כמה נקודות זה שלילה? המדריך המלא

בין אם אתם נהגים חדשים או נהגים וותיקים, אתם צריכים לנהוג על פי חוקי התנועה, ככה שלא תצברו נקודות עד לנקודה של שלילה. מעבר לכך והרבה יותר חשוב, כמובן שאתם צריכים לנהוג בהתאם לחוק בכדי לשמור על חייכם וחיי הסובבים אתכם בכביש ועל המדרכות.

שיטת הנקודות נאכפת על ידי המדינה ביד לא מקלה בכלל, וטוב שכך. מאחר /שעם השנים אנחנו עדים לעליות בתאונות הדרכים, מדינת ישראל עושה את כל מה שניתן בכדי לנסות ולצמצם את הסטטיסטיקה הזאת. כחלק מהניסיונות לצמצם את תאונות הדרכים, הופעלה כבר לפני שנים רבות שיטת הניקוד, שבאמצעותה ניתן לבצע בקרה על עבירות התנועה שנהגים מבצעים, וגם לפסול את רישיונם במידת הצורך. אז כמה נקודות זה שלילה?

 

בין אם אתם נוהגים ברכב מסוג כזה או אחר, הכירו את שיטת הניקוד

בין אם אתם נוהגים ברכב מסוג מרצדס או ברכב מסוג אחר, אתם צריכים להכיר את חוקי התנועה השונים. מעבר לכך, אתם צריכים להכיר את שיטת הניקוד, את אופן הספירה של הנקודות ועוד.

בשורה התחתונה, מבחינת צבירת הניקוד והאמצעים השונים של התיקון בחוק, ישנם מספר כללים שאתם חייבים להכיר ולפני שאתם בכלל חושבים על לעלות על הכביש. לדוגמה, אם צברתם עד 10 נקודות בתוך שנתיים, הנקודות האלו יימחקו ולא יזקפו לרעתכם.

 

מקרים שבהם רישיון הנהיגה שלכם עלול להיפסל

יחד עם מה שציינו כאן לעיל, אם צברתם בין 12 ל-22 נקודות, אתם ככל הנראה תידרשו לעבור את קורס הנהיגה המונעת שכולנו כל כך מכירים ולא כל כך אוהבים. שימו לב, אם צברתם עד 22 נקודות, אתם תידרשו לעבור קורס נהיגה מונעת מסוג בסיסי.

אם צברתם בין 24 ל-34 נקודות, רוב הסיכויים שאתם תידרשו לעבור קורס נהיגה מונעת מסוג מתקדם וארוך יותר. עבור מי מאיתנו אשר הגיע ל-36 נקודות, הוא יצטרך לעבור גם את קורס הנהיגה המונעת הבסיסי וגם את קורס הנהיגה המונעת המתקדם.

 

מי שצבר 36 נקודות חייב להפקיד את רישיון הנהיגה שלו?

מי שצבר 36 נקודות, גם יצטרך להפקיד את רישיון הנהיגה שלו למשך תקופה של 3 חודשים. לאחר שלושת החודשים שבהם רישיון הנהיגה היה מופקד, יהיה ניתן להגיש בקשה לקבלת רישיון הנהיגה מחדש ולקבלו. זאת, כמובן בהתאם ובצמוד למעבר של הקורסים לנהיגה מונעת.

כעת, חשוב להבין, אם רישיון הנהיגה של הנהג היה מופקד במשך 3 חודשים, ובמשך 6 השנים שלאחר מכן הוא צבר 36 נקודות שוב, רישיונו הפעם ייפסל בד"כ. לרוב, במקרים אלו הנהג יצטרך לעבור את שני הקורסים לנהיגה מונעת, ובמקביל לכך, הוא ייאלץ להפקיד את רישיון הנהיגה שלו לתקופה של – 9 חודשים.

 

האם צריך לעבור טסט ותאוריה מחדש לאחר פסילת רישיון נהיגה?

עוד במקרים אלו של פסילת רישיון ל-9 חודשים, הנהג ברוב המקרים יצטרך גם לעבור טסט מחדש (מבחן מעשי) ותאוריה מחדש. עוד חשוב לדעת, נהגים אשר רישיונם נפסל בעקבות צבירת 36 נקודות פעמיים במשך 6 שנים, יצטרכו בדרך כלל גם לעבור את הבחינות של המכון הרפואי למען בטיחות בדרכים.

חשוב מאוד לדעת, לגבי נהגים חדשים, הכללים הם מעט שונים. בעוד ששיטת הניקוד לגבי נהגים חדשים אינה שונה במהותה משיטת הניקוד של נהגים וותיקים, עדיין קיים שוני. שימו לב, אמנם שיטת הניקוד היא זהה אצל נהגים חדשים, אבל המדינה מאוד מחמירה עמם.

 

נהגים חדשים יכולים לקבל פסילת רישיון נהיגה גם ללא צבירת נקודות?

במקרים רבים, נהגים חדשים יכולים לקבל פסילת רישיון נהיגה על שלל עבירות. במילים אחרות ופשוטות יותר, גם אם הנהג לא צבר 36 נקודות אבל עדיין עבר עבירת תנועה חמורה, ייתכן שרישיון הנהיגה שלו ייפסל.

זאת, משום שהמדינה מקפידה להחמיר ולטפל ביד קשה בנהגים חדשים אשר מבצעים עבירות. בסופו של דבר, אתם צריכים לנהוג כחוק לא בגלל שיטת הניקוד. אתם צריכים לנהוג כחוק מכיוון שחייכם תלויים בכך, חייהם של עוברי האורח ברחוב, הולכי הרגל, נהגים חדשים וכו'. תפעלו כחוק, תנהגו כחוק ותצילו חיי אדם, ממש לא פחות מכך. בהצלחה וסעו בדרכים בטוחות!

 

רכב יוקרתי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין תעבורה

לקיחה של עורך דין אשר מומחה בדיני תעבורה מבטיחה ברוב הפעמיים עבור לא מעט נהגים שהואשמו הפחתה בעונש ואף ביטולו. עו"ד בעל ניסיון של שנים

מגוון רחב של עונשים על נהיגה בשכרות

נהגים אשר נתפסו שיכורים עשויים לקבל מגוון רחב של עונשים, בדרגות חומרה משתנות. מהם העונשים? להלן הפרטים שכל נהג חייב להכיר בנוגע לעברה של נהיגה

זיוף פציעה בתביעות תאונות דרכים

תאונות דרכים הינן שכיחות בכל העולם ובישראל כאחד, והינן חלק מהמציאות היומיומית של כולנו. כמעט כל אדם מכיר מישהו או עבר בעצמו תאונת דרכים. כידוע,

האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים

המון פעמים אנחנו עושים כל מיני פעולות שנובעות מחוסר מחשבה ומרצון להשתעשע. מילא אנחנו בתור מבוגרים, שיכולים להביא בחשבון גם את ההשלכות שיכולות להתלוות למקרה,

נהיגה בשכרות בשלב הנהג החדש

אין ספק שההתרגשות של להיות נהג חדש על הכביש לא דומה לשום דבר אחר. ועם זאת, מאוד חשוב לשים לב שלנהג חדש אסור בתכלית האיסור