הכירו את אמנת מס ישראל ארה"ב

ידידות ארצות הברית וישראל מתבטאת בעיקר בתיאום הביטחוני ובסיוע המגוון שארצות הברית שולחת לישראל מידי שנה. הידידות אינה מתבטאת אך ורק בתחום הביטחוני, אלא גם בתחום המיסוי ישנו תיאום הדוק בין שתי המדינות.

תיאום זה נקרא אמנת מס ישראל ארצות הברית ויש לה חשיבות ומשמעות רבה עבור אזרחים עם תעודת זהות כפולה ואנשים עם אשרת עבודה בארצות הברית.

מלבד ישראל, מדינות רבות נוספות חתמו גם הן על אמנה עם ארצות הברית בתחום המיסוי, ולכן בתחום זה ישראל אינה מיוחדת כל כך. במדינה והגעתם לחפש מידע על אמנת המס הקיימת בין ישראל לבין ארצות הברית, הגעתם למקום הנכון.

 

מה היא אמנת מס ישראל ארצות הברית

אמנת מס ישראל ארה"ב מוכרת על ידי רבים מאזרחי ישראל, אבל האמת היא שעל רובם אין השפעה כלל. ההשפעה המרכזית היא בעיקר על אזרחי מדינת ישראל שהינם בעלי אזרחות כפולה, או על אמריקאים שעלו לארץ. אמנה זו תפקידה לפתור את הסתירה בין שיטת המיסוי בישראל, לבין שיטת המיסוי בארצות הברית.

בעוד שבישראל שיטת המיסוי היא כזו שמגדירה את מי שמתגורר פיזית בגבולות המדינה כמי שחלה עליו החובה לשלם מס על הכנסותיו, בארצות הברית ההגדרה מתייחסת לכל אזרחי המדינה, כלומר ללא הבחנה אם אותו אזרח נמצא בשטח המדינה או מחוצה לה.

שתי הגדרות אלו יכולות לסתור את עצמן. סתירה זו עלולה לגרום לאזרח בעל אזרחות כפולה להתחייב במס כפול, שמלכתחילה גבוה בשתי המדינות. אך אל דאגה, זוהי בדיוק מה שאמנת המס פותרת.

אמנת המס של ארצות הברית

איך אמנת המס בין ישראל לארצות הברית פוטרת את קונפליקט המיסוי?

מידי שנה אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל, שהינם בעלי אזרחות ישראלית, צריכים לדווח לרשויות המס בארצות הברית על ההכנסות שלהם. החובה חלה גם בכיוון ההפוך –  אזרחים ישראלים שמתגוררים בארצות הברית מחויבים לדווח לרשויות המס בארץ.

לעיתים, יכול האזרח להתחייב בתשלום מס כפול. לכן על מנת להגן מפני תשלום מס כפול לשתי המדינות, אמנת המס בין ישראל לארצות הברית נוצרה. על פי האמנה, המדינה שתקבל קדימות לתשלום המס, היא המדינה בה התבצע תשלום ההכנסה.

נוסף על כך, על פי האמנה, מדינת המקור תקבל זכות למסות ישירות את האזרח, אף אם ההכנסה לא התבצעה בשטחה. נציין כי מדינה זו הינה זכאית למסות את האזרח, אך גם חלה עליה החובה לא למסות מעבר לנדרש, על מנת שלא ייוצר כפל מס. למדינת המקור ישנם הכלים למנוע כפל מס, כגון החזר מס, ניכויים, זיכויים, וכן הלאה.

אמנת המס של ארצות הברית

המיסים הכלולים באמנת מס ישראל ארצות הברית:

כידוע, חלק גדול מההכנסה של מדינה היא על ידי המיסים שאותה היא גובה מאזרחיה. ישנם סוגים שונים של מיסוי כגון: מס הכנסה, מע"מ, מס רווחי הון, ועוד. המיסים כלולים באמנת המס בין ישראל לארצות הברית, כלומר, המיסים שחייבים דיווח על פי אמנה זו הם מס הכנסה מס רווחי הון.

במידה והיו שינויים בשיטת המיסוי במדינה מסוימת, מחויבת אותה מדינה לעדכן את המדינה השנייה על השינויים, וכן על מועדי הכלת השינויים על מנת שיכולו להתארגן מספיק זמן מראש.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, כעת אתם בקיאים בקווים הכללים של אמנת המס בין ישראל לארצות הברית, מה שיסייע לכם להימנע מחובת תשלום מס לשתי מדינות שונות במקביל. זכרו כי ידע זה כוח ופעלו למען הזכויות שלכם. בהצלחה!

אמנת המס של ארצות הברית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו