כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה שאנשים רבים בוחרים להסתייע בשירותיהן של חברות ייעוץ למשכנתאות. בכל זאת, מה הוא החזר חודשי מומלץ למשכנתא?

אם אתם מתכננים לקנות דירה בקרוב, כמו רוב רובו, גם אתם תצטרכו להגיש כנראה בקשה לאישור משכנתא. אם שואלים יועצי משכנתאות מומלצים, הם בדרך כלל יגידו לכם שההחזר החודשי של המשכנתא שלכם לא אמור להיות גבוה מחצי מההכנסה הפנויה שלכם. למעשה, בנק משכנתאות בדרך כלל לא יאשר לכם משכנתא שתצריך ממכם החזרים חודשיים הגבוהים מכך.

החזר משכנתא חודשי, כמה אמורים להחזיר כל חודש?

ההכנסה הפנויה של אדם, היא סכום הכסף שנמצא בחשבון העובר ושב שלו – לאחר ניקויים של הוראות קבע ותשלומים קבועים חודשיים. במילים אחרות, לאחר שתנקו מהמשכורת שלכם את כל הוראות הקבע השונות, תישארו בידיים עם ההכנסה הפנויה, ממנה מורידים את התשלום החודשי של החזר משכנתא.

על פי נתונים סטטיסטיים, משכנתא ממוצעת בישראל עומדת על סך 740,000 ₪, בעוד שההחזר החודשי הממוצע והמומלץ הוא בין 2,500 ₪ לבין 3,700 ₪ ומעלה. במקרים מסוימים, בנקים למשכנתאות וחברות חוץ בנקאיות יכולות לאשר גם החזרים חודשיים גבוהים מ-50% של סך ההכנסה הפנויה, וזאת בצמוד לתנאי משכנתא מיוחדים שעליהם ניתן לסגור עם יועץ משכנתאות בבנק.

 

הלוואה חוץ בנקאית או הלוואה דרך בנק משכנתאות?

בין אם אתם בוחרים לקחת הלוואה חוץ בנקאית או הלוואה דרך הבנק, כדאי תמיד לזכור כי השירות של יועצי משכנתאות ישתנה בהתאם למקום העבודה אליו הם משתייכים. במילים פשוטות, אם אתם נפגשים עם יועץ למשכנתאות מטעם הבנק, יש לצפות לכך שהיועץ יוודא את קיום האינטרסים של בנק המשכנתאות, בעוד שחברות לייעוץ משכנתאות יספקו לכם שירות ניטרלי.

מעבר לכך שתצטרכו לשאת בהחזרים חודשיים, יש לקחת בחשבון גם את הנושא של ביטוחים שונים. יש לברר לגבי ביטוח חיים והן לגבי ביטוח משכנתא, שניתנים בתנאים שונים ובצמוד לייעוץ משכנתאות נכון. לא פעם, אנשים שוכחים לקחת בחשבון את המרכיבים הנוספים הללו שמשפיעים על ההחזרים החודשיים בטווח הארוך. נוסף על כך, לפעמים גם לא מייחסים את החשיבות הנכונה לריביות שמשתנות בהתאם למדדים השונים.

החזר חודשי של משכנתא משתנה בצמוד למדד?

במשך השנים, אתם תיווכחו כי חישוב ריבית משכנתא מוטעה גורמת להחזרים החודשיים שלכם להשתנות, מה שעשוי להוביל בטווח הארוך לתשלומים כבדים יותר מאשר מה שתכננתם. בדיוק בנקודה זו של איתור תנאים טובים למשכנתא, חברת ייעוץ משכנתאות עשויה לגרום להבדל משמעותי בתהליך לקיחת המשכנתא שלכם.

מעבר לאיתור מסלול משכנתא מומלץ עבורכם ובהתאם להכנסותיכם, חברת יועצי משכנתאות גם תסייע רבות בהליכים בירוקרטיים שונים הכרוכים בלקיחת משכנתא.

משקיעים בנדל"ן? איפה הכסף יושב עד ההשקעה? לפרטים נוספים לחצו כאן.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו