מה חשוב לדעת לפני שמתחילים תהליך של פינוי בינוי

 תהליך פינוי בינוי הוא לא פשוט לרוב, וכרוך בקשיים רבים שבדרך. התהליך עצמו הוא בעצם לקיחת בניין מסוים שכבר לא עומד בתקנים בטיחותיים רלוונטיים, להרוס אותו ולבנות מחדש על אותו השטח בניין חדשני. לפני שמתחילים עם התהליך, חשוב להכיר במספר דברים חשובים:

 

אף אחד לא כופה עליכם להסכים

במידה ולדירה יש ערך רב עבורכם ואתם מתקשים להיפרד ממנה, דעו שאתם לא חייבים להסכים להתפנות. יש במדינת ישראל חוק שאומר, שאם שני שליש מהדיירים שהם 66% מסך הדיירים, מסרבים להתפנות – אזי התהליך מתבטל ולא מקיימים אותו. חשוב לזכור שהתהליך לוקח כמה שנים, תלוי בגודל הפרויקט אך עם זאת תקבלו דירה חדשה ומשופצת מהניילון, וכזו שהערך והשווי שלה הרבה יותר גדולים משהיו לפני תהליך פינוי בינוי.

 

התהליך דורש תקציב ואישורים מהמדינה

התהליך של פינוי בינוי קורה רק אחרי שהמדינה הכירה באותו השטח כשטח פינוי בינוי, נתנה את האישור לפנותו ולהרסו וכמו כן גם עדכנה את העירייה בכך. לאחר שהעירייה מודעת למצב, היא גם מקבלת תקציב מסוים ואותו היא משחררת למען פעולת פינוי בינוי. חשוב להתלוות לבעל מקצוע כמו עורך דין התחדשות עירונית, כדי שיוכל לעזור לכם בכל מה שקורה ולהסביר לכם את כל החוקים והתקנות הקיימים בעניין המקרקעין.

 

משא ומתן עם היזם זה פתרון מושלם

אז אם אנחנו כבר נכנסים לעניין של פינוי בינוי ורוצים להתחיל בתהליך, חשוב מאוד שנמצא לנו יזם שעמיד כלכלית ויוכל לעזור לנו אם נצטרך, ובנוסף לכך אחד כזה שנוכל לדבר איתו על סכומי כסף מסוימים, ואם למשל בעל דירה כלשהו לא רוצה להתפנות אלא אם ישיג חוזה אישי עם היזם, חשוב מאוד לשים לב איזה יזם אנחנו בוחרים כדי לא להתקע מאחור. לשם זאת, חשוב לשכור את שירותיו של עו״ד אביב טסה, שיעזור לכם בניהול תקציבים ואישורים, ולנהל נכונה את התהליך ללא שום הפרעה בהתקדמות.

 

הפתרונות החלופיים שמוצעים הם נהדרים

זה נכון שזה מרגיש כאילו גודעים אותנו מאדמותינו הפרטית, אך העניין הוא לאו דווקא רע. הרבה מאוד יזמים מציעים לכם מקום בדירה חדשה שהולכת להיבנות על ידי הרס הבניין הישן, ובכך תוכלו לקבל דירה מרווחת, נעימה וחדשה מהניילון. בנוסף לזה, אם לא תרצו להמשיך ולגור באותו האיזור, היזם יכול לתת לכם תקציב כספי שממנו תוכלו לקנות לכם דירה חדשה באיזור אחר לחלוטין.

 

פינוי בינוי – בהחלט תהליך עם המון שינוי

פינוי בינוי הוא אחד מן הפרויקטים החשובים שיש בארץ ישראל, וכל מטרתו היא לחזק בניינים ישנים על ידי הריסתם לחלוטין ובנייתם מחדש. כך יוצא שלא רק המדינה והעירייה נהנות מההתחדשות העירונית, אלא גם הדיירים שגרו עד עכשיו בדירות פחות מפוארות ולא עמידות, ועכשיו תהיה לכם את האופציה להתחדש ולגור בבנין פאר.

תהליך פינוי בינוי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת