החזר מס – לעשות צדק עם האזרח מהשורה

מסתבר שכמעט כל שכיר בישראל זכאי לקבל החזרי מס.
הסיבות לכך רבות, אך מסתכמות בכותרת אחת כללית ומוחצת – אתם פשוט לא יודעים שמגיעים לכם החזרים, אתם לא יודעים מה צריך לעשות כדי לקבל אותם ולכן אתם ממשיכים לשלם יותר ממה שאתם צריכים לשלם.
אז מה אפשר לעשות? איך יודעים אם מגיע לכם החזר ואיך מקבלים את הכסף?

 

למה אתם לא יודעים שמגיע לכם כסף?

משרד האוצר פתח כבר לפני כמה שנים פרויקט שנקרא "הר הכסף" המאפשר לאזרחי ישראל לחפש אחר כספים אבודים. למרבה הצער, בדיקת זכאות מלאה לקבלת החזרי מס דווקא לא קיימת שם.
יחד עם זאת, קיימות כל כך הרבה אפשרויות שמזכות אתכם בהחזרי מס, עד כי קשה מאוד להבין אם מגיעים לכם החזרים או לא, עד שתעברו על רשימה ארוכה של אפשרויות כאלה ותבדקו אם הן רלוונטיות לגביכם.

מדינת ישראל מאפשרת לקבל החזרי מס עד 6 שנים אחורה ולכן, מומלץ לפנות לחברה מתמחה בהחזרי מס, כדי לערוך בירור מעמיק, לבצע פניה מסודרת לרשויות המיסים ולקבל אלפי שקלים שאולי מגיעים לכם.

 

למי מגיעים החזרי מס?

מדינת ישראל מעניקה נקודות זיכוי במס לאלפי אנשים, בהתאם למשתנים שונים, כמו חקיקה ותהליכי קבלת החלטות שלא תלויים בכם, אבל מאפשרים לכם לקבל הנחות משמעותיות במס.
בנוסף, שינויים שונים המתרחשים במהלך שנת המס, עשויים לזכות אתכם בהחזרים, שכן שינויים אלה כוללים לעיתים קרובות ירידה ברמת ההכנסה, זמנית, או קבועה.
לדוגמה:

● לידת ילד
● יציאה לאבטלה, חופשת לידה, חל"ת, מילואים ועוד
● לימודי קורס מקצועי או אקדמיה
● החלפת מקומות עבודה
● עבודה בשתי עבודות במקביל או יותר
● גירושין
● ביטוח חיים עצמאי, או ביטוח חיים למשכנתא
● מכירת נכס ששולם עליו מס שבח
● תשלום דמי מזונות ועוד.

פעים רבות, גם לאחר שמתרחש בחיים שלכם שינוי המזכה אתכם בנקודות מס, אתם לא מעדכנים את רשויות המס, מתוך חוסר ידיעה. במקרה כזה אתם ממשיכים לשלם מס גבוה יותר ממה שאתם צריכים לשלם בפועל. לכן, אם תדווחו על השינוי בצורה מסודרת, גם אם הדיווח יגיע לרשויות המס באיחור של 6 שנים, תהיו זכאים לקבל החזר מס.

 

איך מקבלים את הכסף?

כדי לקבל את הכסף המגיע לכם, יש לעשות סקירה רטרואקטיבית של 6 שנים אחורה על כל מקומות העבודה שהיו לכם וכל השינויים שחלו בחיים שלכם לאורך התקופה. לאחר מכן, יש להגיש לרשויות המס דוחות מסודרים, עם פירוט התאריכים, מקומות העבודה והשינויים המזכים אתכם בנקודות מס.
לאחר מכן, רשויות המס יבצעו בדיקה משלהן, כדי לקבוע אם מגיע לכם החזר ועל איזה סכום בדיוק ויעבירו לכם את הכסף.

 

לסיכום

קבלת החזרי מס עשויה להיות תלויה בתהליך מורכב ומייגע אשר לא כל אחד יכול לעבור. משום כך, חברות מתמחות בהחזרי מס יכולות לעשות עבורכם את העבודה בקלות ובמהירות רבה. כל מה שאתם צריכים לעשות לשם כך זה לפנות לחברה כזו, שתשמח לעשות עבורכם את כל העבודה הקשה. למידע נוסף לחצו: https://indigofinance.co.il/החזרי-מס/

החזר מס - לעשות צדק עם האזרח מהשורה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו