מהן ההשלכות המשפטיות של נהיגה ללא רישיון

נהיגה ללא רישיון נתפסת כעבירה חמורה על החוק אך לא תמיד אנשים אפילו עושים אותה במודע אלא עקב סיום תוקף של הרישיון לדוגמא. בכול מקרה, לאור החומרה שלה, ולאור כך שאנשים אשר באמת אין להם רישיון לא יודעים לנהוג ומסכנים מאוד את כול מי שנמצא בכביש כולל את עצמם, יש לכך השלכות משפטיות חמורות שיצטרך הנהג לשאת בהן.

 

נהיגה ללא רישיון

  • סיום תוקף של רישיון – כאמור, נהיגה ללא רישיון יכולה להיות כאשר נהג עולה הכביש ורישיונו פג תוקף, כלומר הוא לא ביצע את התנאים הנדרשים לחדשו בזמן כדוגמת קורס ריענון נהיגה שנדרש לבצע לאחר 5 שנים מיום הוצאת הרישיון.
  • נהיגה בשלילה – ישנם נהגים שעולים לכביש לאחר שהרישיון שלהם נשלל ובעצם על פניו הם מרגישים שמותר להם לנהוג כי עד לפני כמה זמן היה להם רישיון וכביכול עבירת תנועה אחת שינתה את העובדה הזאת, אך בפועל מדובר בנהגים מסוכנים שלא סתם נשלל רישיונם והם בעצם חוזרים לכביש במצב שכזה.
  • נהיגה ללא רישיון כלל – הקטגוריה השלישית היא מסוכנת לא פחות ואולי אפילו הכי, אנשים אשר מעולם לא למדו נהיגה, או לא השלימו את לימודי הנהיגה ונוהגים בכול זאת. מדובר בנהיגה מסוכנת מאוד שכן סביר שהם כלל אינם יודעים את חוקי הדרך או כיצד בכלל לשמור על עצמם ועל הסובבים אותם.

השלכות מבחינת עונש

אנשים אשר נתפסים נוהגים ללא רישיון בתוקף, כך שהתוקף פקע יחסית לפני זמן קצר צפויים לקבל עונש של קנס כספי כבד ונקודות אך במקרים האחרים שתוארו, העונש יכול להגיע עד כדי מאסר בייחוד, אם במהלך הנהיגה ללא הרישיון היה מעורב הנהג בתאונה שנגרמה שבאשמתו ובעצם גם פגע באחרים ולא רק נשאר הדבר בגדר סיכון פוטניצאלי.

 

השלכות משפטיות

מעבר לכך שאדם אשר נוהג ללא רישיון צפוי לקבל עונש, מרגע שהוא נתפס יתחילו גם השלכות משפטיות רבות. הנהג צפוי להיות מזומן לבית משפט, יפתח מולו תיק ויתחיל הליך משפטי שאין לדעת איך הוא יסתיים. כאן בדיוק נכנסים לתמונה אנשי המקצוע כדוגמת עורך דין תעבורה יערית אוליאל שמכירים כבר הליכים מסוג זה ובעצם מתמקצעים בהם. כדאי שתראו את סיועם וליווים של אנשי מקצוע במקרים מסוג זה בגדר חובה להטבת ההליך שלכם.

נהיגה ללא רישיון, בין אם מדובר בנהיגה ללא רישיון בתוקף ובין אם מדובר בנהיגה ללא רישיון כלל או רישיון בשלילה, הן עבירות שנחשבות חמורות וההשלכות שלהן נעות החל מקנס כספי כבד ונקודות ועד כדי מאסר. יתרה מכך, אנשים צפויים להיות מזומנים לבית משפט כך שמתנהל מולם הליך משפטי ולהצטרך הגנה וסיוע מעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה.

עורך דין לתעבורה.

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין תעבורה

לקיחה של עורך דין אשר מומחה בדיני תעבורה מבטיחה ברוב הפעמיים עבור לא מעט נהגים שהואשמו הפחתה בעונש ואף ביטולו. עו"ד בעל ניסיון של שנים

מגוון רחב של עונשים על נהיגה בשכרות

נהגים אשר נתפסו שיכורים עשויים לקבל מגוון רחב של עונשים, בדרגות חומרה משתנות. מהם העונשים? להלן הפרטים שכל נהג חייב להכיר בנוגע לעברה של נהיגה

זיוף פציעה בתביעות תאונות דרכים

תאונות דרכים הינן שכיחות בכל העולם ובישראל כאחד, והינן חלק מהמציאות היומיומית של כולנו. כמעט כל אדם מכיר מישהו או עבר בעצמו תאונת דרכים. כידוע,

האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים

המון פעמים אנחנו עושים כל מיני פעולות שנובעות מחוסר מחשבה ומרצון להשתעשע. מילא אנחנו בתור מבוגרים, שיכולים להביא בחשבון גם את ההשלכות שיכולות להתלוות למקרה,

נהיגה בשכרות בשלב הנהג החדש

אין ספק שההתרגשות של להיות נהג חדש על הכביש לא דומה לשום דבר אחר. ועם זאת, מאוד חשוב לשים לב שלנהג חדש אסור בתכלית האיסור