מה הוא גובה הפיצויים לתאונת אופנוע?

כמעט כל רוכב אופנוע מעורב בתאונה קלה או חמורה מתישהו וישנם מספר אפשרויות פיצוי לאחר התאונה. ניתן לקבל תשלום של פיצוי בסכום מרוכז בהתאם להחלטת חברת הביטוח או בית המשפט ובהתאם לרכיבי הנזק השונים המגיעים לנפגע. ישנם מקרים  בהם ישנה פגיעה מתמשכת בה ניתן לקבל מקדמה על חשבון הפיצויים בנמשך. במאמר זה נדון בנושא של גובה הפיצויים וכיצד הם נקבעים.

 

פרמטרים לגובה הפיצוי

בקביעת גובה הפיצוי בית המשפט מתחשב במספר גורמים לרבות גיל הנפגע, כושר השתכרותו, שיעור הנכות שנגרמה לו בתאונה ועוד. ככל שגילו של הנפגע צעיר יותר, כך הוא צפוי לקבל פיצוי גבוה יותר מכיוון שהפגיעה צפויה להשפיע עליו לאורך זמן רב יותר. ככל שכושר השתכרותו של  נפגע תאונת אופנוע גבוה יותר כך הוא צפוי לקבל יותר פיצוי בגלל שהוא יפסיד יותר שכר.

 

מסמכים נדרשים

על מנת לזרז את התביעה מול חברת הביטוח ולקבל את התשלום התכוף במהירות ובגובה המגיע לנפגע חשוב להתנהל בצורה מסודרת ובשלבים מובנים לאחר כל תאונת אופנוע. יש לצלם את זירת האירוע ולהתפנות לטיפול רפואי. יש להוציא אישור משטרתי להתרחשות התאונה ולהכין לתביעה, עותק פוליסת חובה, צילום דו-צדדי של רישיון הנהיגה ו-6 תלושי משכורת אחרונים.

 

ניהול התביעה

הפיצוי בגין נזקי גוף כתוצאה מתאונת אופנוע נקבע לפי "ראשי נזק" מקובלים,  כאשר מטרת הפיצוי הזה הוא להחזיר את הנפגע למצב הכלכלי בו היה ערב התאונה ככל שניתן. בחישוב גובה הפיצוי יש לקחת בחשבון את ראש הנזק המכונה, כאב וסבל. מדובר בסכום קבוע הניתן בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לנפגע ובהתאם לגילו ולתקופת האשפוז לו הוא נדרש.

 

הפסדי שכר לעבר

מבחינת ראש הנזק של הפסד שכר לעבר, יש לחשב את הסכום אותו הפסיד התובע החל מיום התאונה ועד ליום הפיצוי. סכום זה תלוי בגובה ההכנסות של הנפגע טרם התאונה ובהוכחה בפני השופט או חברת הביטוח של ההפסדים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

לדוגמה אדם המרוויח 7,000 ₪ בחודש  וכתוצאה מהתאונה נעדר מעבודתו 3 חודשים שבהם לא שולם לו שכר, הוא יהיה זכאי לפיצוי בגובה-2,100  ₪ רק בגין ראש נזק זה. אפשר לתבוע גם בגין ראש נזק של עזרת צד ג' וגובה הפיצוי ייקבע בהתאם למידת העזרה לה נזקק הנפגע מבני משפחה וגורמי סיעוד נוספים. ניתן למצוא מידע נוסף בנושא בשיתוף מועדון הרוכבים X-Riders כאן.

 

הפסד שכר לעתיד

בקביעת גובה הפיצוי לתאונת אופנוע יש לקחת בחשבון גם הפסדי שכר לעתיד. הדבר מחושב החל מיום קביעת הפיצוי ועד לגיל 67 של הנפגע. גם ראש נזק זה תלוי באחוזי הנכות שנקבע לנפגע ולמידת ההשפעה של הפגיעה התפקודית על יכולתו להשתכר.

 

סיכום גובה פיצוי לנפגע תאונת אופנוע

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו באופן החישוב של גובה הפיצוי לאחר תאונת דרכים. בכל תאונה שגרמה לנזקי גוף, כדאי לא להתמהמה ולהיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום לגבי האסטרטגיה המשפטית שתוביל למקסום גובה הפיצוי מחברת הביטוח. ישנם מקרים בהם הוא ימליץ על תביעת צדדים שלישים שגרמו לנזקים שלא מכוח חוק הפיצוי לתאונות דרכים.

מאזניים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין תעבורה

לקיחה של עורך דין אשר מומחה בדיני תעבורה מבטיחה ברוב הפעמיים עבור לא מעט נהגים שהואשמו הפחתה בעונש ואף ביטולו. עו"ד בעל ניסיון של שנים

מגוון רחב של עונשים על נהיגה בשכרות

נהגים אשר נתפסו שיכורים עשויים לקבל מגוון רחב של עונשים, בדרגות חומרה משתנות. מהם העונשים? להלן הפרטים שכל נהג חייב להכיר בנוגע לעברה של נהיגה

זיוף פציעה בתביעות תאונות דרכים

תאונות דרכים הינן שכיחות בכל העולם ובישראל כאחד, והינן חלק מהמציאות היומיומית של כולנו. כמעט כל אדם מכיר מישהו או עבר בעצמו תאונת דרכים. כידוע,

האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים

המון פעמים אנחנו עושים כל מיני פעולות שנובעות מחוסר מחשבה ומרצון להשתעשע. מילא אנחנו בתור מבוגרים, שיכולים להביא בחשבון גם את ההשלכות שיכולות להתלוות למקרה,

נהיגה בשכרות בשלב הנהג החדש

אין ספק שההתרגשות של להיות נהג חדש על הכביש לא דומה לשום דבר אחר. ועם זאת, מאוד חשוב לשים לב שלנהג חדש אסור בתכלית האיסור