איך עובד תהליך מחיקת חובות לחברה בע"מ שפשטה רגל?

כישלון עסקי, סכסוכים בניהול החברה וחוסר תכנון כלכלי – כל אלה מצבים נפוצים שמנהלי חברות מתמודדים איתם ביומיום. לצערנו, לא פעם ולא פעמיים חברות בע"מ נאלצות להכריז על פשיטת רגל בעקבות חדלות פירעון, ומנהלי החברה מוצאים את עצמם טובעים בחובות שהולכים ונערמים עקב ריביות וקנסות. מדובר במצב לא נעים ואף מאיים – טבעי שאדם יחוש חוסר אונים ולא ידע מה המוצא החוצה מן הבוץ. עם זאת, ישנם פתרונות: אחד מאפיקי הפעולה האפשריים הוא הליך מחיקת חובות שנעשה באמצעות פירוק חברה, ויתואר במאמר זה.

 

מה דין חברה שמתמודדת עם חדלות פירעון? 

חדלות פירעון הוא מונח המתאר מצב שבו חייב, ובמקרה שלנו – חברה\תאגיד – אינם מסוגלים לשלם את חובותיהם, וכי סך נכסיהם נמוך מסך חובותיהם. מקור החובות אינו משנה – ייתכן ומדובר בהלוואות, תשלומים שלא קיבלו תמורה מצד החברה, ריביות וקנסות על העיכוב בהחזרת החוב ועוד.

במקרה של חברה שנמצאת בחדלות פירעון, ניתנת האפשרות ליצור הסדר פרטי עם הנושים על מנת להסדיר את תשלומי החובות. אם הדבר לא ייתכן, והחברה שמכריזה על פשיטת רגל, עליה להתפרק – היא רשאית לבקש צו פירוק בעצמה אך ייתכנו מקרים בהם בית המשפט יורה לפרק את החברה.

 

כיצד מתבצעת מחיקת החובות?

מחיקת החובות בעצם מתרחשת כחלק מהליך פשיטת הרגל – מדובר בהליך בן מספר שלבים שאורך כמה שנים, שבתומו נמחקים כל החובות או חלקם.
ההליך מתבצע בתיווך של גורמים חיצוניים כמו בית המשפט והכונס הרשמי. לאחר שכל הנכסים הרלוונטיים עוברים הערכה ובדיקה, תיקבע המסגרת של מנהלי העסק – הסכומים התקופתיים שעליהם לשלם, החובות שעליהם יקבלו הפטר, והסנקציות שיוטלו עליהם במסגרת ההליך – לדוגמא: איסור על מעורבות בניהול והקמה של תאגיד נוסף, חובת תשלום חודשי, מעמד מיוחד בבנק ועוד. חריגה מסנקציות אלו יגררו תוצאות ואפילו יכולות לעלות בהפסקת ההליך. בסופו של דבר, מטרת ההליך היא לאפשר לחייב לצאת מחובותיו ולהשתקם כלכלית, תוך יצירת הסכם פשרה סביר עם הנושים. בתום ההליך, אם התנהל לפי הפרוטוקול, יינתן צו ההפטר המיוחל שישחרר את החייבים מכל חובותיהם, וישלח אותם לדרך חדשה.

כפי שניתן להבין, הליך הסדר חובות של חברה בע"מ הוא הליך מורכב ומפותל שמצריך הבנה כלכלית, משפטית ובירוקרטית ענפה. היעזרות בעורך דין מומחה למחיקת חובות תבטיח הליך קל ונעים יותר, וחשוב מכל – יעיל ומשתלם כלכלית. עורך דין מנוסה יכול לסיוע בגיבוש אסטרטגיה נכונה ולהקל את המגבלות הכרוכות בהליך פשיטת הרגל. משרד עורך דין דן מור מזמין אתכם ליצור קשר עם משרדנו, על מנת שנוכל לגבש עבורכם את דרך הפעולה הטובה ביותר עבור העסק שלכם, עבור משפחתכם ועבורכם.

חוב כספי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מתי ולמי מתאים להיכנס לפשיטת רגל?

פשיטת רגל יכולה לעזור לכם להשתחרר מחובות אך זו לא האפשרות הנכונה עבור כולם. חשוב להבין כיצד זה ישפיע על חיי היומיום ולבחון את החלופות.

מהם שלבי התהליך של חדלות פירעון

חדלות פירעון או בשמה המוכר יותר פשיטת רגל, היא תהליך המאפשר לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם ולהתחיל מחדש ובסופו של דבר למחוק את החובות. הליך

מתי נוכל להתחיל בהליך חדלות פירעון?

חובות גדולים עלולים להיות הרסניים. הם יכולים למוטט את האדם מבחינה כלכלית ולהסב פגיעה גם לסביבה הקרובה שלו כתוצאה מכך. באמצעות הליך משפטי וכלכלי מטעם