חדלון פירעון – הליך חדש – יתרונות וחסרונות

האם אי פעם נקלעתם לחובות? אתם בתקופה שאין באמצעותכם את הכסף הנדרש בכדי להחזיר אותם? לכן קיימת האפשרות של חדלון פירעון.

מה המשמעות של זה? האם יש לכך יתרונות וחסרונות? על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפיכם.

 

מה הכוונה בחדלון פירעון?

כשמדברים על תחום זה שניתן לקרוא לו גם חדלות פירעון הכוונה בפשיטת רגל. כשאדם נמצא במצב כזה הכוונה היא שאינו יכול לשלם את החובות שלו בזמן מבחינה כלכלית או שהסכום של כל החובות שלו גבוה מהשווי שיש לכל נכסיו, הכוללים בין היתר רכוש, כסף ועוד. כמו כן, ניתן לייחס זאת לא רק לאדם פרטי אלא גם לתאגיד שאינו יכול לשלם את החובות שלו.

 

צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון

בשנת 2019 נכנסה רפורמה חדשה בתחום שמאפשרת לאדם או עסק שנמצא כחייב ואינו יכול להחזיר, משמע במצב של חדלות פירעון להגיש בקשה בכדי לקבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון. המטרות של צו זה הן ראשית, לעזור לחייב להשתקם מבחינה כלכלית ובכך לנסות להשתלב שוב בחברה מבחינה כלכלית. בהמשך, שמי שחייבים לו את הכסף יקבל את הסכום המתבקש מתוך הכספים שבקופת הנשייה.

 

יתרונות הרפורמה החדשה

לחדלות פירעון יש כמה יתרונות. ראשית, בכל התהליך האדם החייב מוגן מבחינה משפטית מעיקולים, עיכוב של רישיון נהיגה ומכל הליך משפטי שעלול להיות נגדו. בנוסף, הוא מחזיר את הכסף מידי חודש למי שחייב. כמו כן, האדם שחייב יכול להמשיך לנהל חשבון בנק ולהתנהל כלכלית בזמן התהליך. יתרון משמעותי נוסף הוא הסיוע לאדם להשתקם מבחינה כלכלית, כאשר ניתנת לו תוכנית מסודרת לשיפור המצב מבחינה זו.

 

חסרונות של חדלות פירעון

לצד היתרונות של הרפורמה קיימים גם חסרונות, כאשר הראשון הוא הזמן הרב שכל ההליך לוקח ודורש עמידה בתנאים שונים. שנית, לא כולם יכולים לעשות זאת והכניסה לתהליך נקבעת לפי הסכום הכולל של החוב. בנוסף, חלות מספר הגבלות על האדם החייב במהלך כל התהליך, לדוגמא, יש לו עיכוב ליציאה מהארץ.

 

איך ניתן לעשות זאת?

באופן כללי בעקבות הרפורמה החדשה ניתן להגיש בקשה כזו באופן עצמאי. אך במידה ותרצו יש אפשרות להיעזר בשירות של עורך דין חדלות פירעון המתמחה בתחום זה. היתרון בכך שזהו איש מקצועי המבין בתהליך הבירוקרטי שנדרש ויכול לעשות את הדברים בצורה טובה מול בית המשפט. הליווי של עורך דין בתחום עשוי לעזור לכם לעבור בהצלחה את התהליך וכך לצאת מהמצב הכלכלי המורכב.

בסיכומו של דבר

חדלות פירעון, מצב של פשיטת רגל, כאשר אין באפשרותכם להחזיר חוב קיים. על כן, קיימת רפורמה שמאפשרת לכם להתמודד עם הדבר. קיימים הן יתרונות והן חסרונות לה. כך לדוגמא יתרון הוא האפשרות שלכם לשפר את המצב הכלכלי שלכם. חסרון יכול להיות הזמן שלוקח כל התהליך עצמו.

שופט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מתי ולמי מתאים להיכנס לפשיטת רגל?

פשיטת רגל יכולה לעזור לכם להשתחרר מחובות אך זו לא האפשרות הנכונה עבור כולם. חשוב להבין כיצד זה ישפיע על חיי היומיום ולבחון את החלופות.

מהם שלבי התהליך של חדלות פירעון

חדלות פירעון או בשמה המוכר יותר פשיטת רגל, היא תהליך המאפשר לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם ולהתחיל מחדש ובסופו של דבר למחוק את החובות. הליך

מתי נוכל להתחיל בהליך חדלות פירעון?

חובות גדולים עלולים להיות הרסניים. הם יכולים למוטט את האדם מבחינה כלכלית ולהסב פגיעה גם לסביבה הקרובה שלו כתוצאה מכך. באמצעות הליך משפטי וכלכלי מטעם