול המצב העומד בפניכם, בהגשה מדויקת של המסמכים הנדרשים, ובפירוט של הבקשה לבית המשפט.

 

לסיכום

במאמר זה סקרנו את הגדרת המצב של חדלות פרעון, את הגורמים העשוים להוביל אליו, ואיך ניתן לנסות להימנע מהגעה אליו. בהינתן שהגעתם למצב בו אינכם יכולים לשלם את החוב לנושים שלכם, יש להתייעץ עם אנשי מקצוע ומשרד עורכי דין מיומן, על מנת לבצע את ההליך בצורה המיטבית והמועילה ביותר.

עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מתי ולמי מתאים להיכנס לפשיטת רגל?

פשיטת רגל יכולה לעזור לכם להשתחרר מחובות אך זו לא האפשרות הנכונה עבור כולם. חשוב להבין כיצד זה ישפיע על חיי היומיום ולבחון את החלופות.

מהם שלבי התהליך של חדלות פירעון

חדלות פירעון או בשמה המוכר יותר פשיטת רגל, היא תהליך המאפשר לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם ולהתחיל מחדש ובסופו של דבר למחוק את החובות. הליך

מתי נוכל להתחיל בהליך חדלות פירעון?

חובות גדולים עלולים להיות הרסניים. הם יכולים למוטט את האדם מבחינה כלכלית ולהסב פגיעה גם לסביבה הקרובה שלו כתוצאה מכך. באמצעות הליך משפטי וכלכלי מטעם