אלו הם חוקי הפוקר שכל שחקן צריך להכיר

פוקר הוא משחק קלפים פופולרי הדורש מיומנות, אסטרטגיה וקצת מזל. המטרה בפוקר היא להרכיב את היד החזקה ביותר מתוך 5 הקלפים שחולקו לשחקן' או לגרום ליריבים לוותר. כדי לנצח באופן עקבי בפוקר, שחקנים חייבים להכיר היטב את חוקי וטקטיקות המשחק.

 

סוגי הידיים בפוקר וערכם

ישנם מספר סוגי ידיים אפשריים בפוקר, כאשר לכל אחת ערך שונה הקובע את חוזקה ביחס לידיים אחרות. היד החזקה ביותר נקראת "רויאל פלאש" והיא מכילה A, K, Q, J, 10 – כל הקלפים מאותו סוג. אחריה בכוחה הסדרה סטרייט פלאש המכילה 5 קלפים ברצף, ואז פלאש (4 קלפים מאותו סוג) וסטרייט (5 קלפים ברצף אך לא באותו סוג).

שתי זוגות, זוג ושלושה מסוג אחד הן גם ידיים חזקות יחסית. כדי לקבוע מי מחזיק ביד החזקה ביותר משווים את סוגי הידיים של כל השחקנים. למעוניינים לשחק, יש אתר בט 365 בעברית שעומד לרשותכם.

פוקר והערך שלהם

חלוקת הקלפים

החלוקה בפוקר נעשית בצורה מקרית לחלוטין. כל שחקן מקבל 5 קלפים כאשר הם פנים מטה כך שאף אחד לא רואה אותם מלבדו. לאחר מכן מתקיימים מספר סבבי העלאה בהם כל שחקן בתורו בוחר האם להמשיך במשחק באמצעות העלאת ההימור, להשוות את ההימור הקודם או לפרוש מהיד.

שחקנים שנשארים משווים את ידיהם והיד החזקה ביותר זוכה בפוט. במהלך סבבי ההעלאה השחקנים אינם יכולים לדבר אחד עם השני ומשתמשים במחוות גוף כדי לשדר כוונות – קיפול, העלאה וכדומה.

 

סיום היד וקביעת המנצח

יד בפוקר יכולה להסתיים במספר דרכים: כשכל המשתתפים מלבד אחד פרשו והוא זוכה בפוט, כשנותרו שני שחקנים ואחד מהם מכריז "אול-אין" – הוא מעמיד את כל כספו מול היריב, או כאשר מספר שחקנים נשארו עד הסוף ומשווים ידיים. במקרה האחרון, השחקן עם היד החזקה ביותר הוא המנצח וזוכה בכל הפוט. אם לשני שחקנים או יותר יש אותו סוג יד – כמו שתי זוגות לדוגמה – הפוט מתחלק ביניהם.

 

טקטיקות ואסטרטגיות משחק מנצחות

ישנן מספר אסטרטגיות שיכולות לשפר משמעותית את הסיכויים לנצח בפוקר. השיטה הנפוצה ביותר היא בלאפינג (Bluffing) זוהי  טקטיקה נפוצה בפוקר שבה שחקן מנסה לרמות ולשכנע את יריביו שידו חזקה יותר ממה שהיא באמת, או להפך – מציג יד חזקה כחלשה.

חישובי סיכויים מדויקים יכולים גם כן לעזור בקבלת החלטות נכונות. מנגד, שגיאות נפוצות הן לשחק ידיים חלשות בתקווה לשיפור, העלאות גבוהות מדי שמכניסות לסיכון רב, ואי התחשבות בסימנים ששאר השחקנים משדרים.

 

ניהול בנקרול

אספקט חשוב נוסף באסטרטגיית הפוקר הוא ניהול כמות הכסף (בנקרול) שהשחקן מעמיד בכל יד ויד. שחקנים מנוסים יודעים לשמור על בנקרול אגרסיבי מחד, אך מאידך לא להעמיד סכומי עתק שיסכנו את כל כספם במשחק. כדאי גם להקפיד על תדמית – שחקנים עם סטייל משחק שמרני ו"עיוור" לסיכונים יתפסו כפחות מאיימים, מה שיכול להוביל יריבים לטעויות מולם. שימוש נבון בתדמית הוא כלי אסטרטגי חשוב נוסף בארסנל של שחקן פוקר מיומן.

פּוֹקֶר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו