מה החוק מחליט לגבי הקמת עמדה טעינה לרכב בבית משותף

אם גם לכם יש רכב חשמלי, בוודאי שמתם לב שבישראל עוד אין מספיק עמדות טעינה שפזורות בכבישים, מה שדורש מבעלי הרכבים הללו להחזיק אצלם בבית עמדת טעינה לרכב. בבית פרטי מדובר על עניין פשוט, אולם בבתים משותפים ישנה מורכבות שכדאי להכיר. 

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי

הרכבים החשמליים הופכים לפופולריים בישראל יותר ויותר, וכדי להנות מהשימוש בהם כדאי שתהיה לכם בבית עמדת טעינה. עמדה כזו תאפשר לכם להטעין את הרכב בלילה, ולצאת כל יום לעבודה כאשר הסוללה שלו מלאה. כל עוד אתם גרים בבית פרטי תוכלו להתקין את העמדה הזו בחניה, אולם המורכבות מתחילה כאשר צריך לבצע טעינת רכב חשמלי בבית משותף.

טעינת רכב

מה יש לחוק לומר

הדבר החשוב ביותר להבין הוא שהחוק במדינת ישראל לא מסדיר במפורש את הסטטוס של עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים. הסיבה לכך היא שמדובר על דבר יחסית חדש, ולמדינה אין דחיפות מיוחדת לעסוק בנושא הזה. מה שמאפשר לנו להבין מה העמדה החוקית ביחס לזה אלו חוקים קיימים הנוגעים לשימוש בשטח משותף של דיירים בבניין ציבורי.

מבחינה משפטית עמדת הטעינה נחשבת לשימוש סביר בשטח הציבורי, אולם כדי שזה יקרה עליכם לוודא שהיא לא מייצרת נזק סביבתי. בנוסף, את עלות ההתקנה של העמדה לא ניתן להטיל על ועד הבית או על כל הדיירים באופן שווה, אך זה אומר גם שלא כולם יהיו זכאים לשימוש בעמדה הזו. בעת התקנה של עמדת טעינה בבית משותף יש צורך להקפיד על שני דברים מרכזיים.

 

תשלום על שימוש בעמדה

בעוד שעמדת טעינה פרטית מחוברת לקו חשמל פרטי מה שאומר שהתשלום עליה פשוט נכלל בחשבון החשמל החודשי, בבתים משותפים המציאות קצת יותר מורכבת. לעיתים, דייר שגר בקומה תחתונה יכול לחבר את העמדה לקו החשמל הפרטי שלו, אולם ברוב המקרים האפשרות הזו לא קיימת בבתים משותפים. מה שעושים הוא חיבור של העמדה לחשמל הציבורי.

כדי למנוע מצב שבו דיירים משלמים את חשבון החשמל של מי שמשתמש בעמדת הטעינה, באחריות המתקין להוסיף מונה נפרד לעמדה. באופן הזה מי שמשתמש בעמדה יוכל לראות בדיוק כמה חשמל הוא צרך, וכך התשלום יהיה מוטל עליו.

 

שמירה על בטיחות השכנים

עמדת טעינה לרכב חשמלי היא קו חשמל שנמצא בשטח פתוח, מה שאומר שאתם צריכים לנקוט בכל האמצעים כדי להבטיח את בטיחות השכנים. הבטיחות נוגעת לא רק לחיבורי החשמל אלא גם למיקום של העמדה ולכך שלא יהיה מצב שבו נגרמת פציעה או חבלה בשל המיקום שלה.

 

לסיכום

החוק בישראל לא מתייחס בצורה מפורשת להתקנה של עמדת טעינה עבור רכב חשמלי בבית משותף. ההמלצה שלנו היא להתקין עמדה כזו יחד עם מונה נפרד לחשמל ולדאוג שהיא לא גורמת הפרעה לסביבת הבניין.

עמדת טעינה לרכב

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו