אתם עומדים לקנות נכס? כך תוכלו לחסוך בכסף!

קנייה של נכס מכל סוג מצריכה תכנון קפדני מבחינה כלכלית. עובדה זו מוכרת לרבים מאתנו, אך מעטים יודעים איך יתאפשר להם להביא את ההליך לפועל ולחסוך בהוצאות באופן משמעותי. מדריך זה עולה לאתר, כדי להעלות את המודעות לנושא ולסייע לכם, כך שתוכלו לבצע רכישה נכונה שתחסוך לכם כסף רב. 

 

תבצעו בדיקת בעלות

עליכם לבצע בדיקת בעלות על הנכס, טרם החתימה על החוזה, משום שזו תאפשר לכם לקבל את התמונה המלאה בנוגע לפרטי הנכס הבאים:

  • קיומו של נסח טאבו
  • רישום של הנכס על שמו של המוכר
  • רישום הנכס במנהל מקרקעי ישראל

נמליץ שלא לחפש את הפרטים באופן עצמאי, אלא לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ מעורך דין שיבצע את ההליך עבורכם. כך תוכלו להיות בטוחים שאינכם מניחים את כספכם על קרן הצבי.

תבצעו בדיקת בעלות

תערכו בדיקת מיסוי

רכישת נכס מצריכה בדיקת מיסוי מקצועית ומעמיקה. זו תבחן אם קיימת חבות בהיטל השבחה או בהיטל מס שבח. נדגיש שלא תצטרכו לשלם את חבות זו במידה ויתגלה שהיא קיימת. שכן, האחריות לתשלום מוטלת על המוכר בלבד. נדגיש שכדאי להסתייע בשירותיו המקצועיים של עו”ד איתי שאנס שנחשב לשם דבר בתחום המקרקעין, כדי שהוא יבדוק את הנושא עבורכם וימסור למוכר את הסכום המדויק שעליו לשלם בעת הצורך.

 

תבדקו אם צפויות להתקיים עבודות בנייה בנכס או בקרבתו

אם אתם רוצים לחסוך בהוצאות באופן משמעותי, עליכם לבדוק את הסביבה שבה הנכס נמצא ולוודא אם צפויות להתקיים עבודות בנייה בקרבת מקום (תמ"א 38, פינוי בינוי וכו') בזמן הקרוב. נסביר שהליכים מסוג זה עשויים לפגוע בכם מבחינה כלכלית במידה ותרצו להשכיר את הנכס בהמשך.

שכן, בנייה בנכס עצמו או במבנה שנמצא בקרבת מקום, עשויה להרעיש וללכלך את המבנה וסביבתו. תרחיש מסוג זה עשוי להקשות במציאת שוכרים שיעדיפו להיכנס לנכס שקט ונקי, כך שאתם עשויים למצוא את עצמכם ללא שוכרים למשך זמן רב. בירור מקדים יאפשר לכם לערוך סינון ולבחור את הנכס המתאים ביותר מבחינה זו.

תבדקו אם צפויות להתקיים עבודות בנייה בנכס או בקרבתו

אל תתפשרו – תפנו לעורך דין הטוב ביותר

בשלב זה אתם יודעים שתוכלו לחסוך הרבה כסף אם תפנו לעורך דין שבקיא בענייני מקרקעין. כעת, נמליץ לכם לערוך בירור אודותיו, כדי שתוכלו להיות בטוחים שיש לו וותק רב בתחום (ליווה עסקאות רבות) ושנכתבו עליו המלצות רבות ברחבי הרשת מצד לקוחות קודמים.

 

השורה התחתונה – זה הזמן לחסוך!

רכישה של נכס הינה הליך מורכב שמצריך היכרות מעמיקה בתחום. מי שרוצים ליישם אותו על הצד הטוב, צריכים לערוך את הבדיקות שהוצגו לעיל, תוך הסתייעות מצד עורך דין מקרקעין מומלץ. שכן, זה יאפשר לבצע את הרכישה תוך מתן תשומת לב לפרטים הקטנים שיאפשרו לחסוך בגדול.

אתם עומדים לקנות נכס כך תוכלו לחסוך בכסף!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו