כיצד עורך הדין מגן על לקוח אשר נהג בשכרות בבית המשפט?

נהיגה בשכרות מוגדרת, על ידי משטרת ישראל, כמכת מדינה. כתוצאה מכך,  המשטרה והמערכת הפלילית כולה נוקטת בצעדים חמורים כנגד נהגים שיכורים ואף כנגד נהגים הנחשדים כשיכורים. המוטיבציה המרובה של המשטרה והמערכת המשפטית לאתר נהגים שיכורים, מובילה אותה, לא אחת, לטעות בזיהוי ולהרשיע באופן גורף מידי ומחמיר מידי נהגים. להלן נלמד כיצד עורך הדין מנצל עובדה זו כדי להגן על נהג מואשם.

 

עבירת הנהיגה בשכרות

עבירת נהיגה בשכרות מוסדרת בפקודת התעבורה, המגדירה מי הוא נהג שיכור ומה הוא העונש עבור נהיגה בשכרות. תקנות הפקודה מסדירות כיצד ניתן לברר האם נהג שיכור, באילו אמצעים מותר לשוטר לנקוט, מתי חובה על הנהג לשתף פעולה ומתי הוא יוכל להתנגד.

הבדיקה הקלאסית ביותר לאיתור שכרות, הינה בדיקת ינשוף. במסגרת בדיקה זו, השוטר עוצר את הנהג ודורש ממנו לנשוף אל תוך מכשיר הינשוף. המכשיר יעניק אינדיקציה מהירה באשר לכמות האלכוהול המצויה בדמו של הנהג.

כאשר כמות האלכוהול עולה על 290 מ"ג, הרי שהנהג ייחשב לשיכור והנהיגה שלו לנהיגה בשכרות. ככל שמדובר בנהג צעיר או נהג חדש, כל כמות של אלכוהול תיחשב לשכרות וגם הימצאות של כמות אלכוהול פחותה מכמות זו תוביל להרשעת הנהג.

חשוב לדעת כי הגדרת שכרות כוללת אף מצבים בהם אותרו בדם הנהג סמים אסורים. גם על מקרים אלו תחול עבירת הנהיגה בשכרות, בנפרד מעבירת צריכת הסמים והחומרים האסורים.

 

נהיגה בשכרות – ענישה

הענישה על נהיגה בשכרות – מחמירה. קצין המשטרה יוכל לפסול את רישיון הנהיגה שלכם וכן את זכות השימוש ברכב למשך 30 יום. אל קצין המשטרה תזומנו ביום למחרת הבדיקה. לאחר מכן, תובאו בפני בית משפט כאשר העונש המינימלי על נהיגה בשכרות עומד על שלילת הרישיון למשך שנתיים תמימות. ככל שלא מדובר בעבירה ראשונה של נהיגה בשכרות, עונש המינימום מוכפל לשלילה למשך 4 שנים.

 

דרכי הגנה

בדומה לכל עבירה פלילית, גם במסגרת נהיגה בשכרות ניתן להוכיח נסיבות מקילות אשר יובילו לענישה מוחלטת. כך, אם למשל, שתיתם ולפתע נוצר מצב חירום שחייב את נהיגתכם, ייתכן כי בית המשפט יתחשב בכך ויוביל להפחתת העונש.

כמו כן, ככל שהשוטר אשר עצר אתכם נהג באופן פסול, לא ביצע את הבדיקה בצורה מדויקת וכן הלאה, עורך דין מיומן יוכל להוביל לפסילת הבדיקה ולזיכוי שלכם בהליך. מכיוון שזהו המצב ומאחר שזוהי טקטיקה בה עושים שימוש עורכי דין תעבורה רבים, הרי שרצוי בהחלט לתעד את הבדיקה ואת התנהלות השוטר במהלכה ולאחריה. זאת, מבלי להפריע, כמובן, לעבודתו של השוטר.

 

לסיכום

לסיכום, עבירת הנהיגה משכרות מוגדרת כנהיגה כאשר הנהג מצוי במצב שכרות. הענישה על נהיגה בשכרות, מחמירה למדי וכוללת עונשי מינימום של פסילת רישיון ממושכת. בעזרת עבודה משפטית נכונה, ניתן יהיה להקל על העונש ואף לבטלו כליל.

שופט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין תעבורה

לקיחה של עורך דין אשר מומחה בדיני תעבורה מבטיחה ברוב הפעמיים עבור לא מעט נהגים שהואשמו הפחתה בעונש ואף ביטולו. עו"ד בעל ניסיון של שנים

מגוון רחב של עונשים על נהיגה בשכרות

נהגים אשר נתפסו שיכורים עשויים לקבל מגוון רחב של עונשים, בדרגות חומרה משתנות. מהם העונשים? להלן הפרטים שכל נהג חייב להכיר בנוגע לעברה של נהיגה

זיוף פציעה בתביעות תאונות דרכים

תאונות דרכים הינן שכיחות בכל העולם ובישראל כאחד, והינן חלק מהמציאות היומיומית של כולנו. כמעט כל אדם מכיר מישהו או עבר בעצמו תאונת דרכים. כידוע,

האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים

המון פעמים אנחנו עושים כל מיני פעולות שנובעות מחוסר מחשבה ומרצון להשתעשע. מילא אנחנו בתור מבוגרים, שיכולים להביא בחשבון גם את ההשלכות שיכולות להתלוות למקרה,

נהיגה בשכרות בשלב הנהג החדש

אין ספק שההתרגשות של להיות נהג חדש על הכביש לא דומה לשום דבר אחר. ועם זאת, מאוד חשוב לשים לב שלנהג חדש אסור בתכלית האיסור