נזקי חשיפה לשמש בעבודה – האם זו תאונת עבודה

תאונות עבודה הן נושא מתסכל במיוחד.

העבודה היא מקור הפרנסה של כולנו, ויש מעסיקים רבים שמשתמשים ומנצלים את העובדה שפרנסתנו תלויה בעבודה שלנו ובכך פוגעים בעובדים שלהם בדרכים שונות, חלקן עקיפות וחלקן ישירות.

כמובן שיש תאונות עבודה שקורות מאופי העבודה עצמה ואין בהן כל כוונת זדון של אף אחד.

במאמר הבא נעשה סדר בכל הקשור בתאונות עבודה, זכויות העובד וחובות המעסיק.

ישנה הגדרה קלאסית למונח "תאונת עבודה" והיא: אירוע בו התרחשה פגיעה של העובד, במהלך העבודה או בדרך אליה.
ביטוח לאומי חוקק חוק שתפקידו להרחיב את ההגדרה של תאונת עבודה, ומהם המקרים הנחשבים לתאונות עבודה. הוא איגד אל תוך החוק מקרים מקבילים ונושקים להגדרה הספציפית והמקורית של תאונות עבודה.
הרחבה זו נתנה הכרה מחודשת לנפגעים אצל גופים מדיניים שונים, ובראשם המוסד לביטוח לאומי.
קבלת ההכרה אפשרה לנפגעים לתבוע את הפיצוי המגיע להם בבית המשפט ובכך להקל על עוגמת הנפש והנזק הפיזי שנגרם להם במקום עבודתם.

 

תאונות עבודה – אף אחד לא חסין

לצערנו, תחום תאונות העבודה לא פוסח על אף אחד. ישנה מחשבה רווחת שתאונות עבודה מתקשרות בעיקר לענף הבנייה, או לכל המקצועות שבהם עובדים בצורה פיזית. הנחה זו אינה נכונה.
ההגדרה של "נפגע תאונת עבודה" יכול להיות כל אחד מאיתנו, וההגדרה אינה פוסחת על אף אחד.
עוד הנחה שגויה היא שתאונת עבודה היא אירוע גדול, שקרה בו עוול גדול הן פיזי והן נפשי. למעשה, ישנם מקרים מהם החזרה לשגרת עבודה וחיים תקינה תהיה מהירה ופגיעתם הפיזית הייתה קלה ביותר, ובכל זאת הן עונות על ההגדרה של תאונת עבודה ולא בכדי:
תחילה, מכיוון שהתאונות ולו הקלות ביותר כוללות בתוכן הפסד כספי, בין אם הוא ישיר או עקיף. בנוסף, הדבר יגרור נזק בפעילות התקינה והשוטפת של שגרת העבודה ובכך גם הפסד כספי.
עוד סוג מקרה הוא כזה שהנזק הפיזי הוא מינורי לעומת הנזק הנפשי שנגרם לעובד בעקבות התאונה. גם לנזקים נפשיים יש מחיר תרתי משמע לנפגע ולכן זכותו לדרוש פיצוי כספי בגינו.

מעסיקים רבים מודעים לכוחם הרב ומשתמשים ביכולת שלהם לנצל את התמימות, הפחדים והאמינות של העובדים שלהם בכך שהם מונעים מהם את הזכויות המגיעות להם ולאחר מכן גם נמנעים מלשאת התוצאות הנזק הנגרם.
במקרים בהם יש לכם ספק לגבי המקרה, מכל סיבה שהיא, תמיד שווה להתייעץ עם עורך דין תאונות העבודה. לאחר שהוא יקשיב למקרה הוא יוכל לתת לכם את דעתו המקצועית ולייעץ לכם על דרך פעולה אפשרית.

לתאונות עבודה, בדרך כלל, יש מספר מצומצם של יעדי תביעה אופציונליים. ברוב המקרים אפשר לתבוע את הפיצוי המצבר מהגורמים האלו.

 

סמל של קרינה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
תאונות עבודה

נפצעת בזמן העבודה? אתה זכאי לקבלת פיצוי. כיצד מתבצע ההליך ומה חשוב לדעת לגביו – כל הפרטים במאמר הבא תביעות תאונות עבודה רבים מאתנו שמעו

מחלה כעילה לפיטורים

אם אתם לא בקו הבריאות אתם בוודאי יודעים כי מחלות טומנות בחובן אתגרים רבים מעבר לסימפטומים של המחלה עצמה. תשלום על טיפולים יקרים, תורים שלא

מהם פיצויי הפיטורין?

להיות מפוטר זוהי אינה תחושה נעימה. על אף שיחסי העבודה עם המעסיק הסתיימו, יש למפוטר זכויות ופיצויים שהמעסיק חייב לשלם לו, על פי חוק. פיצויי

זכויות העובדים החשובות ביותר

כל אדם שעובד למחייתו זכאי לזכויות רבות ומגוונות בפן התעסוקתי. זכויות העובדים בישראל נמצאות בהתפתחות מתמדת, עקב חקיקת חוקים חדשים והוצאת פסקי דין חדשים ובעלי

הזכות שלך לפרטיות במקום העבודה

הזכות לפרטיות במקום העבודה היא נושא משפטי שנוי במחלוקת בשנים האחרונות, במיוחד בעידן של הסתמכות גבוהה על מחשבים ואימייל בעסקים. הטכנולוגיה מאפשרת למעסיקים לפקח כמעט

הכרה בהתקף לב כתאונת עבודה

תאונת עבודה מגלמת בתוכה זכויות רבות שאותן אפשר לנצל מול המוסד לביטוח לאומי או חברת ביטוח פרטית. במקרה של התקף לב, הרבה מאוד תלוי בטענות