שלבים של פרוייקט פינוי בינוי בשכונה שלכם

פרויקט פינוי-בינוי, נועדו לשדרג אזורים עירוניים ישנים או מוזנחים לאזורי מגורים חדישים, מטופחים ומתקדמים. דיירי הבניינים באזור הנבחר מתפנים מרצונם לטובת מגורים חלופיים זמניים, שאותם מממנים היזמים. הבניינים הישנים נהרסים, ובמקומם נבנים בנייני מגורים מודרניים, שבהם מקבלים הדיירים דירות חדשות וגדולות, עם מפרט טכני עשיר הכולל מעלית, מחסנים, מקומות חניה פרטיים ועוד.

 

מי מרוויח?

  • בעלי הדירות – מקבלים דירה חדשה, על פי רוב גדולה יותר, בעלת מפרט טכני עשיר ותוספות, וזאת ללא כל עלות מצדם. בנוסף הם נהנים מהתחדשות פני השכונה, מכניסה של אוכלוסייה צעירה וחזקה יותר ומעלייה בשווי הנכס שברשותם מבלי שיצטרכו להשקיע בכך השקעה כלשהיא.
  • היזם – בדרך כלל מלווה את הפרויקט מתחילתו ועד והוא בבחינת "האבא והאימא" של הפרויקט. היזם הוא שאחראי מול הדיירים על הפיכתו של הפרויקט מתוכנית למציאות, והוא שנושא בכל העלויות שבהן כרוך התהליך. מהלכי פינוי בינוי כדאיים ליזם, כאשר בתמורה להשקעתו העצומה בפרויקט לרווחת הדיירים הוא זוכה לתוספות שטחי בנייה שאותם הוא יכול לשווק לציבור. באופן זה, הופך הפרויקט לכדאי גם בעבור היזם.
  • המדינה – הרשויות המקומיות, נהנות ממגוון רחב של יתרונות במימונו של היזם. כחלק מהתהליך, ומתוך הבנה שעוד דירות משמען עוד אנשים בבניין או בשכונה מסוימים, וביניהם לחייב את היזם לב שיפור תשתיות והשבחת שכונות וחיסכון בשטחים פתוחים.

 

מה השלבים?

  • איתור פרויקט – הכרזת ועדה על אזור מסוים כמתאים לפינוי בינוי או איתור אזור מסוים המתאים לצורך יישום הפרויקט והגשת הצעה לוועדה. כשמתקבל אישור הועדה מול הממשלה – אנו אחראים להגשת התוכניות ולקידום הועדות.
  • הסכמת בעלי הנכס – לאחר הסכמת הועדה ולאחר ביצוע בדיקות ההיתכנות במטרה לוודא שאכן ניתן לבצע את הפרויקט נפנה לבעלי הנכס במטרה לקבל את הסכמתם להשתתפות בפרויקט הכולל לפחות 24 דירות לפינוי.
  • ייצוג משפטי והתארגנות הדיירים – מינוי נציגות הדיירים ועורך דין המייצג את הדיירים.
  • הסכם פינוי בינוי – משא ומתן מול עורכי דין התחדשות עירונית וניסוח הסכם פינוי בינוי. ניתנים ביטחונות לתושבים לכל תקופת הפרויקט.
  • ועדות – תכנון התב"ע (תוכנית בניין עיר), הגשת התוכנית לוועדה המקומית בעירייה. לאחר מעבר הועדה המקומית, מוגשת תוכנית התב"ע לאישור הועדה המחוזית.
  • הוצאת היתר בנייה – לאחר אישור הועדות נתכנן את הפרויקט לפרטים ולאחר מכן נפעל להוצאת היתר בניה.
  • בניה ומעבר לדיור זמני – לאחר קבלת היתר בניה תחל הריסת הבניין הישן ובניין הבניין החדש. הדיירים יעברו לדיור חלופי עד תום תקופת הבניה.
  • סיום הבניה – הללויה. קבלת הדירה החדשה.

 

לסיכום

בשנים האחרונות תפסו פרויקטים של פינוי-בינוי ברחבי הארץ תאוצה, משום שמדובר בעסקה שבה כולם מרוויחים: הדיירים, היזם והמדינה.

בפרויקט פינוי-בינוי, דיירי הבניינים באזור הנבחר מתפנים מרצונם לטובת מגורים חלופיים זמניים, שאותם מממנים היזמים. הבניינים הישנים נהרסים, ובמקומם נבנים בנייני מגורים מודרניים.

פינוי בינוי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת