למה חשוב לעבור על חוזה השכירות לפני השכרת משרד

 כאשר אתה יזם או בעל עסק המחפש משרד להשכרה, אין מקום להידרש רק למיקום או לגודל המשרד, אלא גם לחוזה השכירות.

חוזה השכירות עשוי להכיל סעיפים בעלי השפעה גדולה על החברה או היוזמה שלכם, ואי קריאתו עלולה להותיר אתכם ללא מידע בנוגע לכך.

בפסקאות הקרובות נציג בפניכם מספר סוגיות העולות פעמים רבות בחוזי שכירות של משרדים, ונאיר את המיוחד בנוגע להן.

 

מה כוללת השכירות?

כאשר מדובר במשרדים להשכרה, השונות בנוגע לאופי השכירות היא גדולה. אפשרות אחת היא השכרה "הכל כלול". סוג כזה של שכירות מטרתו לספק חבילה כוללת ללקוח, הכוללת בדרך כלל תשלום כולל עבור השירותים (גז, חשמל ומים) אשר משולמים לספקים השונים על ידי בעל הנכס. בנוסף, התשלום יכלול גם תשלום היטלים עירוניים דוגמת ארנונה וכן שירותי אינטרנט וטלפון. כמו כן, ישנם משרדים שיציעו גם שירותי דלפק ואף שירותי מזכירות עבור השוכרים. אפשרות אחרת היא השכרה לפי מטר. סוג כזה של השכרה הוא למעשה השכרה בסיסית ובה התשלום הוא עבור מטר מרובע בלבד. המשמעות היא שהשטח המושכר מגיע "עירום", במובן זה שהוא לא כולל שירותים כלשהם ואף איננו מכיל ריהוט וציוד משרדי כלשהו.

 

עלות השירותים

אפשרות נוספת היא שהמחיר של השכרת המשרד לא יהיה עלות כוללת מלאה, אלא שהוא יכלול שירותים מסוימים וייחד סעיפים נפרדים לעלויות אחרות. במקרים רבים אותם הסעיפים מתייחסים באופן ספציפי לעלות השירותים של בעל המשרד. כלומר, עליכם לשים לב היטב האם החוזה שאתם חותמים עליו כולל את התייחסות למחיר השירותים, ואף לשאול על כך באופן יזום במידה ואינכם מוצאים התייחסות לכך בחוזה.

 

ערבויות

מעבר לתשלום החודשי המהווה את הסעיף העיקרי בהתקשרות, במקרים רבים בעלי הנכס ידרשו ערבות כלשהי להבטחת התשלום במקרה שבו השוכר לא יעמוד בתשלום החודשי המוטל עליו. למעשה, במצבים בהם השוכר אינו עומד בתשלומים, בעל הנכס יכול לפנות לאותה הערבות ולהיפרע מסכום שהוקדש מראש לצורך מצב מעין זה. כידוע, מצב זה אף שכיח בחוזי שכירות של נדל"ן למגורים. ישנם סוגים שונים של ערבויות, שכל אחד מהם מותיר אפשרויות פעולה שונות בידי בעל הנכס. ישנם סוגים המותירים בידו שיקול דעת מלא וחלק הדורשים פנייה לבית המשפט. עליכם להיות ערים לעניין זה ולהחליט האם אינכם מותירים בידי הבעלים שיקול דעת רחב מדי.

 

הכול כתוב

אחד התנאים הבסיסיים לחוזה אמין ובטוח הוא העלאת כל הפרטים שסוכמו בין הצדדים על הכתב באופן מסודר, נקי ונהיר לשני הצדדים. החשיבות של עניין זה גדלה כאשר על הפרק חוזה שעיקרו משרדים להשכרה, וזאת לאור העלויות הגבוהות ולכל הקשור לפעילות מותרת/אסורה של לקוחות ועובדים. לכן, ייתכן שלאור מורכבות העניין, נכון יהיה אם תתייעצו עם עורך דין לפני החתימה הסופית וסגירת העסקה.

 

חתימה על מסמך

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת