תפקידו של עורך דין חדלות פירעון בהקלת חובות

חייבים שלא יכולים לעמוד בתשלום של החזרי החוב שלהם וששווי הנכסים שלהם הוא נמוך מגובה החובות שהם צברו, יכולים לפנות במקרים מסוימים לתהליך שנקרא חדלות פירעון ושיקום כלכלי. במהלך ההליך יוטלו על החייב הגבלות, ייקבע לו סכום החזר חודשי, ובסיום ההליך יימחקו חלק מהחובות והחייב יקבל הפטר. בכתבה נסביר על החשיבות של ליווי עו"ד בהליך זה. 

 

מי הוא עורך דין להליכי להסדרי חוב וחדלות פירעון?

עורך דין חדלות פירעון הוא עורך דין שהתמחה בתחום של תשלומי חובות, גביית חובות, הסדרי נושים, הוצאה לפועל וכיוצא בזה. אפשר לקבל ייצוג של עורך דין לחדלות פירעון בצורה פרטית. אפשר להיעזר לשם כך גם בייצוג מסובסד של משרד המשפטים או להסתייע בעמותה או תוכנית שנועדו לצורך העניין. כדאי מאוד להיעזר בעורך דין לפני שנכנסים להליך של חדלות פירעון, ולקל ממנו ליווי גם במהלך ההליך עצמו.

 

מה הם התפקידים של עורך הדין במקרה של חדלות פירעון?

הליכים של חדלות פירעון הם הליכים משפטיים ארוכים וסבוכים בדרך כלל, לכן לעורך דין יש תפקידים רבים במהלכם. התפקיד הראשון של עורך הדין הוא עזרה בקבלת ההחלטה להגשת בקשה לחדלות פירעון. לאחר מכן עורך הדין יעזור בהגשת הבקשות השונות, הגשת מידע פיננסי לשם חקירת יכולות ובהגשת בקשות להורדת ההגבלות מחדל הפירעון במקרים מסוימים.

לדוגמא אדם שהוכרז כחדל פירעון ועובד בתור חשמלאי עצמאי, יכול לקבל במקרים מסוימים היתר לפתיחת עסק בכדי שיוכל להחזיר את חובותיו. עורך דין מקצועי יוכל לעזור בקבלת היתר זה.

 

איך אפשר להקל בחובות של חדלי פירעון?

כל מי שהוכרז עליו כחדל פירעון, מקבל תוכנית להחזרת החובות שלו. בסיום התוכנית חלק מהחובות שנצברו יימחקו על ידי בית המשפט או ההוצאה לפועל. אחוז החובות שיימחק תלוי במספר רב של גורמים. העלאה של אחוז החוב שיימחק והורדה של התשלומים החודשיים שייפסקו לחייב, הם מהתפקידים החשובים ביותר של עורך דין לענייני חדלות פירעון ויש שיגידו שהם החשובים ביותר. במקרים מסוימים ניתן למחוק אחוז גדול מאוד של החוב, אפילו עד ל-95% משוויו.

 

עוד כמה דברים שחשוב לדעת על חדלות פירעון

חשוב לדעת שההסדר של חדלות הפירעון לא כולל את כל סוגי החובות. חובות שנצברו בגלל אי תשלום מזונות, חובות על קנסות פליליים וחובות שנוצרו עקב הוראה של בית משפט – אלו לא נכללים בהסדר החוב של חדלות הפירעון. לאחר הסיום של ההליך, על החייב להחזיר את החובות האלה במלואם ובלי קשר להפטר שניתן לו בסיום חדלות הפירעון.

 

הקלת חובות על ידי עו"ד חדלות פירעון – סיכום

חדלות פירעון היא תוכנית שבה החייב משלם חלק מחובו בצורה מסודרת, וחלק אחר מהחוב נמחק בהוראת בית משפט או הרשם של ההוצאה לפעול. עורך דין מקצועי שמתמחה בתחום זה, יכול להוביל למחיקה של אחוז גבוה מהחוב של החייב, ובנוסף לכך להקטין את התשלומים החודשיים שאותו חייב ישלם בהליך.

עורך דין חדלות פירעון

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מתי ולמי מתאים להיכנס לפשיטת רגל?

פשיטת רגל יכולה לעזור לכם להשתחרר מחובות אך זו לא האפשרות הנכונה עבור כולם. חשוב להבין כיצד זה ישפיע על חיי היומיום ולבחון את החלופות.

מהם שלבי התהליך של חדלות פירעון

חדלות פירעון או בשמה המוכר יותר פשיטת רגל, היא תהליך המאפשר לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם ולהתחיל מחדש ובסופו של דבר למחוק את החובות. הליך

מתי נוכל להתחיל בהליך חדלות פירעון?

חובות גדולים עלולים להיות הרסניים. הם יכולים למוטט את האדם מבחינה כלכלית ולהסב פגיעה גם לסביבה הקרובה שלו כתוצאה מכך. באמצעות הליך משפטי וכלכלי מטעם