מה הוא הליך חדלות פירעון ולמי הוא מתאים?

אין ספק שמצב שבו אדם שקוע בחובות שהוא מתקשה להחזיר הוא מצב לא פשוט. המורכבות הכלכלית משפיעה גם על המצב המנטלי והנפשי, וככל שהחובות גדולים יותר כך קשה יותר לצאת מהם ולהתאושש. כדי לסייע לאנשים שנקלעו לחובות שהם לא מצליחים להחזיר לקום מחדש, ישנו הליך מיוחד שנקרא חדלות פירעון. אם שמעתם על המושג הזה פה ושם אבל אף פעם לא הבנתם בדיוק מה המשמעות המלאה שלו, הגעתם למקום הנכון.

 

אז מה היא חדלות פירעון?

כדי להבין בדיוק מה היא חדלות פירעון דיברנו עם עו"ד הוצאה לפועל ענבל סודרי קינן שמתמחה בתחום הזה בדיוק. חדלות פירעון, שאולי אתם מכירים בשמה השני, פשיטת רגל, היא תהליך שמטרתו לסייע למי שנמצא בחובות לצאת מהם ולשוב לתלם. הליך חדלות פירעון קובע שאדם שנמצא בחובות יכול להגיש בקשה מיוחדת, כאשר במשך 4 שנים יחולו עליו כללים והגבלות שונות.

אם האדם יעמוד בכל הכללים האלו במשך 4 השנים הוא יזכה למחיקה חלקית או מלאה של החובות שלו ויוכל להמשיך את חייו ללא המשקולת המעיקה שישבה עליו.

מה הוא הליך חדלות פירעון ולמי הוא מתאים

למי מתאים הליך חדלות פירעון

לכאורה ההליך הזה נשמע מעולה – כל מה שצריך לעשות הוא לעמוד בכמה הגבלות וכללים והחובות נמחקים. אבל חשוב מאוד להבין שהמציאות שונה לחלוטין, מדובר על הליך ארוך ומורכב מאוד. במסגרת ההליך יש חדירה רצינית לפרטיות ושגרת החיים של האדם משתנה לחלוטין.

קודם כל צריך לדעת שרק אדם שנמצא בחובות קשים מאוד שאין לו סיכוי להחזיר יכול לבקש הליך כזה. מי שחייב סכום כסף שסביר להניח שהוא יוכל לחזיר לא יכול להגיש בקשה לחדלות פירעון, מכיוון שבמצב כזה כל אחד שיהיה חייב כסף ולא ירצה להחזיר ינסה לגשת להליך.

הרעיון בחדלות פירעון הוא בעצם שבעל החוב לא רוצה להשקיע כל כך הרבה משאבים כדי לרדוף אחרי הלווה כאשר הסיכוי שלו לקבל את הכסף נמוך, והוא מוכן להתפשר ולהגיע לסיכום.

 

איך בדיוק זה עובד?

כאן נסביר לכם איך אדם פרטי יכול להגיש בקשה להליך חדלות פירעון, עבור תאגידים התהליך שונה מעט. מי שיכול להגיש את הבקשה הוא בעל החוב, הנושה, או היועץ המשפטי. בהנחה שמי שהגיש את הבקשה הוא בעל החוב, הוא חייב להוכיח שמרכז החיים שלו בישראל, או שהוא מחזיק בה נכסים.

לאחר פתיחת ההליך אוספים את כל המידע הכלכלי על האדם כדי להבין האם לאשר לו את הבקשה. בהמשך ממנים נאמן לבעל החוב שבונה לו מסלול לשיקום כלכלי שבו בעל החוב חייב לעמוד. בשלבים הבאים דנים בעניין השיקום הכלכלי על פי ההמלצות של הנאמן וההתנהלות בפועל של בעל החוב.

 

סיכום

חשוב לדעת שגם במצב שבו הכל נראה שחור ואין סיכוי להחזיר את החובות יש מה לעשות!

הליך חדלות פירעון

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו