אפליה בעבודה על רקע דעות – איך ניתן למנוע זאת

תארו לכם ששלחתם קורות חיים למשרה מסוימת. קורות החיים הגיעו למעסיק שערך בירור קצר עליכם שבסופו החליט לא להזמין אתכם לראיון לא בגלל דברים הקשורים לעברכם המקצועי, אלא בגלל אמונתכם הדתית, השקפתכם הפוליטית, נטייתכם המינית או כל אלמנט לא רלוונטי אחר. המציאות העגומה היא שמערכות סינון פעמים רבות פועלות משיקולים לא ענייניים כאשר פעמים רבות שיקולים אלו ייחשבו לאפליה האסורה על פי חוק.

 

מהי אפליה אסורה במקום העבודה?

אפליה אסורה בעולם העבודה היא כל התייחסות חריגה לאדם על רקע מינו, נטייתו המינית, גילו, הורות, אמונתו הדתית, מעמדו, הריון וטיפולי פוריות, לאומיותו, מוצאו, השקפתו הפוליטית או שירות במילואים.

החוק אוסר על אפליה הן בקבלת אדם לעבודה והן בתנאי עבודה, קידום בעבודה, הוצאה להכשרות והשתלמויות מקצועיות, פיטורין ועוד. החוק נועד להבטיח כי כל אדם ירגיש נוח במקום עבודתו תוך מתן שוויון הזדמנויות לכל ללא תלות במאפיינים לא רלוונטיים לעבודה.

 

מדוע אפליה בעולם העבודה אסורה?

אפליה בעולם העבודה נאסרה בשל האמונה כי הזכות לעבוד ולהתפרנס בכבוד היא זכות בסיסית, ושהפגיעה בשוויון ההזדמנויות וביכולת של אדם לעבוד ללא עילה מוצדקת הקשורה לכישוריו המקצועיים היא פגיעה ממשית בכבוד האדם וחירותו. החוק קובע כי התייחסות מפלה מפריעה לחברה לנצל את מלוא הפוטנציאל האנושי הגלום בה ופוגעת בה.

 

הגשת תביעה בגין אפליה במקום העבודה  – דברים שחשוב לדעת

הפלו אתכם במקום העבודה בשל מאפיין לא רלוונטי בזהותכם ואתם מעוניינים להגיש תביעה? ישנם מספר טיפים ודברים שעליכם לדעת בטרם תעשו זאת:

       שמרו כל ראייה לאפליה:

כל ראיה שיש בידכם לכך שעברתם אפליה תסייע לכם להוכיח את טענתכם, לנצח בתביעה ולקבל את הפיצוי המגיע לכם. חשוב מאוד להכין תיק מסודר הכולל ראיות איכותיות המחזקות את הטענה לאפליה: מסמכים, צילומי מסך, הודעות ווטסאפ, תצלומים רלוונטיים ועוד.

       היעזרו בעורך דין לדיני עבודה:

כבר בשלב הראשון בו אתם חושבים על הגשת תביעה מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין לדיני עבודה שיסייע לכם במשך כל התהליך. עורך דין יעזור לכם לבנות תיק חזק ולהוכיח את טענתכם. חשוב לדעת כי מקומות עבודה פעמים רבות יבואו מוכנים עם סוללת עורכי דין משלהם ואין שום סיבה שתישארו במגרש לבדכם.

 

היעזרו בעורך דין דיני עבודה

משרד עורכי דין אבי חיים אדיב הוא משרד המתמחה בדיני עבודה. אבי אדיב הוא עורך דין רב ניסיון בעל תואר במשפטים L.L.B. המתמחה בתחום החברות, פירוקים, חדלות פירעון והוצאה לפועל. המשרד הוא משרד בוטיק שליווה לקוחות רבים בהצלחה כולל מעל ל-4,000 תיקי הוצאה לפועל וגבייה של מעל ל-10,00,000 ש"ח. כל לקוח בחברה מקבל ליווי התפור לצרכיו, כולל ייעוץ צמוד בכל הסכם ובכל פעולה.

 

כלי משפטי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
תאונות עבודה

נפצעת בזמן העבודה? אתה זכאי לקבלת פיצוי. כיצד מתבצע ההליך ומה חשוב לדעת לגביו – כל הפרטים במאמר הבא תביעות תאונות עבודה רבים מאתנו שמעו

מחלה כעילה לפיטורים

אם אתם לא בקו הבריאות אתם בוודאי יודעים כי מחלות טומנות בחובן אתגרים רבים מעבר לסימפטומים של המחלה עצמה. תשלום על טיפולים יקרים, תורים שלא

מהם פיצויי הפיטורין?

להיות מפוטר זוהי אינה תחושה נעימה. על אף שיחסי העבודה עם המעסיק הסתיימו, יש למפוטר זכויות ופיצויים שהמעסיק חייב לשלם לו, על פי חוק. פיצויי

זכויות העובדים החשובות ביותר

כל אדם שעובד למחייתו זכאי לזכויות רבות ומגוונות בפן התעסוקתי. זכויות העובדים בישראל נמצאות בהתפתחות מתמדת, עקב חקיקת חוקים חדשים והוצאת פסקי דין חדשים ובעלי

הזכות שלך לפרטיות במקום העבודה

הזכות לפרטיות במקום העבודה היא נושא משפטי שנוי במחלוקת בשנים האחרונות, במיוחד בעידן של הסתמכות גבוהה על מחשבים ואימייל בעסקים. הטכנולוגיה מאפשרת למעסיקים לפקח כמעט

הכרה בהתקף לב כתאונת עבודה

תאונת עבודה מגלמת בתוכה זכויות רבות שאותן אפשר לנצל מול המוסד לביטוח לאומי או חברת ביטוח פרטית. במקרה של התקף לב, הרבה מאוד תלוי בטענות