נהיגה בשכרות בשלב הנהג החדש

אין ספק שההתרגשות של להיות נהג חדש על הכביש לא דומה לשום דבר אחר. ועם זאת, מאוד חשוב לשים לב שלנהג חדש אסור בתכלית האיסור לשתות ולו שלוק בירה לפני העלייה על ההגה.
קרה לך? הכתבה היא בשבילך.

אפס סבלנות. זו התגובה שקיבלנו מאחד השוטרים במחסום לבדיקת כשירות נהיגה במחלף רנדומלי בתל אביב. לאחרונה, יותר ויותר נהגים חדשים מחליטים לעלות על ההגה אחרי ששתו בירה, או שתיים, או שלוש. ומבחינת משטרת ישראל? אין על זה מחילה.
העיניים של גוף כמו משטרת ישראל בהחלט ננעץ בנהגים חדשים ולאחרונה אנו עדים לתופעה הזויה של נהיגה בשכרות אצל אותם צעירים על הכביש.

מה התהליך בעצם?

נתחיל ממשהו אופטימי – נהיגה בשיכרות היא אחת העבירות היחידות אשר דורשות עונש מינימום. מה שאומר שאם המחוקק החליט שאכן הנהג נהג בשיכרות ? (ולא פגע באף אחד כמובן) הוא עלול להיפרד מרשיונו לשנתיים בפועל ולקבל סנקציות אחרות וזאת על פי חומרת העבירה.
ומה הבעיתיות? בניגוד לנהגים ותיקים, אצל נהגים חדשים רף האלכוהול עומד על כ- 50 מיקרוגרם לליטר אויר נשוף. נהג חדש אשר בנשיפתו נמצאו ה-50 מיקרוגרם – תיוחס לו עבירה של נהיגה בשיכרות.
סתם לשם הבנה, אצל נהגים ותיקים כמות המיקרוגרם המותרת היא עד כ- 290 מיקרוגרם לליטא אוויר נשוף, וכל מספר גבוה מזה – ייחשב כעבירה של נהיגה בשכרות.
במידה ונתפסת בנהיגה בשכרות (כנהג חדש) הצעד הראשון היא הזמנה לשימוע בפני קצין.
הקצין בסופו של דבר מחליט אם לפסול את רשיונו של הנהג לחודש והאם יש סיבה להחרים את רכבו. הקצין נע בין מספר פרמטרים שהעיקרי ביניהם הוא מספר שנות הותק שיש לנהג על הכביש. משמע, אם אתה נהג חדש – זה ממש לא לטובתך.


כיצד ניתן להמתיק עונש בנהיגה בשכרות אצל נהג חדש?

כפי שנכתב קודם, עונש המינימום בגין עבירה אצל אוכלוסיה מיוחדת כמו נהגים חדשים עומד כיום על שנתיים ימים של פסילת הרשיון. בתי המשפט לעיתים יטו עוד יותר את העונש כאשר מדובר על נהגים חדשים. אולם, ישנן דרכים שעשויות להמתיק את העונש הקבוע ולהעלות את הסיכוי שלך לחזור מהר יותר לכבישי ישראל.
עורך דין תעבורה אמור לעיין בראיות ולעשות בחינה בצורה מיטבית ולהחליט האם יש ליקויים ראייתיים שבסופו של יום יעלו ספק לאשמת הנהג.
במידה ואכן בית המשפט מתרשם לטובה מהראיות שעולות מהתיק, וחושבים שישנם ספקות לגבי אשמתו של הנהג – יכולים בתי המשפט לזכות את הנהג מאשמה או להחזיר בחזרה את מכתב האישום של הנהיגה בשיכרות.
בשנים האחרונות, חרף העלייה המתמדת במספר ההרוגים על הכבישים, בתי המשפט והגופים הנוספים בחוק מגלים אפס סבלנות כלפי נהגים שיכורים ועל אחת כמה וכמה כלפי נהגים שקיבלו את רישיונם בשנתיים האחרונות – ראו הוזהרתם.

נהיגה בשכרות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין תעבורה

לקיחה של עורך דין אשר מומחה בדיני תעבורה מבטיחה ברוב הפעמיים עבור לא מעט נהגים שהואשמו הפחתה בעונש ואף ביטולו. עו"ד בעל ניסיון של שנים

מגוון רחב של עונשים על נהיגה בשכרות

נהגים אשר נתפסו שיכורים עשויים לקבל מגוון רחב של עונשים, בדרגות חומרה משתנות. מהם העונשים? להלן הפרטים שכל נהג חייב להכיר בנוגע לעברה של נהיגה

זיוף פציעה בתביעות תאונות דרכים

תאונות דרכים הינן שכיחות בכל העולם ובישראל כאחד, והינן חלק מהמציאות היומיומית של כולנו. כמעט כל אדם מכיר מישהו או עבר בעצמו תאונת דרכים. כידוע,

האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים

המון פעמים אנחנו עושים כל מיני פעולות שנובעות מחוסר מחשבה ומרצון להשתעשע. מילא אנחנו בתור מבוגרים, שיכולים להביא בחשבון גם את ההשלכות שיכולות להתלוות למקרה,