אילו רישיונות ובטוחים צריך כדי לעבוד על מנוף סל

עם השנים והתפתחות הטכנולוגיה אנו רואים שימוש רחב יותר במנופים, החל מגיזום ועבודות תחזוקה ועד להדברה והעברות דירה שנעשות על ידי מנופי סל ועל מנופים דומים.

אך מנגד אנו עדים לעליה גדולה בפציעות עובדי המנופים ועל חריגות בטיחות.

אז אילו רישיונות נצטרך כדי לעבוד על מנוף סל או על מנופים אחרים?

 

רשיונות וסדר

נתחיל בלעשות מעט סדר בעולם המנופים.
מנוף עגורן כמו אלו שאפשר לראות בנמלים, דורשים רישיון של ממש וזה נקרא רישיון ד'.
לרישיון זה יש כמה דרגות שונות שעיקר ההבדל ביניהם הוא המשקל, למשל רישיון אחד הוא מוגבל עד למשקל של טון ורישיון שתיים אינו מוגבל בכלל למשקל.
אך למנוף סל ועבודות קלות על גובה מחייב המוסד לבטיחות וגיהות בלפחות הכשרה וכתב מינוי המאשר הכשרה מסוג זה.

 

סוג ביטוחים

גם הביטוחים הם שונים ואלו לרוב נעשים על ידי שיקול דעת של המעסיק.
מפעילי עגורנים ממליצים בביטוח לאומי וגם המוסד לבטיחות וגהות, על ביטוח אישי ומקיף.
ביטוח כזה יכול לכסות גם פציעות של העובד וגם למזער נזקים כספים מכיסו של המעסיק.
מכיוון שפציעות מסוג זה קורות ועלולות להשפיע גם על המשפחות אותם מפרנסים עובדי המנוף, מומלץ גם על ביטוח נזקי שארים על מנת לעזור גם למשפחות במקרה של פגיעה ממשית ביכולת העובד להתפרנס.
גם בעבודות קלות של גובה כמו מנוף סל המשמש כמעט לכל עבודות מסוג זה, על העובד להתעקש על סוג ביטוח מקיף אשר יבטח אותו במקרה של תאונה חלילה.

 

הכשרה צמודה ומדויקת

יחד עם הכשרה של עובדי הגובה חייבים העובדים לעבור אבחון נוגע למצב הפיזי והנפשי.
לא רק זה אלא שגם ההדרכה אמורה לעשות עם מדריך צמוד אשר מתמחה בסוג העבודה, בין אם מדובר בגיזום על מנוף סל ובין אם תיקון תשתיות חשמל.
על העובד לעבור הכשרה מדויקת וספציפית לתחום העבודה בגובה, יחד איתו הוא צריך לעבור בדיקה פיזית ונפשית של רופא תעסוקה.

 

רענון וכשירות

על אחריות העובד והמעסיק היא לשלוח את העובד להכשרות ורענון, אלו יעשו בתום תקופת רישיון העבודה או לחילופין אם החל עובד הגובה עבודה חדשה, בין אם הייתה עובדה על מנוף סל ובין אם היא עבודה על עגורן.
במצב שכזה יצטרך העובד לעבור רענון קצר, בדיקה גופנית ונפשית על ידי רופא תעסוקתי וגם התחייבות העובד לכך שאינו מכור להימורים, אלכוהול או סמים.
בדיקות מסוג זה נעשות על מנת "ליישר" קו עם העובד, לוודא כי הוא זוכר את כללי הבטיחות וגם כי הוא כשיר מבחינה נפשית ופיזית לעבוד בסוג עבודה זה.
לכן מעסיק או עובד חשוב לזכור ולהגיע אל רענונים בזמן, לעבור בדיקות ולוודא כי העובד יכול להמשיך בעבודה מורכבת מסוג זה.

 

בית בבניה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו