מתי ולמי מתאים להיכנס לפשיטת רגל?

פשיטת רגל יכולה לעזור לכם להשתחרר מחובות אך זו לא האפשרות הנכונה עבור כולם.

חשוב להבין כיצד זה ישפיע על חיי היומיום ולבחון את החלופות.

 

מתי פשיטת רגל עשויה להתאים לך?

פשיטת רגל עשויה להתאים לך אם כל המצבים הבאים חלים:

  1. אינך יכול לראות דרך לשלם את חובותיך
  2. אין לך הרבה חפצים בעלי ערך
  3. אין זה סביר שמצבך ישתפר
  4. אתה גר או מנהל עסק בישראל

 

אם החובות הבלתי מובטחים מסתכמים ביותר מערך הנכסים שבבעלותך, פשיטת רגל היא אפשרות מתאימה עבורך. חובות לא מובטחים כוללים דברים כמו כרטיסי אשראי, הלוואות אישיות ומשכנתאות.

 

פשיטת רגל אולי לא מתאימה לך

פשיטת רגל עשויה שלא להתאים עבורך אם אחת מהאפשרויות הבאות חלה:

  1. אתה עובד במקצועות מסוימים כגון עורך דין, רואה חשבון או סוכן נדל"ן, מכיוון שהאיגוד המקצועי עשוי למנוע חברות מאנשים פושטי רגל.
  2. אתה לא רוצה שבעיות החוב יהיו ידועות
  3. הנסיבות עשויות להשתנות בעתיד הקרוב – למשל, אם אתה הולך לרשת כסף או שאתה מצפה לתשלום פיצוי עקב תביעה, אולי עדיף להשתמש בזה בכדי להתמודד עם חובותיך.
  4. אם יש לך גישה לחיסכון פנסיוני שגדול מהחוב שלך – ייתכן שלא יורשה לך לפשוט את הרגל

 

אם אתה שוקל פשיטת רגל, תזדקק לייעוץ מומחה. פנה לבעל מקצוע כמו עורך דין פשיטת רגל ליאור אבן עזרא  לקבלת ייעוץ והכוונה. רוב עורכי הדין לא גובים תשלום עבור שיחת ייעוץ ראשונית שתוכל לקבל ממנה הרבה מאוד מידע. לפשיטת רגל עשויה להיות השפעה רבה על חייך, לכן חשוב שתחשוב כיצד מהלך זה ישפיע עליך.

 

עלות פשיטת רגל

אגרת כניסה להליך פשיטת רגל עולה 1600 ₪ מלבד הוצאות שכר טרחת עורך דין. אתה צריך לוודא שאתה יכול להרשות לעצמך זאת. לרוב המימון מושג באמצעות צדדים שלישיים וחברים שמסייעים או באמצעות הון אישי שנותר.

 

בית המגורים

אם אתה הבעלים של הבית שלך, הוא עשוי להימכר והתמורה תשמש לתשלום עבור הנושים. אם אתה שוכר את הבית, אתה עלול לאבד אותו אם הסכם השכירות אומר שאתה לא יכול לשכור את הבית אם אתה פושט רגל. יתכן שתתקשה למצוא בית חדש להשכרה.

 

קבלת אשראי

בזמן שאתה פושט רגל אתה לא יכול להחזיק כרטיס אשראי או כרטיס אחר למשיכת כסף. בנוסף, לפשיטת רגל תהיה השפעה על דירוג האשראי. זה יכול להקשות על ניהול עסק, קבלת משכנתא או קבלת אשראי אחר במשך תקופה של כמה שנים.לאחר קבלת ההפטר גופים חוץ בנקאיים רבים יוכלו להעניק הלוואות בערבות המדינה במידה שפושט הרגל יהיה מעוניין להקים עסק קטן כלשהו והוא זקוק לשם כך למימון.
עם זאת, הלוואות מסוג זה סביר להניח שיינתנו לאחר בדיקה מעמיקה ובריבית שאינה כנהוג בבנקים.

 

הרכוש הפרטי

אם יש לך חפצים כלשהם, מלבד מוצרים ביתיים בסיסיים ודברים שאתה צריך לעבודה, הם עשויים להימכר וההכנסות יועברו לתשלום עבור הנושים.

 

חשבון הבנק, החיסכון והפנסיה

חשבון הבנק בדרך כלל יוקפא ברגע שאתה פושט רגל. יהיה עליך לוודא שיש לך קצת כסף שהוקצה לכיסוי עלויות מחיה בתחילת פשיטת הרגל שלך. כל חיסכון שיש לך עשוי להילקח ולשמש לתשלום עבור הנושים..
אם יש לך פנסיה כלשהי, פשיטת רגל עשויה להשפיע על החיסכון הפנסיוני. הפנסיות הן תחום מורכב ולכן לפני שתחליט להגיש בקשה חשוב לקבל ייעוץ.

 

העבודה או העסק

בדוק היטב את תנאי חוזה העבודה כדי לראות אם כתוב בו שאתה צריך לומר למעסיק אם אתה פושט רגל. זה סביר במיוחד אם אתה עובד בארגון פיננסי או תפקיד כלשהו שעלול להיות בו סיכון אם אתה פושט רגל.

במצבים של ניהול עסק עצמאי בפשיטת רגל ניתן לסחור רק בשם העסק שבו נעשה שימוש בתאריך צו פשיטת הרגל. בדרך כלל אינך יכול לנהל חברה או להיות מנהל חברה בזמן שאתה פושט רגל, אך מגמה זו דועכת אט אט ואנו רואים יותר ויותר חייבים שנמצאים בהליך פשיטת רגל ממשיכים בשגרת העסקים.

 

טיפול בחובות שאינם מכוסים בפשיטת רגל

אמנם פשיטת רגל תנקה סוגים רבים של חובות, אך ישנם כאלה שאינם נכללים, כולל קנסות בית משפט, מזונות, קנסות משטרה ועירייה. אם אתה נושא חובות שאינם נכללים, האנשים והגופים שאתה חייב להם חובות אלה, יכולים להמשיך לרדוף אחריך ולנקוט בפעולה להחזרת כספם בתקופת פשיטת הרגל. לכן, עליך לוודא שאתה יודע אילו חובות פשיטת הרגל לא תכסה, ולבדוק כיצד תוכל להחזיר אותם.

 

כיסים רקים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מהם שלבי התהליך של חדלות פירעון

חדלות פירעון או בשמה המוכר יותר פשיטת רגל, היא תהליך המאפשר לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם ולהתחיל מחדש ובסופו של דבר למחוק את החובות. הליך

מתי נוכל להתחיל בהליך חדלות פירעון?

חובות גדולים עלולים להיות הרסניים. הם יכולים למוטט את האדם מבחינה כלכלית ולהסב פגיעה גם לסביבה הקרובה שלו כתוצאה מכך. באמצעות הליך משפטי וכלכלי מטעם