אילו מגבלות קיימות לאדם המתחיל תהליך חדלות פירעון

מטרתו של חוק חדלות פירעון החדש (2018) מבטל למעשה את החוקים והתקנות שהיו בעבר בהליכים של פשיטת רגל.

בעבר, עורכי דין לדיני פשיטות רגל מצאו את עצמם מחויבים ללמוד לעומק את כל החוקים והתקנות החדשים, כדי שיוכלו לפעול בהתאם לפיהם.

חוק זה מגביל את האדם שלוקח חלק בהליך של חדלות פירעון בכמה היבטים. בשורות הבאות תוכלו לקרוא אודות כמה מההיבטים הללו ופרטים נוספים חשובים אודותיהם.

 

  1. אי יכולת לצאת מהארץ

אדם שמתחיל הליך של חדלות פירעון צפוי לקבל צו עיכוב יציאה מהארץ. כך שהוא אינו יכול לצאת מגבולות הארץ ואין זה משנה מה הסיבה. בין אם מדובר בנסיעה למטרת מפגש משפחתי, פגישה עסקית, טיול או כל סיבה אחרת.

 

  1. הגבלה בבנקים

אדם שמתחיל תהליך של חדלות פירעון עשוי למצוא את עצמו מוגבל בכל הקשור להתנהלות כלכלית. על מסכי המחשב של פקידי הבנק תופיע חלונית שמציגה את אותו אדם כלקוח "מוגבל במיוחד" ויש לכך מספר השלכות, להלן כמה מהן:

  • אי יכולת למשוך שיקים
  • הגבלה על שימושים בכל כרטיסי החיוב הקיימים (כרטיסי אשראי, כרטיס דביט וכרטיס נטען)
  1. הגבלה על מעורבות בתאגיד חדש

מגבלה נוספת שהאדם צפוי להיחשף אליה היא אי יכולת להיות מעורב בתאגיד חדש.
אי יכולת זו באה לידי ביטוי בהקמה של תאגיד או בהשתתפות בו.

 

למי אפשר לפנות במצב שכזה?

אדם שמוצא את עצמו עומד אל מול מגבלות אלו, יכול (וראוי שיפעל כך) לפנות אל עורך דין שיסייע לו וילווה אותו במטרה להסיר את המגבלות. במקרים מסוימים, האדם יכול להגיש בקשה באמצעות עורך דין כדי לבצע הסרה של המגבלות הקיימות כנגדו באופן מלא או חלקי. חשוב לצין כי הנושים יוכלו להביע את דעתם בכל הנוגע לבקשה זו עוד לפני שהממונה יחליט אם ניתן להסיר את המגבלות או שלא.

חשוב מאוד לבדוק את האפשרות להגשת הבקשה אך ורק דרך עורך דין, שכן, מדובר באיש מקצוע שיש לו ניסיון רב וידע בתחום. אם אתם נמצאים במצב שכזה ומעוניינים לקבל ליווי צמוד, כדאי שתלחצו על הקישור הבא: https://narkis-law.com.

 

איך אדם יכול לדעת אם יש לו ליווי מעורך דין מומלץ

אם אותו אדם מצא את עצמו נעזר בשירותיו של עורך דין שמצא דרך האינטרנט, הוא יכול לערוך חיפוש מקיף אודות עורך הדין, כדי לבדוק האם מדובר באיש מקצוע מומלץ ובעל ניסיון רב. ניתן לבדוק זאת באמצעות הפלטפורמות הבאות:

  1. חיפוש שמו המלא של עורך הדין בגוגל וקריאת דירוגים וביקורות של לקוחות קודמים.
  2. פרסום פוסט בפייסבוק ובירור מעמיק עם חברים ומכרים שעובדים בתחום עריכת הדין.
  3. תיאום פגישת ייעוץ במטרה לראות, לשמוע ולהכיר את עורך לעומק ככל הניתן.

 

מאזניים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מתי ולמי מתאים להיכנס לפשיטת רגל?

פשיטת רגל יכולה לעזור לכם להשתחרר מחובות אך זו לא האפשרות הנכונה עבור כולם. חשוב להבין כיצד זה ישפיע על חיי היומיום ולבחון את החלופות.

מהם שלבי התהליך של חדלות פירעון

חדלות פירעון או בשמה המוכר יותר פשיטת רגל, היא תהליך המאפשר לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם ולהתחיל מחדש ובסופו של דבר למחוק את החובות. הליך

מתי נוכל להתחיל בהליך חדלות פירעון?

חובות גדולים עלולים להיות הרסניים. הם יכולים למוטט את האדם מבחינה כלכלית ולהסב פגיעה גם לסביבה הקרובה שלו כתוצאה מכך. באמצעות הליך משפטי וכלכלי מטעם