הכירו את החוקים החדשים בתחום ההתחדשות העירונית

תחום ההתחדשות העירונית הוא אחד מהתחומים הענפים ביותר היום במדינת ישראל. אם עד לפני כמה שנים ערים מסוימות סבלו ממראה ישן, ותיק ומתפרק, הרי שהיום באמצעות תחום ההתחדשות העירונית אותן ערים יכולות להנות מבנייה מחודשת של מבנים על חשבון אותם מבנים ישנים, מה שמשפר גם את החזות שלהם וגם את יכולת ההכלה שלהם של כמות דירות גדולה יותר.

נדמה שכולם מרוויחים מתחום ההתחדשות העירונית, אולם לצד הרווח הגדול חשוב גם להכיר את החוקים שנלווים אליו. הכירו את החוקים החדשים בתחום ההתחדשות העירונית באמצעות המאמר הבא, ומי יודע – אולי תמצאו גם את עצמכם רוכשים לעצמכם דירה חדשה באחד מהפרויקטים הללו.

 

החוקים החדשים בתחום ההתחדשות העירונית

כשמדברים על התחדשות עירונית מדברים על תחום שכבר ממש לא חדש בעולם הבנייה הישראלי. לאורך השנים נולדו המון פרויקטים בערים מגוונות – החל מאיזורי השרון ועד איזורי המרכז, ירושלים ועוד, ששמו במרכזם מטרה ברורה – להפוך מבנים ישנים למבנים חדשים ויפהפיים, שמאכלסים כמות דיירים גדולה יותר ושומרים על חזות העיר יפה ונקייה. כחלק מהעניין, נוספים אחת לתקופה עוד ועוד חוקים שיהפכו את תחום ההתחדשות העירונית לתחום שיש בו סדר וארגון, והופך אותו לכזה שכולם מרוויחים ממנו.

 

על אילו חוקים מדובר?

אז קיים מגוון רחב ביותר של חוקים שקשורים לתחום ההתחדשות העירונית, כאשר חלקם מתייחסים להתנהלות של חברת הנדל"ן אל מול הדיירים שמתגוררים במבנה הקיים, חלקם מתייחסים להתנהלות חברת הנדל"ן אל מול גורמים עירוניים ובירוקרטיים, וחלקם אף מתייחסים להתנהלות של הדיירים עצמם, הזכויות והחובות שלהם. ניתן להבחין בסעיפים שונים תחת חוקי ההתחדשות העירונית, וביניהם סעיף חובת הגינות וזהירות, סעיף פיצוי בשל פקיעת ההסכם, סעיף ביצוע ותקנות, סעיף הוראת מעבר, סעיף שמירת סודיות, סעיף כינוס בעלי הדירות בבית המשותף ועוד. כל החוקים נועדו לספק תהליך התחדשות עירונית שטוב לכל הצדדים הנוגעים בו.

 

איך אפשר לדעת שתהליכי ההתחדשות העירונית הם טובים מספיק?

כל עירייה בכלל וכל דיירי בית משותף שמיועד להריסה בפרט רשאים לבצע מגוון רחב של פעולות על מנת לוודא שתהליכי ההתחדשות העירונית הרלוונטים להם מתבצעים על הצד הטוב ביותר. כחלק מהעניין, ניתן לקיים פגישות עם כמה חברות נדל"ן שונות כמו חברת קרסו, לדוגמה, כדי לקבל מהן את ההצעה הטובה ביותר יחד עם התנאים הטובים ביותר. כמובן שבמקביל ניתן לקיים סבבי התייעצויות, פגישות דיירים, פתיחת תכניות עתידיות ודיונים על ההסכמים הרלוונטים על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר. בסופו של התהליך, ניתן לבחור באופן חופשי את חברת הנדל"ן שתבצע את פרויקט ההתחדשות העירונית בפועל, כראות עיני הדיירים וכתנאי להסכמתם.

 

תחום ההתחדשות העירונית – בואו לקחת בו חלק

אם אתם רוצים לגור בדירה חדשה ויפה, השתלבות באחד מהפרויקטים של ההתחדשות העירונית בארץ היא רעיון מצוין עבורכם. בדקו על הפרויקטים הקיימים עוד היום והבטיחו לעצמכם דירה חדשה מהניילון!

מבנים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין שיגן לכם על הבית

בניין הדירות או הבית הפרטי שבו אתם גרים הוא יקר ערך. ביטוח על המבנה שבו אתם גרים הינו חשוב וקריטי ועשוי לחסוך לכם אלפי שקלים.

המדריך המלא למושגי יסוד בנדל״ן

כמו ישראלים רבים, גם אתם רוצים להגשים את חלום המשפחה האולטימטיבי של 2.5 ילדים ובית בבעלותכם. אבל, הדרך לרכישת בית, בדומה לכל רכישה גדולה שתעשו

פירוק שיתוף מקרקעין

אתם שותפים במקרקעין כזה או אחר בארץ ורוצים לוותר על חלקכם? מעוניינים לצאת מהשותפות ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? כדאי שתדעו: החוק קובע בצורה חד

3 סיבות להיעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשמות – עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא איש מקצוע המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן. תפקידו חשוב מאין

5 דברים שכדאי לדעת על עו"ד נדל"ן

מתלבטים אם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן? שמעתם עליו אך לא באמת יודעים מה הוא עושה? לפניכם רשימה של דברים שכדאי מאוד לדעת