מהן העבירות שמהן יכול להציל אתכם עורך דין תעבורה?

האכיפה בכבישי ישראל מתגברת מיום ליום. לפיכך, המשטרה פועלת בכל עוצמתה על מנת למגר את תאונות הדרכים. בעקבות כך, רבים מנהגי ישראל מקבלים קנסות, נקודות, ובמקרים אחרים נשלל או נפסל רישיונם.

הרי מי מאיתנו לא נקלע לצרה כלשהי על הכביש?

עורך דין תעבורה יכול לעזור לך להתמודד עם עבירה מכל סוג שהיא, קטנה כגדולה. בין אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, נתפסתם נוהגים בשכרות או קיבלתם דו"ח על מהירות מופרזת.

אמנם אתם יכולים לייצג את עצמכם, אך אינכם בקיאים בתחום ואתם יכולים בשגגה אף להחמיר את מצבכם.

עורך דין תעבורה בקיא בחוקי התעבורה לפרטי פרטים ובעל ניסיון בתחום. זו הסיבה שהוא יכול להוציא אתכם מהצרה אליה נקלעתם, ויפה שעה אחת קודם.

גם אתם נקלעתם לצרה כלשהי בזמן נהיגה? זומנתם לחקירה? הוגש נגדכם כתב אישום?

שוקלים לפנות לעורך דין תעבורה אך לא בקיאים בפרטים? הגעתם למקום הנכון.

במאמר זה אפרט את העבירות שמהן יכול להציל אתכם עורך דין תעבורה.

 

תאונות דרכים:

תאונות דרכים הן תופעה נפוצה ביותר, המתרחשת על בסיס יומי. ככלל, תאונת דרכים היא כל אירוע בו נגרם לאדם נזק בגופו. תאונות דרכים הן לא רק מעורבות של שני כלי רכב או יותר, אלא תאונה יכולה להתרחש גם כאשר מעורב רק כלי רכב אחד. דוגמאות לכך הן דריסה של הולכי רגל, פציעה במהלך נהיגה כתוצאה מנפילת חפץ כלשהו על הנהג, ועוד.

נהגים רבים שמעורבים בתאונת דרכים אינם שומרים על זכות השתיקה, ולעיתים יוצרים לעצמם בעיות בהליך המשפטי ומול חברות הביטוח.

במידה ואתם מעורבים בתאונה מכל סוג שהיא, בה יש נזק גופני ומעורב בה רכב מנועי, התייעצו עם עורך דין תעבורה. הוא ינחה אתכם מה להגיד למשטרה, וילווה אתכם בהליך המשפטי.

במידה והנכם זכאים לפיצוי כספי, הסכום משתנה מתאונה לתאונה. ככלל, הדבר תלוי בחומרת הפגיעה (נכות מלאה או נכות חלקית), ולעיתים תלוי רק בכמה ממולח עורך הדין שמייצג אתכם.

 

נהיגה בשכרות:

נהיגה תחת הפשעת אלכוהול מסוכנת לנהג, לנוסעים בכביש ולהולכי הרגל. לפיכך, יש אכיפה גדולה יותר במקומות ובימים מסוימים הנחשבים לתוססים יותר.

במידה ונתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול, העונש הוא פסילת הרישיון למשך שנתיים, ובמידה שהורשעת בעבירות דומות בעבר, העונש יכול להגיע עד ארבע שנים פסילה. עם זאת, חומרת הענישה תלויה בכמות האלכוהול בדם, במידה בה הנהג מסכן את הסביבה, ועוד. לפיכך, העונש משתנה בהתאם לנסיבות, ובמקרים רבים ליווי של עורך דין תעבורה יכול להקל את העונש ואף לבטל לחלוטין את האישום.

גם במידה ונתפסתם נוהגים תחת השפעת סמים, יש להתייעץ באופן מיידי עם עורך דין תעבורה.

החוק אינו מפריד בין סמים קלים לסמים קשים, ולכן תקבלו כתב אישום על נהיגה תחת השפעת סמים, וסביר שרישיונכם יישלל. עם זאת ובשונה מאלכוהול, הסם שורד בגוף כמה שבועות ולכן אין בדיקת השוטר מראה בהכרח על נהיגה תחת השפעת סמים.

 

נהיגה ללא רישיון:

רשויות החוק בוחנות נהיגה ללא רישיון ממספר היבטים:

א. אדם שנהג אך מעולם לא הוציא רישיון נהיגה.

ב. אדם שנהג לאחר שפסלו את רישיונו.

ג. אדם בעל רישיון אך רישיונו אינו בתוקף.

לא משנה באיזה סטטוס אתם נמצאים, אתם מעדיפים לא להסתבך בעניין זה עם רשויות החוק.

העונש משתנה בהתאם לחומרת המעשה. אדם שנוהג למרות שלעולם לא הוציא רישיון נהיגה יכול להישפט למאסר על תנאי, ואף ל- 36 חודשי מאסר בפועל.

אדם שנהג לאחר שפסלו את רישיונו, צריך להוציא רישיון חדש הכרוך במבחן התיאוריה.

אדם שנהג אך רישיונו אינו בתוקף, יקבל לרוב קנס ונקודות. במידה ועברו שנתיים מאז תוקפו של הרישיון, הנהג יזומן לדין.

כמו כן, יש מקרים רבים נוספים המחייבים ייעוץ עם עורך דין תעבורה. כך לדוגמא, כאשר אדם נוהג בכלי רכב שונה מזה שמותר לו על פי רישיונו. דוגמא נוספת היא כאשר אדם התיר לאדם שלא הוציא רישיון מעולם לנהוג ברכבו. עבירות אלו ועוד נחשבות לחמורות, ובמקרים רבים זו משימה קשה עד בלתי אפשרית לאדם שלא בקיא בחוקי התעבורה להתמודד לבדו מול מערכת המשפט.

 

מהירות מופרזת:

כולנו נסענו לעיתים מעל המהירות המותרת, אך עבירה זו מסוכנת ביותר. לרוב היא מסתכמת בדו"ח ובנקודות, אך במקרים קיצוניים הדבר יכול להגיע לפסילת הרישיון ואף למאסר בפועל. גם כאשר מדובר בנסיעה במהירות קצת מעל המותר בחוק, רבים מעדיפים לשלם את הדו"ח ולקבל את הנקודות. אך לעיתים, בקיאות בחוקי התעבורה יכולה למנוע מהם את קבלת נקודות. לכן, במידה ונסעתם במהירות מופרזת והחלטתם ללכת לבית המשפט, התייעצו עם עורך דין תעבורה.

 

שימוש בטלפון נייד בעת נהיגה:

על פי החוק, אין לעשות שימוש בטלפון הנייד במצב בו הרכב בתנועה. כמו כן, יש פרטים רבים בחוק עליהם ניתן להישפט, ולכן נהגים רבים בישראל מקבלים קנס ונקודות על פעולות שהיו יכולים למנוע.

הסיבה לכך היא שנהגים רבים אינם בקיאים בפרטיו של החוק, כמו האם מותר להשתמש בפלאפון ברמזור אדום או בפקקים, ולכן קל למשטרה לאכוף עבירות אלו.

כאמור, לרוב עבירה זו מסתכמת בקנס ובנקודות, אך אתם לא חייבים להודות בעבירה שעשיתם. במידה ואתם מבקשים להישפט, עורך דין תעבורה יכול לעזור לכם להוריד מסכום הקנס או הנקודות, ואף לבטלן.

לפרטים נוספים כנסו: accidents-adv.co.il.

מאמר זה נוגע בעבירות מרכזיות עליהן נשפטים רבים מנהגי ישראל, אך יש עבירות רבות נוספות שאינן מצוינות במפורש במאמר זה. באופן כללי, עורך דין תעבורה יכול להציל אתכם מכל סוג של עבירה, אך חשוב לזכור שכל מקרה לגופו.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין תעבורה

לקיחה של עורך דין אשר מומחה בדיני תעבורה מבטיחה ברוב הפעמיים עבור לא מעט נהגים שהואשמו הפחתה בעונש ואף ביטולו. עו"ד בעל ניסיון של שנים

מגוון רחב של עונשים על נהיגה בשכרות

נהגים אשר נתפסו שיכורים עשויים לקבל מגוון רחב של עונשים, בדרגות חומרה משתנות. מהם העונשים? להלן הפרטים שכל נהג חייב להכיר בנוגע לעברה של נהיגה

זיוף פציעה בתביעות תאונות דרכים

תאונות דרכים הינן שכיחות בכל העולם ובישראל כאחד, והינן חלק מהמציאות היומיומית של כולנו. כמעט כל אדם מכיר מישהו או עבר בעצמו תאונת דרכים. כידוע,

האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים

המון פעמים אנחנו עושים כל מיני פעולות שנובעות מחוסר מחשבה ומרצון להשתעשע. מילא אנחנו בתור מבוגרים, שיכולים להביא בחשבון גם את ההשלכות שיכולות להתלוות למקרה,

נהיגה בשכרות בשלב הנהג החדש

אין ספק שההתרגשות של להיות נהג חדש על הכביש לא דומה לשום דבר אחר. ועם זאת, מאוד חשוב לשים לב שלנהג חדש אסור בתכלית האיסור