העלויות הנסתרות של רכישת נדל"ן בישראל

כאשר אתה רוכש נכס בישראל, עליך לשלם מס בנוסף למס הנדל"ן הרגיל.

מס זה נקרא מס שבח והוא סכום ההערכה בשווי הנכס מאז שנרכש.

שאתה צריך לשלם על עליית ערך הנכס שלך..

ישנן כמה דרכים להימנע ממס זה, כמו השקעה בחו"ל או בדיקת תנודות המחיר בשוק.

כך תדעו אם הגיע הזמן למכור את הנכס שלכם ולהרוויח במקום לשלם מס שבח ישראלי

 

מהו מס שבח המקרקעין?

בישראל, מס שבח מקרקעין הוא מס שהמדינה מטילה על הערכת רכוש. מס זה מוטל על מי שקונה נכסים ממי שמוכר אותם. המס מוטל גם על מי שירש נכס מאדם שנפטר. ממשלת ישראל מטילה מס בשיעור נמוך יחסית למדינות אחרות.

מס שבח המקרקעין הישראלי הוא מס שחל על הרווח ממכירת נכס. הוא מיושם כאשר המוכר רוצה למכור אותו זמן קצר לאחר שרכש אותו. המס חל רק כאשר מחיר הרכישה המקורי היה מתחת ל -400,000 שקלים, ואם הם הרוויחו מהמכירה.

מטרת מס זה היא לעודד אנשים שרכשו בתים זולים בישראל, לגור בהם זמן מה לפני שהם מרוויחים מהם. ישנם מקרים רבים שבהם אנשים קונים נכס בעשרות ואף מאות אלפי שקלים פחות ממה שהוא יהיה עולה אם היו קונים חדש, ולאחר מכן מכרו אותו מחדש באופן מיידי, והגיעו לרווח מרשים תוך ימים ספורים.

 

פטור ממיסוי רווח

חברות ועסקים

במדינה שמעריכה חדשנות ויזמות, אין זה מפתיע כי בישראל יש שיעור מס נמוך יחסית לחברות, על מנת לעודד חברות סטארטאפ ועסקים אחרים, רשויות המס בישראל נתנו להן פטור

 

 ממס רווח

זה עוזר לסטארטאפים לפתוח עסק מבלי לדאוג לתזרים המזומנים שלהם יותר מדי. בנוסף, הורדת מסים יכולה להוביל גם להגדלת ההשקעות בחברות ישראליות. ההחלטה של רשות המסים הישראלית לפטור חברות ממיסוי רווחים היא דרך טובה לעודד יזמות במדינה שמעריכה חדשנות ולקיחת סיכונים..

הפטור ממיסוי רווחים אינו הדרך היחידה שממשלת ישראל סייעה לעסקים להצליח, אך היא היעילה ביותר.

 

תועלת ציבורית

הפטור מתשלום של מס שבח יינתן רק במידה שהחברה מספקת טובת הנאה לציבור. הפטור עשוי להיות זמני או קבוע.

הפטור לוקח בחשבון את סוג ההטבה הציבורית, היקפה וגורמים רלוונטיים נוספים. הוא עשוי לחול לתקופה מוגדרת או רק לסוגים מסוימים של הטבות.

 

מתי עדיף לא למכור את הבית שלך

זה אף פעם לא רעיון טוב למכור את הבית שלך אם אתה עובר גירושין, אם עזבת לאחרונה עבודה או שאתה עומד להיפרס לחו"ל. ישנן סיבות רבות אחרות לא למכור את הבית שלך התלויות בסיטואציה – אלה רק כמה מהן.

על פי סוזי נדל"ן, עדיף לא למכור את הבית שלך במקרים הבאים:

  • הבית שווה כרגע פחות ממה שאתה חייב עליו.
  • יש עוד גורמים שהופכים את המכירה לחכמה מבחינה כלכלית עבורך.
  • אין לך מספיק הון בבית כדי לכסות הוצאות הובלה וכל שיפוץ הכרחי.

אם אינך בטוח מהי דרך הפעולה הטובה ביותר עבורך, כדאי להתייעץ עם עורך דין מקרקעין מומחה. הוא יוכל לקבוע האם מכירת הבית שלך היא לטובתך.

תמיד יש תקופות טובות ורעות למכור את הבית שלך. עם זאת, מה שחשוב לזכור הוא שישנן סיבות רבות לכך שאולי תרצה להחזיק בו קצת יותר.

 

שעון ומטבעות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת