הגורמים המוצגים על ידי עו"ד לקבלת פיצויים אחרי תאונה

ככלל, תאונות דרכים מתרחשות במהלך היום יום, כך שישנן התאונות הנחשבות קלות יחסית וישנן תאונות הנחשבות קשות יותר ואפילו קטלניות.

ייתכנו מצבים, בהם אדם נקלע לתאונת דרכים וגם אם לא באשמתו, יהיה עליו להתמודד עם תוצאותיה של התאונה.

אם סובל הוא מנזקי גוף או נפש, עקב התאונה שעבר, יהיה עליו לדווח על התאונה ועל הנזקים שבעקבותיה לחברת הביטוח, המבטחת את רכבו.

בנוסף לכך, ישנה חשיבות לתיעוד פרטיהם של הרכבים המעורבים בתאונה וכמו כן, לתיעוד הנזק שנגרם לרכב עקב התאונה.

 

ייצוג של עורך דין בתחום הנזיקין

מעבר לבירוקרטיה הקשורה להחלפת פרטים, בין המעורבים בתאונת דרכים ולאחר קבלת טיפול רפואי בגין נזקי התאונה (במידה וקיבל הנפגע טיפול רפואי), יש לפנות לעורך דין מומחה בתחום הנזיקין, לקבת ייעוץ בנוגע לתאונה שעבר ולנסיבותיה. מתפקידו של עורך הדין יהיה לייצג את הנפגע מול חברת הביטוח, במהלך הליך התביעה.

במהלך בחירת עורך הדין, יש לוודא כי הינו מנוסה בתביעות נזקי גוף וכי יש לו היכרות מעמיקה בתחום ושניתן לסמוך עליו בניהול תיק התביעה.

 

נזקי גוף שעבורם יכול הנפגע לקבל פיצוי

פגיעה בתאונת דרכים עשויה לגרום לנזקי גוף שונים, אשר בגינם יוכל הנפגע לתבוע קבלת פיצויים. נזקי הגוף כוללים, בין היתר, שברים, מכות יבשות ועוד.

על הנפגע להגיש את תביעת הנזיקין כנגד חברת הביטוח המבטחת את רכבו. אולם, אם לא קיים ביטוח רכב,  ביטוח לרכב, יוכל הוא להגיש תביעה לקרנית, שבאמצעותה, יוכל הוא לקבל פיצויים בגין נזקי גוף בלבד.

 

הרכיבים בגינם ניתן פיצוי

ככלל, הכיסוי הניתן מהביטוח הינו בל תוקף רק במידה ותעודת הביטוח שולמה, טרם התרחשותה של התאונה ובנאם רישיון הנהיגה של התובע הינו בעל תוקף.

הפיצויים שניתן לקבל לאחר הגשת תביעת נזיקין, מורכבים מכמה רכיבים, אשר מוצגים במהלך התביעה ע"י עורך הדין:

  1. אובדן יכולת השתכרות של התובע ו/או הפסדי שכר של התובע, בגין היעדרות מהעבודה וכד'.
  2. הוצאות שנאלץ התובע לשלם עקב התאונה, כגון: נסיעות, טיפולים רפואיים, תרופות וכיו"ב.
  3. הוצאות רפואיות בעתיד
  4. כאב ועוגמת נפש

על מנת להציג ראיות בנוגע לקיומם של הגורמים השונים, התובע נדרש להציג מסמכים רפואיים, קבלות בגין תרופות וכד', כחלק מהתביעה מול חברת הביטוח. באתר https://fclaw.co.il ניתן לקבל מידע נוסף בנושא.

 

לסיכום

בכדי לחשב את הפיצויים עקב פגיעה בתאונה, נלקחים בחשבון כמה פרמטרים, כגון: עוגמת נפש שאותה חווה התובע בעקבות התאונה, אובדן יכולתו לעבוד ולהתפרנס וכן, קיומה של נכות מסוימת, במידה ונגרמה עקב התאונה. עורך הדין המייצג את התובע מול חברת הביטוח אחראי להציג את כלל הראיות והגורמים המעידים על רמת הפגיעה ממנה סובל התובע ובהתאם לכך, מחושבים הפיצויים שמשלמת חברת הביטוח הנתבעת.

 

שופט

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עורך דין תעבורה

לקיחה של עורך דין אשר מומחה בדיני תעבורה מבטיחה ברוב הפעמיים עבור לא מעט נהגים שהואשמו הפחתה בעונש ואף ביטולו. עו"ד בעל ניסיון של שנים

מגוון רחב של עונשים על נהיגה בשכרות

נהגים אשר נתפסו שיכורים עשויים לקבל מגוון רחב של עונשים, בדרגות חומרה משתנות. מהם העונשים? להלן הפרטים שכל נהג חייב להכיר בנוגע לעברה של נהיגה

זיוף פציעה בתביעות תאונות דרכים

תאונות דרכים הינן שכיחות בכל העולם ובישראל כאחד, והינן חלק מהמציאות היומיומית של כולנו. כמעט כל אדם מכיר מישהו או עבר בעצמו תאונת דרכים. כידוע,

האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים

המון פעמים אנחנו עושים כל מיני פעולות שנובעות מחוסר מחשבה ומרצון להשתעשע. מילא אנחנו בתור מבוגרים, שיכולים להביא בחשבון גם את ההשלכות שיכולות להתלוות למקרה,

נהיגה בשכרות בשלב הנהג החדש

אין ספק שההתרגשות של להיות נהג חדש על הכביש לא דומה לשום דבר אחר. ועם זאת, מאוד חשוב לשים לב שלנהג חדש אסור בתכלית האיסור